Столична община спази обещанието си да опрости процедурата по издаване на пропуск за паркиране в района на синята или на новата зелена зона, а заради общественото недоволство кметът Йорданка Фандъкова и общинските съветници се отказаха от привилегията да паркират безплатно в тези зони.
Според публикуваните в интернет указания за подаване на заявка по електронен път вместо планираните досега седем документа, гражданите трябва да приложат към заявлението си само три, както и номерата на партидите за платен данък имот и кола (изписани са в горния десен ъгъл на квитанцията за платен данък). Не се изисква представяне на документ за платена гражданска отговорност, както и лична карта.
Към заявката обаче трябва да се прикачат копия от нотариален акт на имота, регистрационен талон на автомобила и справка от някой от основните битови доставчици, че сте техен абонат.
Още в началото на месеца столичният кмет Йорданка Фандъкова обеща, че общината ще проверява служебно живеещите в центъра дали са си платили данъците за имота и колата, а не както искаше Центърът за градска мобилност хората - да плащат за документите. Тя нарече “безумно” това изискване на общинското дружество, при условие, че общината разполага с тази информация. Така столичани ще спестят средно 9 лв., които трябваше да платят за получаването на двата документа. Отделно няма да се разкарват два пъти до съответната районна администрация
Председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков съобщи във вторник, че вече близо 2000 души са подали заявления за издаване на винетен стикер за паркиране в центъра. Повечето от тях са одобрени. Те са внесени в общината, но вече заявката може да се подаде и по електронен път. Гердижков заяви, че ще има строг контрол на истинността на подадените документи. Винетен стикер се издава средно до пет дни.
По повод планираните за четвъртък протести на хората, които живеят в синя и зелена зони на столицата, Герджиков каза, че до известна степен не разбира част от аргументите на хората. По думите му голяма част от техните възражения са лишени от основание. Ако има недоизгладени неща в наредбата, те ще бъдат усъвършенствани още на първата сесия на общинския съвет на 13 септември, обеща шефът на СОС.
Винетният стикер е финансов инструмент за регулиране на трафика в центъра на столицата, а не такса или услуга, отбеляза Герджиков. По думите му вдигането на цената за право на паркиране е единственият начин да се регулира търсеното на паркоместа в идеалния център в София. В големите градове в Европа има такава практика, допълни той.
Междувременно от Гражданско движение “Днес” съобщиха, че са събрали над 15 000 подписа срещу новите правила за паркиране в София. В синята зона паркирането поскъпва с лев и става 2 лева на час, а в новата зелена зона час престой ще струва 1 лев. Хората, които живеят в синя зона, ще трябва да плащат по 150 лева годишно за стикер, а за втора кола – 450 лева. За жителите в района на зелената зона стикерът струва 100 лева за година.
От движението смятат, че новата наредба на общината стоварва проблемите на града върху обикновените хора, без да решава проблема с паркирането. Освен това тя не била съобразена с покупателната способност на гражданите, въвежда серия от дискриминационни условия и нарушава множество закони.
Движението настоява преди да въведе новите правила общината да организира бърз и чист градски транспорт, да изгради обществени паркинги на достъпна цена, да осигури правилно организиран трафик и да освободи паркингите от старите коли.
От "Днес" вече внесоха иск за отмяна на наредбата в Софийския административен съд.
Недоволството се пренесе и във Фейсбук, където живеещи в центъра на София се обединиха в група "Не на данък паркиране за живущите в зоните с платено паркиране". Те също стартираха своя подписка и организираха серия от протестни действия, следващото от които ще е на 16 август, от 17.00 часа, пред паметника на Патриарх Евтимий.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
78 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Истината е в престъпните комисионни които взимат общинските съветници , за разрешителни за молове и други обекти в центъра ,
които трябва да са извън града или в покрайнините,вместо да правят проекти за квартални паркинги и гаражи.
Само че ние гражданите не даваме комисионни.
