Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

10 000 стари коли на ден влизат неправомерно в центъра на София, глоби няма

16 коментара
Нискоемисионната зона в София на практика не работи. Сн. БГНЕС

Между 8000 и 10 000 стари коли влизат в нарушение в центъра на София, който от 1 декември 2023 г. е нискоемисионна зона. Зоната е забранена за коли от I екокатегория или бензинови с първа регистрация преди 1 януари 1996 г. и дизелови с първа регистрация преди 1 януари 2002 г.

Данните за нарушителите обяви кметът на София Васил Терзиев.

Глоби обаче няма, тъй като автоматичната система за установяване на нарушителите не работи. Още в края на ноември от общината обявиха, че при първо нарушение ще има само предупреждение, а при второ вече ще се налагат и глоби. И това обаче не се случва. Така т. нар. нискоемисионна зона на практика си остава на хартия.

Много е възможно реален контрол да няма до края на февруари, когато ограничението за влизане на стари коли в центъра отпада. То ще бъде въведено отново от 1 декември 2024 г. до края на февруари 2025 г. Според общинските правила догодина зоната трябва да е още по-голяма.

Целта на временната забрана за движение на стари коли в центъра на София е намаляване на замърсяването на въздуха през зимата.

С несофийски регистрации

Зам.-кметът по екологията Надежда Бобчева уточни пред Mediapool, че повечето нарушители не са със софийска регистрация и затова се предполага, че шофьорите не са запознати с ограничението. На входовете на зоната от началото на декември има знаци, които указват забраната.

Самите нарушители вероятно са по-малко от посочените 8000 - 10 000, тъй като един и същи автомобил влиза по няколко пъти в ограничената за стари коли зона, обясни зам.-кметът.

Контролът не е автоматичен

Тя добави, че в момента контролът се извършва чрез преглед на записите от камерите на входовете на зоната. Идеята първоначално беше да се засичат автоматично стикерите, на които е изписана екокатегорията на автомобила. Те се получават при годишните технически прегледи и се лепят на предното стъкло на автомобила.

Поръчаката за доставка на софтуер, който да засича стикерите, обаче се обжалва и такава автоматична система за контрол няма. Вероятно няма и да има до края на февруари и така нискоемисионната зона тази година ще остане само на хартия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Deus Vult
    #16
    Отговор на коментар #4

    Просто във Франция не са имали комунизъм.

  2. Deus Vult
    #15

    Просто тормозят хората.

  3. Rebelmann
    #14

    Безобразно ограничение! За съд! Трябва да се гледа колко замърсява автомобила, а не на каква възраст е! Гледам тук до пл.Славейков се "подвизава" един Hammer и си мисля; - Колко ли повече "цапа" едно Пежо 205 на газ!?

  4. sоmеonе
    #13

    Кво сте се вгледали в колите на хората бе, що не пишете за автобусите Мерцедес О345 Конекто, на по 20 години, които всеки ден тровят пътниците в тях с изгорелите газове в салона им?! Защо питам?! Всичко се прави с цел да се продават повече нови коли, щото не се харчат, не че на някой отгоре му пука за здравето ви.
    Един велопродавач ми сподели, как само Макском имали 250 ХИЛЯДИ велосипеда на склад, които нямат продаване. Едно време велоиндустрията смени стандарта на колелата, за да изпразни складовете

  5. Jack Daniels
    #12

    Абе вие не разбрахте ли че автомобилният парк в България е 99% стари коли и че хората не могат да си позволят нови. Да не говорим за електрически или такива на пружина която се навива със ключе всеки 100м.

  6. Коментарът е изтрит в 20:02 на 17 януари 2024 от автора.
    #11
  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  8. jivka65
    #9

    Естествено. Типично по български.

  9. nikolovaleksandar1988
    #8

    И при нови избори, няма да има мнозинство за СОС председател. За всякакви важни решения ще си правят опорки едни и същи и така до следващите избори. Тук така сме се разделили хубаво, че надписът на сградата на народното събрание е по-скоро саркастичен.

  10. т€еритория на Мики Маус
    #7

    Основна придобивка на демокрацията, е и по-бедните работещи да имат собствен автомобил. Това умните хора от ГЕРБ много добре го разбират. Сатанисти пробутващи насекоми в храната това не могат да го разберат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.