Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

0 коментара
11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

По 11 оферти бяха подадени за строителен надзор по всяка една от двете обособени позиции за строителството на магистралата Русе - Велико Търново. Това съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Обществената поръчка е за първите два участъка на магистралата - от Русе до Бяла и за обхода на град Бяла общо с дължина от 75.6 км Прогнозната стойност на поръчката е 24 568 500 лв. без ДДС.

По времето на правителството на Кирил Петков бяха избрани строителите на двата участъка. Това са ДЗЗД "Хемус-16320" с цена от над 876 млн. лв. без ДДС (21.8 млн. лв./км) и ДЗЗД "АМ Русе Търново" с цена от над 660 млн. лв. без ДДС (18.6 млн. лв./км).

След обявяването на решението на АПИ финансовото министерство на Асен Василев възложи проверка на поръчката на Агенцията за държавен и финансов контрол. АДФИ трябваше да провери защо до крайното класиране са допуснати две икономически групи, като всяка от тях печели по една обособена позиция, а цената е с до 55% по-висока от прогнозната на АПИ. Към момента няма информация дали е приключила проверката и какъв е резултатът от нея.

Строителството на магистралата Русе - Велико Търново се финансира със средства от програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.

За последния участък - от Бяла до Велико Търново все още няма обевяна обществена поръчка, тъй като по този лот имаше проблем с екологията.

Офертите за надзор за участъка от Русе до Бяла

Единадесет са кандидатите за строителен надзор за участъка от Русе до Бяла с дължина 40 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе. Прогнозната стойност на поръчката за строителен надзор при изграждането на отсечката е 13 409 775 лв. без ДДС.

Отворените оферти са:

1. "Трафик холдинг" ЕООД с участници: "Трафик Холдинг" ЕООД, "Строл-1000" АД, "Ен Ар Консулнт" ООД и "ДеНиДи" ЕООД;

2. "План инвест Пловдив" ЕООД / План Инвест РБ ДЗЗД/;

3. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 22", в което са: "Пи ес Консулт" ООД, "Ди Ви Би Консулт" ООД и "Проес Консулторес" АД;

4. ДЗЗД "Рутекс-ПИИ Русе - Бяла", в което са: "Рутекс" ООД и "Пътинвест-инженеринг"АД;

5. ДЗЗД "ТК-Група-Свеко", в което са: "Трансконсулт-БГ" ООД, "Свеко Енергопроект" АД и "Трансконсулт - Група" ЕАД;

6. ДЗЗД "БГ Консулт" с участници: "Билд строй консулт" ЕООД и "Гарнетс БГ" ООД;

7. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 2022", в което са: "Гранат - 7" ЕООД, "Диджиталсървис" ЕООД, "Топ надзор консулт" ЕООД и INFRAM a.s.;

8. обединение "Русе - Бяла 22", в което са: "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Контпас" ООД, "ИРД Инженеринг" С.р.л.;

9. обединение "Интбер-Айси" с участници: "Ипсилон Консулт" ЕООД, "Интбер" Австрия, "Тест Констултинг" ООД и "Ай Си Консулентен Цивилтехникер" ГесмбХ;

10. ДЗЗД "Велики консулт", в което са: "Три Ес" ЕООД, "Акрута и Тапиа Инхениерос" АД и "Инко Естдуио Технико" ЕООД;

11. "Надзор Консулт АПИ" ДЗЗД, в което влиза "Геоксперт България" ЕООД.

Офертите за обхода на Бяла

Единадесет са кандидатите и за обхода на град Бяла с дължина 35.4 км. Прогнозната стойност на поръчката за упражняване на строителен надзор е 11 158 725 лв. без ДДС.

Отворени офертите са:

1. "Трафик холдинг" ЕООД с участници: "Трафик Холдинг" ЕООД, "Строл-1000" АД, "Ен Ар Консулнт" ООД и "ДеНиДи" ЕООД;

2. "План инвест Пловдив" ЕООД / План Инвест РБ ДЗЗД/;

3. ДЗЗД "АМ Русе - Велико Търново VII.2022", в което са: "Пътинвест-Инженеринг" АД, "Пътпроект" ЕООД и "Консултант Инженерингс" ЕООД;

4. 3. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 22", в което са: "Пи ес Консулт" ООД, "Ди Ви Би Консулт" ООД и "Проес Консулторес" АД;

5. ДЗЗД "E-Консулт", в което са: "Рутекс" ООД и "Транскосулт-БГ" ООД;

6. ДЗЗД "БГ Консулт" с участници "Билд Строй Консулт" ЕООД и "Гарнетс БГ" ООД;

7. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 2022", в което са: "Гранат - 7" ЕООД, "Диджиталсървис" ЕООД, "Топ надзор консулт" ЕООД и INFRAM a.s.;

8. обединение "Русе - Бяла 22", в което са: "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Контпас" ООД, "ИРД Инженеринг" С.р.л.;

9. обединение "Интбер-Айси" с участници: "Ипсилон Консулт" ЕООД, "Интбер" Австрия, "Тест Констултинг" ООД и "Ай Си Консулентен Цивилтехникер" ГесмбХ;

10. ДЗЗД "Велики консулт", в което са: "Три Ес" ЕООД, "Акрута и Тапиа Инхениерос" АД и "Инко Естдуио Технико" ЕООД;

11. "Надзор Консулт АПИ" ДЗЗД, в което влиза "Геоксперт България" ЕООД.


Магистралата Русе - Велико Търново

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132.84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново.

Предвижда се автомагистралата да започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и да достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка.

Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27 - с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.

Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.

На цялото трасе от 132 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново.

Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.

Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза.

Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.

След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти.

С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, посочват от АПИ.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.