Това е основния проблем - лакомите обшински съветници и не само те, които явно не са софиянци за да милеят за града си , повечето са партийни активисти от кол и въже. Само си помислете , колко пустеещи терени има за изграждане …
на паркинги и гаражи - след Руски паметник около моста посока ул Опълченска , двора на Френската гимназия става за подземен гараж съвсем в центъра, върху цялата Перловска и Владайска река може да има мостови паркинги с два подхода, многоетажен паркинг можеше да има и на мястото на построения бутур срещу малкото НДК до моста на бул Витоша , ремонт на съществуващите паркинги под НДК , в кв Х.Димитър след моста Чавдар върху реката и между СО МАТ в кв.Х.Димитър и Кауфланд . Може да се намерят още места във всеки квартал , но проблема е че софиянци не дават комисионни. Средствата може да се получат като вместо джобни комисионни за лично облагодетелстване се вдигнат таксите за строеж на молове, търговски вериги, автосервизи и наеми на други апетитни общински обекти .А таксата за паркиране да е 150/12 = 12.5лв на месец за живущите в центъра , колкото е винетния стикер , а не с мутренски такси от 200-300лв на дадени на наши хора паркинги и гаражи в центъра. Можешеееее...
До Ан.76 Ти май си продал родната къща на майка си на село, наречена за по-шик "вилата ни", и затова "у Софето" не ти е скъпо, но това е примитивно мислене. Защо Елен Герджиков, Радослав Тошев и Йорданка Фандъкова не излязат и да кажат на хората по телевизията в коя столица в Европа живеещите в центъра плащат за това, че паркират колите си пред домовете си. Такова нещо няма и всичко това е една фалшификация и един тормоз.Защо не върнат парите, които взеха преди 3 години. Тогава Върховния административен съд се произнесе, че наредбата е противозаконна, но никой не върна на хората вече внесените пари, включително и мойте. Да ги върнат сега!!!
На който му е скъпо да си оди на село. Що го дръвчи у Софето.
до Ан.73 Ти къде живееш и къде си паркираш колата? В Ихтиман ли? Правилно, ако си оттам! Винетка плащаш ли? Трябва да плащаш и ти!!!Нека ти вземат от 100-450 лв. и освен това данък МПС, да видя как ще разсъждаваш. И откъде накъде ще плащам 2 лв. на час в центъра, където живея, ти какво търсиш в центъра и каква работа имаш в него? Стой си в Ихтиман или в Обеля,а аз ще си стоя в центъра, но истината е че всички паркираме на така наречения общински терен.Утре ще те засилят и тебе да плащаш. Затова бъди солидарен с нас, че и тебе ще подгонят за пари, или т.н. "финансов инструмент за регулиране на трафика".
Това на №73 е пълна нетолерантност - в края на краищата човек живее и паркира там където му е жилището. По думите на Фандъкова заплащането било европейска практика, а може би и световна?
Ха да видим Фандъкова ли ни заблуждава или някои други - нея.Във Виена живущите в центъра имат право да паркират колите си безплатно - http://www.wien.gv.at/english/e-government/transportation/parking/residents/parking-permit.html. В Тел Авив живущите в подзоната имат право да паркират безплатно в рамките на подзоната …
в която живеят. Във всички други части плащат на общо основание – това важи както за живеещите в центъра така и за тези които са в тамошната Обеля, Младост и тамошния Люлин. Грозни лъжи са твърденията на разни съветници по телевиизите че в голямите градове се плащало за постоянно паркиране. Не навсякъде гражданите са селяни и личностите – овце.
От къде не къде живущите в центъра ще имат винетки да паркират по-евтино. Да плащат по 2 лв на час или да паркират в Ихтиман. Няма централно Софийско жителство и живущите в центъра нямат привилегии!!! На който не му отърва да си смени апартамента с някой в Обеля, няма да му искат много да доплати! Кой може да има привилегии да паркира в центъра - този дошъл от провинцията или крайния квартал по работе. А от центъра могат да походят пеша или някоко спирки с трамвай. За тях е по-лесно.
СОФИЯНЦИ! Днес протестът срещу общинския ГЕРБ-ерски рекет започва от Паметника на партиарх Евтимий в 17:00 ч. и оттам до Столична община . Подкрепете нормалността ,срещу лакомията на съветниците и кметицата . Тази наредба е дискриминационна и с нея се въвежда втори данък по местоживеене . Наредбата само увеличава доходите на общинарите ,а няма да построи общински паркинги или гаражи в централната част на столицата . Ако някой е искал ,да го е направил без да се кипри по медиите с ножица в ръка .Нито кмета на БЕРЛИН ,НИТО АНГЕЛА МЕРКЕЛ РЕЖАТ ЛЕНТИ НА ПОСТРОЙКИТЕ В БЕРЛИН , А ТАМ СЕ СТРОИ УСИЛЕНО .
