Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва строежът на третото кръстовище на две нива в София

11 коментара
Кръстовището на бул. "Акад. Иван Гешов" - ул. "св. Георги Софийски"

От днес започва строителството на третото кръстовище на две нива в София на бул.”Акад. Иван Гешов” и ул.”Св. Георги Софийски”, съобщи зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Строител на обекта е “Балканстрой”, която строи и къщите в пострадалото от наводненията село Бисер. Компанията беше избрана за изпълнител още през 2009 г., но чак сега общината започва строителството на обекта. По думите на зам.-кмета Христов досега се е правило проектирането на обекта. То е за 388 хил. лв., а още 11.4 млн. лв. ще получи “Балканстрой” за строителството.

Срокът за изграждане на новото кръстовище на две нива е 310 дни. Обектът трябва да е готов до края на февруари 2013 г., каза Любомир Христов.

По време на строителството ще има реорганизация на движението. Като начало само ще се стесни преминаването през натовареното кръстовище. През лятото, когато София опустее, ще то бъде затворено.

За да не се ограничи придвижването на градския транспорт линията на тролея ще бъде изместена и ще минава през зелените площи, каза Христов.

Проектът предвижда централното платно на бул.”Акад. Иван Гешов”, което в момента минава под бул.”Цар Борис” да продължи тунелно под ул.”Св. Георги Софийски” и да излезе на сегашното ниво при ул. “Урвич”.

През май пускат първото кръстовище на две нива

През май ще бъде пуснато първото ново кръстовище на две нива в София, което е на бул. "Андрей Сахаров” в жк.”Младост”. С пускането на мостовото съоръжение очакванията са да се облекчи трафикът по бул.”Александър Малинов”.

Изпълнител на обекта е “Трейс Виа”. Договорът с компанията беше сключен през февруари 2009 г., но реалното строителство започна през август 2011 г. Стойността на обекта е 8.8 млн. лв.

Преди дни започна изграждането на кръстовището на две нива при бул.”Пейо Яворов” и “Драган Цанков” при Телевизионната кула. То се строи от “Главболгарстрой – Инфраструктурно строителство”.

Други две кръстовища са оставени за 2013 г.

Първите копки за други две кръстовища на две нива остават за 2013 г. Едното е на бул.”Пейо Яворов” и бул.”Стоян Михайловски” при семинарията, а другото на бул.”Акад. Иван Е. Гешов" и бул.”България”, каза Любомир Христов.

По думите му в момента за тях тече проектирането. “Главболгарстрой – Инфраструктурно строителство” прави проекта при Семинарията, а “Балканстрой” - този на бул.”България” и бул.”Акад. Иван Гешов”.

В момента се прави “идеално синхронизиране” на три големи инфраструктурни проекта, свързани с кръстовището на бул.”България” и бул.”Акад.Иван Гешов”, каза зам.-кметът по транспорта. Освен кръстовището на две нива, другите два са реконструкцията на трамвайната линия 7, която трябва да стане през 2013 г., и станцията на метрото, която ще се строи през 2014 г.

Финансирането на петте кръстовища на две нива е със заем от Европейската инвестиционна банка за 42 млн. евро и от общинския бюджет. Досега от средствата са усвоени около 10%, каза Христов.

Търговете за кръстовищата бяха разиграни още през 2008 г., а договорите - сключени в началото на 2009 г.

“ГБС Инфраструктурно строителство” взе лъвския пай с договор за над 88.2 млн. лв. за кръстовищата при Телевизионната кула и Семинарията. “Балканстрой” също взе две кръстовища по бул.”Акад.Иван Гешов”, но за 38.7 млн. лв. Най-малкият дял беше за “Трейс” - едно кръстовище за близо 9 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Бул Гешов трябва да се изгради директно до бул. България и ще бъде с едно разкопаване и със сигурност по-евтино. Е, вярно ще го открием само веднъж и парите ще са по-малко. Иначе времето за строителство може да е същото. Ще преживеем затрудненията с изместения трафик, но поне да стане като света, а не една продължаваа с години агония, както е случая с Южната дъга на Околовръстния път.

  2. Анонимен
    #10

    НЕ зле че започват, но има много по-натоварени кръстовища, които са по-спешни. Да не говорим за новоизграденато кръстовище на Симеоновско шосе и околовръстния път, което е меко казано малоумно.

  3. Анонимен
    #9

    Кога ще се стои кръстовището на Бул."Евлоги Георгиев" и "Граф Игнатиев" или за него няма и изобщо замисъл...Там е такава "ТАПА", но нищо не се публикува за него

  4. Анонимен
    #8

    №7, този мост свързва Младост-2 с Младост-3,която връзка до сега ставаше единствено през бул.Малинов.Освен това този мост свързва Младост 3 с Дървеница, което преди също ставаше през Малинов.Така,че има смисъл от изграждането му.Друг е въпросът това ли е най-спешния за изпълнение проект.

  5. ultra
    #7

    Някой някога да е виждал "задръстване" или "тапа" при кръстовището на бул. Андрей Ляпчев с безименната улица, идваща откъм сградата на "Евромаркет"? Именно там ще бъде първото кръстовище на две нива, а не на бул. Сахаров, както пише в статията! Явно и за този абсолютно ненужен и глупав проект, някой е взел яки комисионни,извън цената му от 8,8 млн лева, защото едва ли точно разсичането на този "гордиев възел" на транспорта в София, ще благоприятства облекчаването на трафика по бул. Ал. Малинов! Имаше и има къде откъде по-важни и тежки кръстовища, но нейсе!

  6. Анонимен
    #6

    От това няма смисъл. По добре да се включва направо в бул. България с ленти за наляво и надясно. Така ще избегне задръстването на кръстовището на България.

  7. Анонимен
    #5

    3 - ГЕРБ ще последва Иван Костов. Ще остане партия с половин файтон хора, заслепени от сиянието на Вожда.

  8. Анонимен
    #4

    Da si spomnjate slu4ajno, 4e to4no po tozi na4in minava6e edno vreme i vlakovata linija! Dnes pravim tuneli - utre 6te pravim na sy6toto mjasto metro! Za6to v Syvetskija syjuz njamalo bezrabotiza? Za6toto ednite stroeli, a drugite razru6avali! Leka nost!

  9. Анонимен
    #3

    Толкова милиони, за някакви 400 метра! Това си е живо ограбване от бюджета! Бързат, защото не се знае след следващите избори къде ще идат. ГЕРБ може да последва Сакса.

  10. Анонимен
    #2

    Ако не се строи паралелно такова кръстовище и на бул. "България?, ефектът е нулев. Просто задръстването ще се прехвърли на 200м. разстояние.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.