Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магистрала “Тракия” до Петолъчката няма да е готова до 1 юли

Участъкът от Ямбол до Петолъчката пък ще се води двулентов път

49 коментара
Магистрала “Тракия” до Петолъчката няма да е готова до 1 юли

Премиерът Бойко Борисов може да се размине с плановете си да реже лентата на магистрала “Тракия” на 1 юли заради лошо изпълнение на част от участъците и проливния дъжд, продължаващ втора поредна седмица. Това стана ясно в понеделник по време на поредната инспекция на трасето, на която присъства и министър-председателят.

Гръцката “Актор”, изграждаща лот 3 на магистрала "Тракия" (Нова Загора – Ямбол), ще полага отново за своя сметка асфалт върху 15 км участък от трасето заради несъответствие в рецептата на покритието, се разбра след посещението на Борисов.

“Българският народ ще ме разбере правилно, че е по-добре дори с месец да се забави, но да имаме магистрала, която след това с години да се ползва, отколкото да я пуснем и след това да почнем да я ремонтираме. Предполагам, че от тази злина всеки би избрал да забавим с 10-15 дни пусковия срок”, каза Борисов.

Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров каза пред Mediapool, че преасфалтирането на 15-те километра може се вмести в графиците до 1 юли, но само ако спре да вали. “Това не зависи от нас, Господ решава”, каза Лазаров.

Изпълнителният директор на “Актор” Николаус Хаджитеодосиу каза пред журналисти, че според неговите разчети досегашният срок за завършване на строежа ще бъде спазен. Той допълни също, че подмяната на некачествения асфалт ще бъде за сметка на фирмата-изпълнител.

Пореден гаф на гърците от “Актор”

Днешната инспекция носи поредната “черна точка” за гръцката “Актор”, която преправя на няколко пъти пътния възел при Нова Загора на “Тракия” заради лошо изпълнение и преасфалтира близо километър от магистралата, защото пестила добавки от състава на пътното покритие. Заради първоначалния отказ на “Актор” да преасфалтира късата отсечка шефът на пътната агенция Лазар Лазаров заведе на обекта журналисти и каза, че няма да си тръгне, докато асфалтът не се премахне.

Премиерът пък се закани в началото на месеца, че, ако “Актор” сгафят за трети път, участието им в бъдещи търгове ще бъде поставено под въпрос. Борисов не обясни как ще се случи това при положение, че в момента няма законен механизъм да се ограничи достъпът на кандидати за обществени поръчки, ако отговарят на условията на възложителя.

Лазаров коментира пред Mediapool, че стриктният контрол се прилага не само за “Актор” и лот 3, но и за другите два участъка, строящи се от консорциуми на “Трейс Груп Холд” и “Холдинг Пътища”. При тях няма отклонения, каза Лазаров и допълни, че “Актор” могат да получат протоколите от проверките, за да се уверят, че строителите подлежат на еднакъв контрол.

Плановете на пътната агенция са на 1 юли да се пусне магистрала “Тракия” от Стара Загора до Петолъчката. “Холдинг Пътища” строи последния участък и съответно е по-назад в изпълнението, но според АПИ пътят до Петолъчката ще е готов в указания срок. Той обаче няма да може да се ползва като магистрала, а в най-лошия случай като двулентов път с ограничение на скоростта от 90 км/ч, обясни пред Mediapool Лазаров. Това означава, шофьорите ще се движат по магистрала до Ямбол, след което ще трябва да намалят скоростта, въпреки че пътят е същият и така до цялостното завършване на магистралата, което по договор е насрочено за февруари 2013 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

49 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #49

    Приемайте позитивно нещата - не търсете само "далаверата". Трудно се създава, лесно е да критикуваш ! (недоволни винаги ще има, а най много са тези, които не са се класирали на мястото на "облагодетелстваните"). Не си представям: Как ще пренасочат TIR-овете през Лесово (ако затворят за ремонт К.Андреево), като пътя там при натоварване ще се скапе (и е с 2 ленти)- може би първо трябва да се открие поне отсечката с.Дражево- с.Зимница ?!

  2. Анонимен
    #48

    До писалия 46-то мнение. Магистралата през "селата след Чирпан" е построена поне преди 4-ри години. Май отдавна не си минавал от там?

  3. Анонимен
    #47

    Премиерът Бойко Борисов участва в местенето на блатни кокичета извън обхвата на магистрала “Марица” с наблюдение и коментари, a регионалният министър Лиляна Павлова дори се включи в пресаждането на растенията, състояло се в понеделник въпреки проливния дъжд и гъстата кал.

  4. Анонимен
    #46

    Проблема с пусковия срок изобщо не е в преасфалтирането а в това, че голяма част от трасето е все още едно голо поле в раойна на селата след Чирпан което няма как да се превърне в магистрала за един месец.Поне това видяха очите ми. Поредна лъжа и PR. За това сега ще ремонтираме стари мостове на магистрали и т.н.. В София след ТРИ мандата още чакаме обещания завод за боклука !

  5. Анонимен
    #45

    То май и "европейското финансиране" приключи преди да е започнало.

  6. Анонимен
    #44

    Тежко и горко на качеството, ако премиера или минисъра го контролират. Та тези 15км са се асфалтирали поне две седмици. Къде е бил инвеститорския контрол та не е реагирал навреме.Не е ли блокирана работата на компетентните органи от всезнаещи началници, дето се месят във всичко, без да са специалисти.

  7. Анонимен
    #43

    Проблема с пусковия срок изобщо не е в преасфалтирането а в това, че голяма част от трасето е все още едно голо поле в раойна на селата след Чирпан което няма как да се превърне в магистрала за един месец.Поне това видяха очите ми. Поредна лъжа и PR. За това сега ще ремонтираме стари мостове на магистрали и т.н.. В София след ТРИ мандата още чакаме обещания завод за боклука !

  8. Анонимен
    #42

    Няма да е голяма драма това за пусковия срок. Проблем ще бъде, че ще се наруши почивката на премиера за рязането на лентата или пък ще се наложи голямо пренареждане на гъстата програма с лентичките. Този въпрос обаче има богата подплънка - притискане за бързи срокове, ниски цени и т.н. което накрая ще доведе до много-много лошо качество....

  9. Анонимен
    #41

    аааа, България е най-дисциплинираната държава в ЕС и е по-добре от Гърция... можете да спите спокойно

  10. Анонимен
    #40

    Премиерът Бойко Борисов участва в местенето на блатни кокичета извън обхвата на магистрала “Марица” с наблюдение и коментари, a регионалният министър Лиляна Павлова дори се включи в пресаждането на растенията, състояло се в понеделник въпреки проливния дъжд и гъстата кал. Бравос!, а аз ли да рина асфалта на гърците! Марш да си оправяте говната!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.