150 лв!!! Пладнешки разбойници!
Анонимник 47 ,
През комунизма колата беше обявена за лукс, достъпен след 10 годишно чакане и внесени аванс от 1500 лв,ВЪРХУ КОЙТО ДЪРЖАВАНАТА "МОТОХЕННИКА" НЕ ИЗПЛАЩАШЕ ЛИХВА !С ПАРИТЕ НА ЕДНИТЕ ВНОСИТЕЛИ СЕ КУПУВАХА КОЛИ И СЕ ПРОДАВАХА НА ТЕЗИ ВНЕСЛИ ПРЕДИ ТЯХ !ТАКА НИ ОДИРАХА ПО ТРИ КОЖИ .
След като си чакал дълго време ,накрая ти излиза номера и трябва да се явищш в МОТОТЕХНИКА и да си вземеш твоята марка кола .Ако не е цветът ,който си заявил ,или взимаш каквото има или чакаш отново на опашката …
!
И ТОГАВА НЯМАШЕ ПАРКИИНГИ В ЦЕНТЪРА И ТОГАВА ПАРКИРАХМЕ НА УЛИЦАТА ,САМО ЧЕ КОЛИТЕ БЯХА ПО-МАЛКО И НЕ НИ ОБЛАГАХА С ТАКЪВ НОВ "ДАНЪК ПО МЕСТОЖИВЕЕНЕ" .
Освен това си типичен селянин -завистник който приема ,че живота в Центъра е привилегия .Не е !
Тъпо,по-тъпо та чак ГЕРБо-комунистическо!
СТОЛИЧАНИН ,привелигерованите живеят в Бояна ,Драгалевци ,Симеоново,в зтворени компаунди с постоянна охрана и голями дувари .Там са къщите на цялото някогошно Полетбюро на ЦК на БКП.
Ние тук повечето живеем в наследствените си жилища.В нашето семейство ,синът ми е вече 4-то поколение ,което живее в имота на баща си и дедите си !
Не е отишъл да ти вземе коптора на село ,дето ходите "наповънка " на 50 м.от къщата и нямате ни чешма ,ни баня ,ами вадите вода от герана ! Къпане - няколко пъти в година :обикновено след жътва на селската бара и преди НЯКОИ ПО СВЕТЛИ ХРИСТИЯНСКИ ПРАЗНИЦИ ,ДА НЕ МИРИШЕТЕ В ЦЪРКВАТА НА ПОПА .
А улиците в София и тротоарите са правени с данъците на софиянци , а не с пари на съветниците от ГЕРБ и даскалицата по руски език от Самоков ,ФЪНДЪКОВА .
И още навремето ни събираха пари по линия на "самооблагането" ,пак за подобряване на инфраструктурата . Хеле ,няколко години преди падане на социализма спряха да ни товорят със "самооблагане". Вярно ,че беше 1%,ама от нашия джоб,на родителите ми и моя .
Във вашето родно село едва ли са плащали данок "самооблагане" , ама сега си дошел на плочките и раздваш акъл на тези чиито предци са ги плащали от джоба си .
Една такава колхозничка вчера ни се подиграваше ,че докато бабите ни са ни учили да говорим немски ,ние сме слушали Шопен !!!!???
Какви нахалниците сме били ,не стига че слушаме Шопен ,ами не щем да плащаме голямия рушвет на общинарите от ГЕРБ. Защото както се оказа Бившето "Паркинги и гаражи" и по-късно "Градска мобилност " не е внасяло нищо в бюджета на Столична общината ,защото имало " голями разходи " !!??
Интересно за какво са Били тези разходи освен за бонуси на общинарите.Дали за това време построиха общински гаражи и паркинги с поносими цени,на няколко етажа,такива каквито има във всички европейски градове ,или направиха тротоарите в София.За дупките да не говорим !