Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шестима са кандидатите да ремонтират Централната жп гара в София

9 коментара
Шестима са кандидатите да ремонтират Централната жп гара в София

Въпреки внушителния брой на закупените тръжни документации – 50, оферти в конкурса за ремонт на Централната жп гара София подадоха пет обединения и една самостоятелна компания. Поръчката е с индикативна стойност 20 млн. евро и се финансира от Оперативна програма "Транспорт". Срокът за изпълнение е 26 месеца, което означава, че най-рано след две години Централната гара ще придобие някакъв по-нормален и приветлив вид, ще отговаря на изисквания за енергийна ефективност и ще е достъпна за трудно подвижни хора.

Първата оферта е на "Главболгарстрой", която играе заедно със сливенското "Водстрой 98" и приватизираното от него през 2011 г. "Промишлено строителство Холдинг". Турската строителна компания, участвала в изграждането на софийското метро – "Доуш", се е сдружила с местната "СК – 13 Холдинг". Единствената оферта на самостоятелен участник е тази на гръцката "Терна". Кандидатства и сдружението "Централна гара София 2012", съставено от "Трейс Груп", "Станилов" и "Джи Пи Груп" (свързана с бащата на шефа на "Лукойл" Валентин Златев).

 

Петото предложение е на австрийската "Щрабаг", която играе заедно с архитектурно студио "Архитектоника". Именно то спечели през 2008 г. архитектурния конкурс за нов облик на Централна гара. Той не се размина без скандал, тъй като проектът на фирмата, управлявана от Калин Диков (брат на главния архитект на София Петър Диков), грабна голямата награда от 15 хил. лева, вместо да бъде дисквалифициран. "Архитектоника Студио" не беше спазила основното изискване да подаде предложението си анонимно.

 

Последната оферта е на обединение между местната "Балканстрой" и словенската "Реминг Консулт".

 

Транспортният министър Ивайло Московски обясни на събитието, че Централна жп гара не е ремонтирана от над 30 години. "Знаете какво е настроението на посетителите ѝ – неприязън и неудовлетворение", посочи министърът. Той се надява още преди крайния срок от 26 месеца визията на гарата да е изцяло променена. Московски припомни, че в първоначалните разчети на програма "Транспорт" жп гарите не са били предвидени за финансиране. В последствие Брюксел се съгласи гарите по европейските транспортни коридори да могат да се ремонтират с пари от еврофондовете.

 

Поръчката за обновяване на софийската гара е за проектиране и строителство. Кандидатите са предложили своя визия за сградата, както и цена за изпълнение. Победителят ще бъде определен най-късно до 15 февруари 2013 г., когато е крайният срок за работа на тръжната комисия.

 

Ремонтът на гарата ще обхване приемното здание, пероните и навесите над тях, както и прилежащите имоти – собственост на НКЖИ. Ротондата отпред, чиято покривна шатра вече е скъсана, обаче е на Столична община и въпреки договорката отпреди две години държавата да вземе подлезите и да прехвърли на София имоти в района на парк "Възраждане", това не се е случило до ден днешен.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Софиянски преди толкова ли години я ремонтира?

  2. Анонимен
    #8

    Сметната палата често си измисля "нарушения", които не се базирата на нормативи. Например, ако е поискан оборот от участниците 10 пъти по-голям от обема на поръчката.И защо това е нарушение? В случая за нас е по-важно как ще изглажда гарата след конкурса.А за това няма гаранция.

  3. Анонимен
    #7

    ГБС ще спечели, ще лапне паричките (след като си ги разделят подобяващо), пък ние нека си четем след няколко години как Сметната палата е открила нередности в поредната обществена поръчка. Хахахахахаха!

  4. Анонимен
    #6

    Според обявлението за конкурса, първо ще се проектира - идеен, технически и работен проект. После, съгласуваните проекти, ще се изпълняват от строителя

  5. Анонимен
    #5

    ГБС И МИРИНСКИ :) на другите благодарим за участието...

  6. Анонимен
    #4

    има проект ,който спечели проведения през 2008 г конкурс и това не е декласирания проект на Архитектоника.

  7. Анонимен
    #3

    Аууу - познайте от първия път кой ще спечели -

  8. Анонимен
    #2

    айде на лапачката ,че малко ни остана!!грабвайте комисйонните и дим да ви няма!!

  9. Анонимен
    #1

    има ли одобрен проект по които да се строи? ако ниама би триабжало да се напражи конкурс за проект.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.