Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

11 кандидати да строят част от софийската Южна дъга

6 коментара
11 кандидати да строят част от софийската Южна дъга

Единадесет фирми и сдружения подадоха оферти в търга за доизграждане на Южната дъга на софийския околовръстен път. Става въпрос за отсечката от столичния квартал “Симеоново“ до кв. “Младост“, която е близо 3 км.

В процедурата самостоятелно участваха 3 компании – “Главболгарстрой“, която строи частта от Южната дъга между бул. "България" и “Симеоново“, австрийската “Алпине Бау“ и германската “Хохтийф“.

Освен тях оферти подадоха още осем сдружения. Сред тях са обединение “Южна дъга“ между “Трейс Груп Холд“, "Пи Ес Ай", СК “Пътстрой“, “Балканстрой“ и “Станилов“; СОП “Южна дъга“ на “Холдинг Пътища“, “Галчев" и “Пътностроителна техника“; сдружението “Ринг Щрасе Обединение Младост“ на германската “Кемна Бау“ и местните “Монолит-София“ и ХСС. Сред останалите кандидати са АПСКИ- Лот 31, в което влизат “Асфалт Бетон София“ и хърватската “Конструктор Инженеринг“, обединението между ИСА 2000 и АМ “Черно море“, сдружение на “Минстрой“, собственост на бившия вицепрезидент на "Мултигруп" Николай Вълканов, и гръцката “Филипос“; сдружение между АМ “Хемус“ АД и “Инжстрой Инженеринг“, както и обединение "Ринг Роуд 2010", в което влизат испанската "Копаса", бургаската "Понс строй" и кърджалийската "Пътстрой инженеринг". "Копаса" има проекти за пречиствателни станции в Смолян и Сливен и водопровод в Смолян.

По-рано през деня в АПИ бяха отворени офертите на кандидатите за строителен надзор на пътя. Девет местни и чуждестранни фирми и сдружения се състезават за поръчката.

След 30 дни комисията ще е готова с класация на участниците. Междувременно ще бъдат отворени и ценовите оферти.

Дялът на цената в крайната оценка при търга за изпълнител е 80%, останалите 20% се падат на гаранционните срокове за строителство на пътя и съоръженията. Участниците предложиха един и същ гаранционен срок – 3 години за пътя и 5 години и 8 месеца за пътните съоръжения.

Проектът за разширението на Южната дъга от “Симеоново“ до "Младост" се финансира от еврофондовете чрез Оперативната програма “Регионално развитие“ и е с прогнозна стойност 67.2 млн. лв. Високата цена се обяснява със сложността на съоръжението и скъпите отчуждения на имотите, през които ще минава.

Трасето започва от възел "Младост" при километър 42, пресича "Бистришко шосе", отклонява се към Симеоновския лифт и към бул. "Климент Охридски" (където ще има надлез) и се включва към новоразширения участък на околовръстно шосе.

Отсечка от “Симеоново“ до бул. "България", изградена от “Главболгарстрой“, е широка 46 м., а в частта от “Симеоново“ до “Младост“, разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м.

Строителството може да започне още тази есен. Наскоро регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че там ще се образува най-голямата тапа в столицата, тъй като реконструкцията на пътя ще съвпадне със строителството на магазина на "Икеа".

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Pricelist
    #7

    11 оферти бяха подадени за строителството на 2.14 км от "Симеоновско шосе" до жк "Младост ІV" от околовръстното шосе на София.

  2. Атанас Пеев
    #6

    ГБС спечели търга за предишния участък от околовръстното за цена около 16 милиона лева. А взе над 60 с няколко анекса в това число подписани от правителството на ГЕРБ.Сега ков ли фирма е подкупила ГЕРБ?

  3. Васко
    #5

    В тази сага мен най-вече ме интересува има ли общински терени по трасето, които са били продавани от СДС за жълти стотинки на когото трябва, както и защо СДС е възстановявал собственост върху терени, за които се знае от повече от 20 г., че ще минава магистрала.

  4. ххх
    #4

    Васко, сигурно е имало такива случаи но невъзстановяването на земи не означава отпадане на обещетенията. Дори и да не ти върнат земята ти дължат обещетение. Разликата е, че едното ти го дават веднага а другото е в графата ще имаш да взимаш :) и поне теоретично някога ще си го вземеш.

  5. Хуна
    #3

    Златно трасе!Б.Б. дали ще намали офертата с преки разговори.Никой не коментира.Къде е ЕС? Голямо лапане.Блазя им!

  6. д-р Зенгинова
    #1

    Долу СДС, долу Костов!Поздрави! Всичко е точно!Лауреат д-р ЗенгиноваДРОД на НДДК - Национално Движение Долу Костов!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.