Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Развод за 20 млн. лв. между Столичната община и “Карат С”

София е на път да успее да развали крайно неизгоден договор, сключен от Бойко Борисов

14 коментара
Развод за 20 млн. лв. между Столичната община и “Карат С”

По взаимно съгласие ще развалят договора помежду си Столичната община и транспортната фирма “Карат С”. От това общината ще спечели около 20 млн. лв., пресметна зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов. Изгодата за “Карат С” на Миролюб Столарски е, че най-после ще си прибере дължимите над 13 млн. лв. от общината за извършената транспортна услуга. Така и двете страни излизат доволни от 3-годишния “несполучлив брак”, който се оказа, че не е в полза на столичани.

 

Решението за прекратяване на договора между общината и частната фирма трябва да бъде одобрено от Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък. Днес то беше подкрепено от комисията по бюджет и финанси към СОС.

 

Историята

 

“Карат С” сключва договор със Столичната община на 3 ноември 2008 г. за обслужване на 16 линии от градския транспорт на София за срок от 8 години. Кмет по това време е настоящият премиер Бойко Борисов. Фирмата се задължава да купи 68 нови автобуса, което “Карат С” изпълнява.

 

От своя страна общината всяка година индексира цената, която плаща за километър пробег. Освен това няма право да намали транспортната задача на “Карат С” за годината с повече от 5%. В резултат на това цената, която плаща общината на частната фирма за три години, нараства двойно и в момента е 3.60 лв. за километър. В същото време общинският превозвач - “Столичен автотранспорт” вози за 3 лв./км.

 

Игра на нерви

 

През трите години на съвместната работа обаче настъпва промяна в транспортната схема на София. Причината е пускането на метрото и нуждата от осигуряване на довеждащ транспорт до станциите на подземната железница, обяснява в доклада си зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

 

“Карат С” не е съгласна да се намали транспортната му задача. Причината е, че постъпленията на фирмата ще паднат, а има да плаща кредити за новите автобуси към четири банки.

 

За да ги принуди на компромис, общината започва да бави плащанията към “Карат С”. Така се стига до дълг близо 10 млн. лева за извършени транспортни услуги от фирмата плюс още над 3.28 млн. лева натрупани лихви за първото полугодие на 2012 г.

 

Решението

 

В крайна сметка след компромиси и от двете страни се стига до решението общината да плати задълженията си към “Карат С” от над 13 млн. лв. Срещу това ще получи 68 нови автобуса “Мерцедес”, които все още не са изплатени. За всеки един от тях ще трябва да доплати съгласно схемата на лизинга по още 190–200 хил. лева.

 

Ако не се стигне до разваляне на договора, за оставащия срок от около пет години общината трябваше да плати още 20 млн. лв. на “Карат С”, пресметна зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов.

 

Радвам се да чуя това от устата на зам.-кмета по финансите, защото преди три години предупреждавахме, че този договор е обир за столичани и абсолютно престъпление, каза Желю Бойчев, председател на групата на БСП в СОС.

 

По предложение на председателя на бюджетната комисия Орлин Алексиев съветниците решиха още на “Карат С” да не се начислява лихва след 1 юли. Само по този начин по-бързо ще бъде прекратен договорът, в противен случай може да се проточи, мотивира се Алексиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    А тази ОГРОМНА ВРЕДА НА БЮДЖЕТА НА ОБЩИНАТА/НАШИТЕ ПАРИ/, прокурорите да не се ослушват и да хванат виновника/ците!!!

  2. Анонимен
    #13

    Боже,под мъдрото ръководство на Генерала и Малката пица се с тигна и до национализация!!! При тоталната липса на пари в автобусният транспорт,тез автомобили ще свършат курса бързо бързо. Разликата,от фъндаковчетата и тез на Карат е като от земята до небето,тези чисти онез свинарници.После ще се появят катинари решетки по нях и след година ще са на трупчета.

  3. Анонимен
    #12

    "В крайна сметка след компромиси и от двете страни се стига до решението общината да плати задълженията си към “Карат С” от над 13 милиона лв. Срещу това ще получи 68 нови автобуса “Мерцедес”, които все още не са изплатени." Хахахахаха...явно ни имат за пълни глупаци. Карат С си взема парите, дава на общината амортизираните автобуси като общината се задължава да доизплати лизинга на "куците коне" и натрупаните задължения по лизинга до момента, една значителна част от които са към БалканСтар. Супер сделка!

  4. Анонимен
    #11

    От кухнята -половината неща в статията не са верни! СО НЕ е индексирала нито веднъж цената за км. От подписването на договорите до момента. А за цените на горивата и маслата знаем... Карат с вози въз основа на офертА ПРИЕТА от СО и при съответните договорни условия. Какви притискания и какви реорганизации? Договора е закон между страните! Налице е пълно неизпълнение по договорите от страна на СО. Само добрия ресурс на Карат му позволи да продължи да обслужва СО при вземане от 13 млн. , а не да фалира.

  5. Анонимен
    #10

    Уважаеми номер 7, Карат изпълнява транспортната задача по линия 204 при условия, одобрени от Общината. Последната е поръчала недостатъчен брой съчленени автобуси, защото късите са по-евтини. Общината и политиците определят условията на концесията - частната фирма я изпълнява. Много малка част от автобусите на частната фирма имат климатици. Тези, които са оборудвани с такива, винаги работят. Така че, ако човекът с коментар номер 7 има някаква заблуда, нека да провери как стоят нещата. Иначе претенциите

  6. Анонимен
    #9

    Не се притеснявайте - това е постановка! М.Столарски си доведе Л.Христов от ИА"АА" на Министерство на транспорта и го "назначи" за зам.кмет по транспорта. М.Столарски си "кадрува" още и в Министерство на транспорта. Нищо лошо не се е случило за "Карат С" - бъдете сигурни в това!

  7. Анонимен
    #8

    Ако и общината пуска къси автобуси вместо дълги, както беше преди, ефектът ще е само козметичен с цел отчитане на дейност.А иначе, Столарски отдавна трябваше гризе дървото, защото не може всички закони да се пишат само за него. Не е само той. Има и други тарикати.

  8. Анонимен
    #7

    Аз пък не съм съгласна с №2, 4 и 6. Пътувам с автобус 204 - една от най-натоварените линии в София, която преди се обслужваше от сдвоени автобуси. Но почти всички нови автобуси, които "Карат С" купи, са единични. В резултат в натоварените часове често е просто невъзможно да се качиш, а ако се качиш, това си е изпитание за здравето и нервите. Случвало ми се е да ми стане лошо и да се наложи да сляза. Прозорци практически няма, а повечето шофьори пестят гориво и не пускат климатика, особено през лятото. Единственото вярно е, че колите са чисти, а шофорите възпитани и любезни.

  9. Анонимен
    #6

    Странно. Некорумпираните, замислени и работещи за благото на софиянци общинари, решиха да лишат същите тези софиянци от най-добре представения наземен транспорт. На тази фирма автобусите никога не са вървяли като марди след майките си. Винаги са редовни, по някакъв много страннен начин задръстванията не им влияеха по този начин както на общинските. Колите винаги са били чисти. Скандал с шофьор на Карат-с... никога, да не говорим че възпитания човек си личи и ... определно работи за Карат-С, а не

  10. Анонимен
    #5

    ИПИ няма ли да изкаже мнение по въпроса, че това действие на СО е скрита национализация!?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.