Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

10% от железничарите в списъка за съкращение напускат доброволно срещу 6 заплати

2 коментара

200 служители от списъка за съкращения на БДЖ са приели предложението на ръководството да напуснат доброволно срещу обезщетение от 6 работни заплати, съобщиха в понеделник от превозвача. 110 от тези служители са от “БДЖ – Товарни превози” ЕООД, а останалите 90 – от “БДЖ – Пътнически превози” ЕООД. Обезщетенията ще бъдат изплатени веднага след тяхното освобождаване от длъжност.

Планът за оздравяване на компанията предвижда съкращение на 2000 от сегашните близо 13 хиляди души. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде около 23-24 млн. лв. годишно.

Не повече от 7 хил. души са достатъчни да функционира БДЖ, без да се променя каквото и да било от процесите в сегашната "корупционна и супер неефективна система", заяви в понеделник изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев в интервю за "Труд".

По думите му планираното сега уволнение на 2 хил. души "няма да доведе до нормалната ефективност, каквато виждаме в Западна Европа". Затова, според него, предстоящата реформа е само "добър старт, добро начало".

Недев предлага идеята държавата да се намеси при товарните превози като задължи компаниите да превозват товарите само с железница на разстояние над 100 км, а не с тирове. Такъв модел бил обсъждан и в Германия и Австрия.

Заради планираните съкращения синдикатите в жп транспорта заявиха, че на 24-ти ноември почват ефективна стачка. “Аз мисля, че хората не са се примирили. А и не се знае следващата вълна съкращения кого ще отнесе”, отговори шефът на железничарския синдикат Петър Бунев на въпрос ще пропадне ли планираната стачка.

Според Бунев от думите на Недев от понеделник, че на БДЖ ѝ стигат 7 хиляди души персонал, излиза, че съкращенията ще обхванат не 2 хиляди, а 6 хиляди железничари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Няма ли поне един репортер с мозък в тая държава, който да попита какво точно работят напусналите доброволно. Дали са от администрацията на БДЖ, както твърдяха, или са си просто обикновени бачкатори. Всички повтарят като папагали колко е хубаво това за БДЖ. А къде в цялата картинка са хората? И какво му е хубавото, когато нещо се съсипва и се реже, а не се развива? Повърхностно, безмозъчно, мързеливо и напълно излишно...

  2. Анонимен
    #1

    В локомотивно депо София никой и никъде официално не ни информира за предложението на изпълнителня директор на БДЖ за доброволно съкращение. Не знаем начален и краен срок.Днес на събрание с директора на депото казва не може съкращение на машинисти. Освен това принуждава машинистите сами да се преназначават в товарни превози за сега лок.депо София е към пътнически превози. В много региони където няма друга работа ги съкращават а тук където има алтернатива не може.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.