Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

10 неща, които те не знаят

0 коментара

Каквито и хора да бъдат изпратени като търговски представители на България в чужбина, те неизбежно поемат по един от двата възможни пътя.

Единият е да се втурнат с аматьорски плам да създават контакти, да предлагат България и българското.

Следват първите неадекватни реакции откъм нашенско, първите провалени сделки. Ентусиазираният търговски представител се кротва. Ограничава дейността си във формални презентации, регулярни доклади и по възможност комисионерства на някоя по-читава българска фирма, за да изкара някое евро или долар върху мижавата си заплата.

Вторият път е за търговските представители без илюзии. Те прескачат първата фаза и директно минават на втората.

Трети вариант няма. Той изисква държавата в лицето на министерството на икономиката, Агенцията за чуждестранни инвестиции, Агенцията за малки и средни предприятия, данъчната администрация, митническата администрация, областните управи и още няколко институции да поддържа актуална база данни за нуждите на търговските ни представителства. Така че те във всеки момент да знаят:

1. Кои са приоритетните отрасли и продукти, с които България иска да се наложи в чужбина?

2. Кои български норми и стандарти съответстват на европейските или на други международно приети такива, кои български предприятия са сертифицирани по ISO 9000 и други още по-модерни стандарти?

3. Кои са имената на българските фирми, на които може да се разчита или поне кои са имената на фирмите, които вече са се оляли някъде и не трябва да бъдат хвалени и препоръчвани?

4. Какви схеми за подпомагане на износа чрез гаранции и застраховки предлага българската държава?

5. Кои български фирми спешно имат нужда от търговски или стратегически партньори с цел модернизация на производството и излизане на нови пазари?

6. Кои вносни инвестиционни или консумативни стоки са необходими на българските потребители?

7. Вносът на кои стоки пречи на развитието на българското производство и какви тарифни и нетарифни методи се прилагат у нас, за да се ограничава такъв внос?

8. Кои са отраслите и подотраслите, в които България има потенциал за развитие на производство, но местните инвестиции са недостатъчни или липсват?

9. В кои географски райони има наличие на неизползвани суровини, квалифицирана работна ръка, кои области и общини предлагат особено привлекателни условия за чуждестранни инвеститори?

10. Каква е държавната политика за туризма и създаването на адекватна инфраструктура около курортните обекти с цел привличане на други категории туристи и развиване на нови типове услуги?

Докато не дадат тази информация на търговските ни представители, никой няма право да дава оценка дали този или онзи си е свършил работата. Вярната и навременна информация е оръдието на труда на търговския представител. Без него той не може да работи. А после се чудим, защо намалява и вноса, и износа.

Препечатваме текста от в.”24 часа”

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.