Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътят Русе – Истанбул бил по-атрактивен за Катар от магистрала “Черно море”

9 коментара

Катарският премиер шейх Хамад бин Джасим Ал-Тани евентуално ще поеме политически ангажимент да строи на концесия скоростния път, който ще свърже Русе с Истанбул. Това се очаква да стане при посещението му у нас в края на месеца, каза регионалният министър Лиляна Павлова по време на инспекция на строежа на част от магистрала “Хемус” в понеделник. Този проект бил по-интересен за Катар от предложената при визитата на българското правителство в Доха през март концесия на магистрала “Черно море”, която ще свързва Варна с Бургас.

Трафикът по пътя от Русе до турската граница е значително по-голям. Средно по това направление на денонощие преминават около 7000 превозни средство, а след изграждането на скоростния път се очаква удвояване или утрояване на трафика. Нещо, което не може да се очаква за магистрала "Черно море", каза министър Павлова.

Тя съобщи, че следващите шест месеца ще са необходими на пътната агенция, за да се подготвят идейните проекти и икономическият анализ по проекта.

Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътната инфраструктура" Лазар Лазаров е имал вчера среща с ръководителя на Държавния инвестиционен фонд на Катар, на която е представена идеята за изграждането на пътната връзка от Русе до турската граница. Гостът е бил в състава на делегацията, придружаваща министъра на външните работи на Катар. По думите на Лазаров катарската страна е проявила интерес към проекта. Намеренията им са да инвестират в такива проекти, но след анализ на ползите, каза Лазаров.

В условията на криза не можем да си позволим да даваме държавна гаранция или да доплащаме на изпълнителя и това беше едно от поставените от българската страна условия, заяви министър Павлова. България ще поеме ангажимент да направи идейното проектиране, финансовия анализ и отчуждителните процедури. Това са 300 километра – сериозно трасе, на което ще има много отчуждения, заяви министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  2. Анонимен
    #8

    До №6 Няма ли кой да ти гоначука в човчицата капутска?

  3. Анонимен
    #7

    за кой катар бе пръчове от Гроб става въпрос - на горните или на долните дихателни пътища?

  4. Анонимен
    #6

    ...до "4 "...Нали четеш червените демагози по всички форуми какво пишат.."Ние асфалт не ядем.." Само БСП може да направи БГ просперираща без пътища и инфраструктура..Чугунената тиква П Димитров нали каза.."то царвули нямаме ..магистрали ще строим..Никога повече не трябва да помиришат власт тези безродници..

  5. Анонимен
    #5

    Защо не от еврофондовете. ЕС няма да даде пари за пътища изток-запад, защото те не са интересни. Интересни са пътищата север - юг Това че софиянци ще стигат до Бургас, на европееца му е през "оня бизнес" Тировете от ЕС за Турция и арабите са интереса на ЕС, не им пука и няма да плащат за да ходи Вуте на Созопол

  6. Анонимен
    #4

    През 70те години европа и америка си построили магистралите, които помагат за бума на икономиките им. Магистралите крепят териториите като едно цяло, една цяла икономическа територия. В България още не са завършени лесните магистрали през равнините. Камо ли за магистарлите през планините. За каква европа да си говорим 40 години по-късно? Има толкова много за наваксване, а нас още ни тресе социализъм.

  7. Анонимен
    #3

    най-сетне някой извън бг-стането да каже на нашите гении, че представата ни за важно и маловажно е опака! не сте ли разбрали - никой не се интересува от спиканото бг-мутроморие, освен разбойници, пияндурници и безработни по света! ай сега марш ... !

  8. Анонимен
    #2

    Много важно е "биволицата" да уговори тунел под Шипка. Това да направят чалмите от Катар - стига! За другото - други. Парите на германците, франсетата, холандците са бол. Сега е моментът да им ги вземем с едно по-примерно поведение, а не като византийците. Взимаха, взимаха, милиарди им наляха от Европа и накрая се осраха. Турците могат да построят шосето от Истамбул до Каварна по Черно море и ние пак да кярим.

  9. Анонимен
    #1

    Павлова, кажи къде ще мине трасето, да купиме и ние малко ниви.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.