Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми, свързани с Цветан Василев, взеха втори порт на концесия

Обединение от “Фанти Г” и “Шип инвест” ще оперира пристанище Русе-запад

23 коментара
Русенската корабостроителница

След корабостроителницата в Русе, фирми, свързани с мажоритарния акционер и шеф на Корпоративна търговска банка Цветан Василев, взимат пристанище “Русе-запад” на концесия за 35 г. Това е втори порт, който получават свързани с него фирми за по-малко от месец, след като в началото на декември това стана и с пътническия терминал в Несебър.

Очаква се в сряда правителството да определи за концесионер на русенския порт дружеството “Пристанищен терминал Русе-запад”, което е регистрирано по Закона за задълженията и договорите, съобщи правителствената информационна служба.

В обединението влизат компаниите “Фанти Г” и “Шип инвест”, съобщиха от Министерството на транспорта за Mediapool. Офертата на обединението е била единствената за концесионер на пристанищния терминал в Русе.

Компаниите, свързани с Цветан Василев, се ангажират да инвестират 12.2 млн. лв. в развитие на инфраструктурата, съоръженията и предоставяната услуга при заложени минимум 7.4 млн. лв. През първите шест години концесионерът ще направи инвестиции за 5.8 млн. лв. при 4.6 млн. лв. минимално изискване. Размерът на фиксираната част на годишното концесионно плащане е 120 000 лв. без ДДС. Очакваният средногодишен товарооборот в първите шест години от концесията ще бъде 176 445 тона.

С предоставянето на концесията ще се осигурят необходимите финансови средства за реконструкция и модернизация на пристанищния терминал"Русе-запад”, ще се повиши качеството на предоставяните услуги и едновременно с това ще се осигурят приходи за държавата от концесионни плащания, е посочено в правителственото съобщение.

Взимането на концесията на пристанищния терминал Русе-запад, който има 10 корабни места, от дружества на Цветан Василев е очаквано в бранша, след като през лятото на 2011 г. “Шип инвест” придоби 75% от корабостроителницата в Русе, която се намира точно на този терминал.

“Шип инвест" е регистрирана на софийската ул. "Дебър" 17. Там е и седалището на "Бромак", която е еднолична собственост на Цветан Василев и чрез нея той е мажоритарен акционер в КТБ. Официално "Шип инвест" е собственост на "Афлик България" и "Вивес", което също е имало регистрация на този адрес.

Видинската фирма “Фанти Г” е собственост на Валя и Теодор Йорданови, според Търговския регистър. Дружеството обаче е заложено в Корпоративна търговска банка на Цветан Василев и по неофициална информация то вече е нейна собственост заради натрупани дългове.

Плановете на правителството са и пътническият терминал на пристанището в Русе да бъде отдаден на концесия.

Засега правителството постига най-голям успех при пристанищните концесии за разлика от летищните. В края на 2012 г. правителството даде на концесия пристанищата в Несебър и Видин-юг, а година по-рано и това в Бургас. В близките месеци предстои да стане ясен и частният оператор на пристанището в Лом.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #23
  2. Анонимен
    #22

    "В обединението влизат компаниите “Фанти Г” и “Шип инвест”, съобщиха от Министерството на транспорта за Mediapool. Офертата на обединението е била единствената за концесионер на пристанищния терминал в Русе.С предоставянето на концесията ще се осигурят необходимите финансови средства за реконструкция и модернизация на пристанищния терминал"Русе-запад”, ще се повиши качеството на предоставяните услуги и едновременно с това ще се осигурят приходи за държавата от концесионни плащания" - Само не разбрах какво имат против концесиите Медияпул или е важното да плюем по Цветан Василев,защото така ни е заръчал Прокопиев?

  3. Анонимен
    #21

    До № 1 Ти явно не си наясно какво означава държавни пари . Това не са пари на държавата , а на фирми с над 50 % държавно участие.Това са средствата от стопанският оборот на тези фирми.

  4. Анонимен
    #20

    120 000 лв концесионна такса за 10 корабни места - та това прави по 1000 лв на месец за корабно място. Къде ли на друго място в света има такива подаръци?

  5. Анонимен
    #19

    Къде са инвестициите на ЕС? Къде са големите европейски фирми? Няма интерес към бг. Тогава идват бг инвеститори. Ама били сме корумпирани... Е къде в южна Европа не са? Всички фалирали държави са такива от политическа корупция - от управление близко до организираното разграбване на бюджетите.

  6. kostakosta82
    #18

    Чакайте сега, драги журналисти - лошо ли е, че пристанището е дадено на концесия или не? Хем били точно определени фирми, които явно не ви се нравят, хем пък пишете, че ще се правят дори по-големи инвестиции от минималните и тук става дума за милиони левове, и то - без да се променя собсвеността. При заложем минимум 7,4, те ще инвестират 12.2 милиона, което си е почти двойно на минимуна! Поздравления тогава за концесионерите - дано да го вдигнете на крака това пристанище и да стане модерно и наистина европейско.

  7. Анонимен
    #17

    Много НЕтенденциозна статия.Изобщо не личи,че е платена или че медията е пристрастна.Кога ли ще се научите да бъдете Журналисти,а не нечии лакеии?!

  8. llyubaspasova
    #16

    Защо недоволствате, форумни потребители? Държавата е лош стопанин! Тук не говорим за продажба, че да се притеснявате, че имало само един кандидат, тук говорим за даване на концесия - държавата ще прибере доста парички от цялата работа, плюс това договорите са подписани с клауза за доста сериозни инвестиции, които ще се направят на пристанищата. А това, че медиапул иска да направи някаква сензация от новината, си е типично журналиститески трик.

  9. Анонимен
    #15

    Толкова апетитни ги изкапахте тия концесии, че никой друг не е проявил желание да кандидатства за тях, много интересно. Плюс това със същата убедителност, с която твърдите, че тези фирми са свързани с Цветан Василев може да се каже, че са и част от интересите на оманския фонд и всички останали фирми, които се помещават на упоменатия адрес, несериозно е. Дайте сериозни факти в подкрепа на твърдението си, ако искате да звучите убедително, а не клеветнически като някои други медии.

  10. deqn1234
    #14

    От 8 до 11. Ти сам казваш, че коментарите били писани от един и същ човек, а твоите които си изпратил да не мислиш, че някой ще се хване, че са писани от 4 съвършено различни потребители? Една мизерия да напишат от Mediapool за някого, независимо дали е истина, или не, и се появяваш веднага, за да плюеш против някого. Пълен провал сте с този черния ПР който се опитвате да правите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.