Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Срутване в строящия се тунел "Железница", трима души са ранени

Борисов от мястото на инцидента: Зарадвах се на иконите в тунелите

20 коментара
Борисов дойде на мястото на инцидента, сн. МС

Трима работници пострадаха при срутване на строящия се тунел "Железница" на магистрала "Струма". Иницдентът стана около 10.30 часа в сряда. Най-възрастният пострадал - на 47 години, е с по-леки травми и бе настанен в частна болница. Двамата с по-тежките наранявания първоначално бяха приети в благоевградската болница, но по-късно бяха преместени във Военномедицинска академия (ВМА).

Те са в стабилно състояние, контактни и адекватни, съобщиха от ВМА. Единият от тях е на 31 години и е с охлузвания в областта на главата и на гръдния кош, по първоначални данни – има счупване на три ребра, пневмоторакс, контузионен бял дроб. Вторият пациент - на 46 години, е с незначителна рана на главата, счупване на дясна бедрена кост, счупване на големия пищял на десния крак.

Според официалната информация на консорциума "АМ Струма Тунел 2018", изграждащ съоръжението, скална маса се е срутила по време на изкопни работи и е затрупала намиращите се в едната от тръбите работници.

Прокуратурата съобщи, че е започнала разследване на инцидента и е иззела документацията около строежа. Разпитани са всички 21 работника от смяната.

Според фирмата, зивръшвала строителния надзор на обекта, не са били допуснати нарушения.

По-късно на мястото на инцидента пристигнаха премиерът Бойко Борисов, вътрешният и регионалният министър Младен Маринов и Петя Аврамова, както и шефът на ВМА Венцислав Мутафчийски. Инспекцията по труда и полицията започнаха проверка.

Сн. БГНЕС

Пред изкопа за тунела Борисов обясни, че към момента обяснението за инцидента е, че скалната маса се срутила заради дъждовете от последните дни. "Инцидентът е случайност, следствие на дъждовете", каза той. Работата в тръбата, в която възникна инцидентът, ще бъде спряна, а комисия, назначена от регионалния министър, ще прави оглед.

"Ако си представите два километра тунел, има два-три метра забой, където в момента се работи, след това се укрепва и продължава нататък. И точно там от дъждовете считат, че е пропуснало вода и е направило скалата ронлива и към 5-6 кубика са паднали", добави премиерът.

"Добре, че момчетата ни оживяха, зарадвах се на иконите в тунелите, Господ ги е спасил. Без опасност за живота са. Затова всеки пък като се разделям със строителите на обектите им казвам – спазвайте мерките за безопасност, внимавайте, пазете се!", каза още Борисов.

Сн. Министерски съвет

"Българите не знаят колко сложен, грандиозен, огромен строеж е това. Като лястовички по скатовете са 20-30-тонни машини. Всеки ден при най-малкото невнимание и риск може да се обърнат, да паднат. Затова, ако е било лесно, за Олимпиадата в Гърция да е било готово", продължи в стила си министър-председателят.

Той отиде и на място в болницата в Благоевград да види пострадалите, преди двамата от тях да бъдат преместени в София.

Срутването на скална маса е станало в лявата тръба на южния изход - откъм Железница, уточниха от фирмата "Джи Пи Груп", която е част от консорциума заедно с "Глобал Кънстръкшън" и "Вия План".

Сн. БГНЕС

Двукилометровият тунел трябва да е най-дългото подобно съоръжение в България. Изграждането му струва 185.37 млн. лв. без ДДС и започна в края на октомври миналата година. По проект обектът трябва да е готов в началото на 2022 г.

Сн. БГНЕС

Това е вторият инцидент на новостроящия се тунел - в началото на февруари тази година работник пострада леко при връзване на арматура.

В края на май беше съобщено, че на обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела.

Дългият 2 км тунел ще е най-дългото подобно съоръжение в страната.

Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1.5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери, обясниха от регионалното министерство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Entdecken
    #20

    Въпреки сервилниченето на тиквон пред руските поп-полковници от светия синод и непрестанните му демонстрации на фалшива религиозност пачките в нощните му шкафчента и офшорните му сметки отнемат човешки живот!

  2. Potrebitel
    #19

    Този смешен Министър председате е пълен позьор. Пълен еничер, просто е жалко да се представя в медиите по манастири и с икони.И какво прави на този строителен обект? Държавата фалира а той на джипа по тунели и магистрали. Дали всички ние делегирахе той да бъде селски инспектор или да бъде министър. Оставка позьор !

  3. Коментарът е изтрит в 08:03 на 25 юни 2020 от автора.
    #18
  4. pepe
    #17

    Каква "случайност" бе Т'иквеник? От седмици вали дъжд почти всеки ден. И е нормално да има дъждове и снегове и топене на снеговете, замразяване и размразяване...
    Това ли ви е строителството? При всеки дъжд ли ще трябва да се спира движението през тези тунели? Кой сега ще посмее да мине през този тунел при/след дъжд? Сега на тези хора все пак им се е разминало, някакси, поне са живи. Ами ако това беше станало не сега, а по-късно, след "ремонта" ви, когато има автомобилно движение - движи се поток

  5. bez_ime
    #16

    Всичко, което прави ГЕРБ се срутва...

  6. Entdecken
    #15

    Нали всяка вечер преди лягане мутрьо за ползонтворен сън си брои пачките в нощното шкафче. С тези допълнителни разходи и ремонти ще вземат да му нарушат съня на наш дремльо крадливий ...

  7. join_alex
    #14

    Ужас, трагедия. Дано работниците бъдат добре!

  8. Пееф бей ли строи тунела? Преди 15 минути Пееф бей седеше с 4 други в ресторанта на бай Славчо Христов!

  9. Коментарът е изтрит в 08:47 на 2 октомври 2023 от автора.
    #12
  10. Stan
    #11

    Днес пътувайки от Бриголаж по посока разклона за Банкя видях , че лапачницата на Бойко се преремонтира. Май наскоро беше открит пътят и сега отново работници, отново машини, отново пари. Гордостта на Бойко (магистралите) ни бъркат непрекъснато по джобовете. Това не са парите на Бойко, Горанов и Фандъкова, а нашите лични пари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.