Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Всички големи български строители играят в търга за пътя през Кресненското дефиле

1 коментар
Трасето на "Струма" ще порасне с платнотопрез Кресненското дефиле

Десет са  кандидатите за изграждането на 13.2 км от магистрала "Струма" в участъка между Кресна и Крупник (лот 3.2.1). Това е платното в посока от Кулата за София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два участъка. Целта е на обекта да се работи едновременно и проектът да бъде завършен до края на този програмен период през 2023 г. Финансирането на магистрала "Струма" е от еврофондовете по оперативна програма "Транспорт".

Този срок е трудно да бъде спазен. Съгласно тръжните условия, за изграждането на пътя през Кресненското дефиле ще са нужни над четири години (1556 дни). При оптимистичен сценарий, ако изпълнителят бъде избран през тази година, строителството може да започне не по-рано от 2020 г., защото поръчката е на инженеринг – проектиране и строителство.

Всички големи български строителни компании участват в търга с индикативна стойност над 444.7 млн. лв. Това са ГБС, "Джи Пи Груп", "Геострой", "Хидрострой", "ПСТ Груп", "Трейс Груп" и "Грома холд" (новото име на "Агромах") – всичките имат опит в изграждането на магистрални участъци.

Единствено италианската "Тодини" участва самостоятелно.

Две турски компании – строителят на тунели в метрото "Доуш" и "Дуйгу", участват в обединения заедно с български фирми.

Кандидатите по реда на отварянето на офертите:

1. ДЗЗД "Дуйгу – Виа План Струма 2018", с участници: "Дуйгу Мюнхендислик Иншаат Туризъм дъш Тиджарет ве Санайи Лимитед Ширкети" ООД и "Виа-План" ЕООД;
2. "Евро-Експерт-Строй" ДЗЗД, в което влизат "Хидрострой" АД, "Инфра експерт" АД и ""Евро Алианс Тунели" ЕАД
3. "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД
4. ДЗЗД "Южен коридор 3.2.1", с участници "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Трансконсулт-22" ООД
5. ДЗЗД "Европейски пътища 3.2.1", с участници "Джи Пи Груп" АД и "Логистика 21" ЕООД
6. Обединение "Геопът Струма 3.2.1", в което са "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Биас-М" ЕООД и "Илия Бурда" ЕООД;
7. Консорциум "ИнтерБГ", с участници "ПСТ Груп" ЕАД, частно акционерно дружество "Строителна асоциация Интербудмонтаж", "БГ ленд кънстракшън" АД и "Копекс и Ко" ЕООД
8. "ТТБГ 3.2.1." ДЗЗД, в което влизат "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." и "Тодини България" ООД;
9. Обединение "АМ Струма Югозапад", с участници "Трейс Груп Холд" АД и "Алве консулт" ЕООД
10. ДЗЗД "АПП ЛОТ 3.2.1", в което влизат "Грома холд" ЕООД, "Европейски пътища" АД, "Водно строителство - Благоевград" АД, "Пътпроект" ЕООД и "Ваховстав-СК" а.с.

Участъкът – 10 виадукта и 3 тунела

Участъкът между Кресна и Крупник (лот 3.2.1) е с дължина 13.2 км.  Заложено е изграждането на три тунела - "Симитли" (211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н.

Ще бъдат изградени и 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три броя надлези и подлези.

Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възли. Единият е "Полето", който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София. Другият е "Мечкул" за връзка от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София. Третият е пътен възел "Стара Кресна", който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.

Във вторник отварят офертите за другия лот

Офертите за другия участък в района на Кресна (лот 3.2.2), който в последните дни нашумя покрай разследването на Антикорупционния фонд за незаконни горски пътища и сондажи, ще се приемат до 17:30 часа на 18 февруари (понеделник). Те ще бъдат отворени в 14 часа на следващия ден - вторник.

Дължината на отсечката е 10.4 км. В лот 3.2.2 е включен и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих, която ще бъде с ток, вода и канализация. От нея ще има и връзка с град Кресна.

В този участък ще бъдат построени четири тунела - "Тисата" (171 м), "Света Неделя" (1.3 км), тунел "Кресна 1" (358 м) и "Кресна 2" (230 м). Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н.

В участъка ще има 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези.

Чрез пътен възел "Кресна" ще се осигурява достъпа в посока Кулата, София и първокласния път I-1.

Индикативната стойност на тази обществената поръчка е над 430.5 млн. лв. без ДДС. Върху нея обаче тегне сянката на съмнението. Причината е в проучването на трасето от "Пътпроект 2000" без да има разрешение за това от АПИ. Директорът на Югозападното държавно предприятие Дамян Дамянов съобщи, че ще подаде сигнал до прокуратурата за временните пътища по новото трасе на магистрала "Струма".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.