11 кандидати да строят част от софийската Южна дъга

11 кандидати да строят част от софийската Южна дъга

Единадесет фирми и сдружения подадоха оферти в търга за доизграждане на Южната дъга на софийския околовръстен път. Става въпрос за отсечката от столичния квартал “Симеоново“ до кв. “Младост“, която е близо 3 км.

В процедурата самостоятелно участваха 3 компании – “Главболгарстрой“, която строи частта от Южната дъга между бул. "България" и “Симеоново“, австрийската “Алпине Бау“ и германската “Хохтийф“.

Освен тях оферти подадоха още осем сдружения. Сред тях са обединение “Южна дъга“ между “Трейс Груп Холд“, "Пи Ес Ай", СК “Пътстрой“, “Балканстрой“ и “Станилов“; СОП “Южна дъга“ на “Холдинг Пътища“, “Галчев" и “Пътностроителна техника“; сдружението “Ринг Щрасе Обединение Младост“ на германската “Кемна Бау“ и местните “Монолит-София“ и ХСС. Сред останалите кандидати са АПСКИ- Лот 31, в което влизат “Асфалт Бетон София“ и хърватската “Конструктор Инженеринг“, обединението между ИСА 2000 и АМ “Черно море“, сдружение на “Минстрой“, собственост на бившия вицепрезидент на "Мултигруп" Николай Вълканов, и гръцката “Филипос“; сдружение между АМ “Хемус“ АД и “Инжстрой Инженеринг“, както и обединение "Ринг Роуд 2010", в което влизат испанската "Копаса", бургаската "Понс строй" и кърджалийската "Пътстрой инженеринг". "Копаса" има проекти за пречиствателни станции в Смолян и Сливен и водопровод в Смолян.

По-рано през деня в АПИ бяха отворени офертите на кандидатите за строителен надзор на пътя. Девет местни и чуждестранни фирми и сдружения се състезават за поръчката.

След 30 дни комисията ще е готова с класация на участниците. Междувременно ще бъдат отворени и ценовите оферти.

Дялът на цената в крайната оценка при търга за изпълнител е 80%, останалите 20% се падат на гаранционните срокове за строителство на пътя и съоръженията. Участниците предложиха един и същ гаранционен срок – 3 години за пътя и 5 години и 8 месеца за пътните съоръжения.

Проектът за разширението на Южната дъга от “Симеоново“ до "Младост" се финансира от еврофондовете чрез Оперативната програма “Регионално развитие“ и е с прогнозна стойност 67.2 млн. лв. Високата цена се обяснява със сложността на съоръжението и скъпите отчуждения на имотите, през които ще минава.

Трасето започва от възел "Младост" при километър 42, пресича "Бистришко шосе", отклонява се към Симеоновския лифт и към бул. "Климент Охридски" (където ще има надлез) и се включва към новоразширения участък на околовръстно шосе.

Отсечка от “Симеоново“ до бул. "България", изградена от “Главболгарстрой“, е широка 46 м., а в частта от “Симеоново“ до “Младост“, разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м.

Строителството може да започне още тази есен. Наскоро регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че там ще се образува най-голямата тапа в столицата, тъй като реконструкцията на пътя ще съвпадне със строителството на магазина на "Икеа".

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес