12 кандидати искат да строят югоизточния обход на Пловдив за 42 млн. лв.

12 кандидати искат да строят югоизточния обход на Пловдив за 42 млн. лв.

Дванадесет кандидати подадоха оферти в търга за изграждането на югоизточния обход на Пловдив с дължина 4.8 км и индикативната стойност 42 млн. лв. без ДДС. Средствата са от държавния бюджет, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Това е един от малкото обекти, които АПИ пуска с открита тръжна процедура и очаквано предизвика сериозен интерес. През последната година премиерът Бойко Борисов наложи практиката всичко да се дава без поръчки на държавната компания "Автомагистрали" към която се изляха над 4.5 млрд. лв.

Сега в търга участват всички големи български строителни компании. Практиката на АПИ през последните години обаче показва, че на финалната права обикновено достигат по една, две, а понякога за разкош и три, като почти винаги печели тази с най-високата цена близка до прогнозната. Предстои да видим дали и този път този сценарий ще бъде повторен или ще има ожесточена надпревара, както по времето, когато министър на регионалното развитие беше Росен Плевнелиев.

Кандидатите

Ето и имената на кандидатите подали оферти:

Консорциум "България 2020" ДЗЗД, с участници "Щрабаг" ЕАД и "Пътстрой Бургас" ЕООД;

"Каро Трейдинг" ООД;

"ГБС-Инфраструктурно строителство" АД;

ДЗЗД "Вия Филипополис", в което влизат "Парсек Груп" ЕООД, "Растер-Юг" ООД и "Компания Ескватори" SH.R.K (ООД);

"Трейс Груп Холд"АД;

Обединение "Геопът Скобелева майка" с участници "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД;

"Джи Пи Груп" АД;

"Пловдив 2020" ДЗЗД с участници "ПСТ Груп" ЕАД, "Строй Инвест Груп 2" ЕООД и "Пътинженеринг-М" АД;

"ИСА 2000" ЕООД;

"Европейски пътища" АД;

"Инжстройинженеринг" ЕООД;

"Грома Холд" ЕООД.

Проектът

С построяването на обхода транзитният поток, идващ от магистрала "Тракия" и Свиленград, в посока към второкласния път за Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от Пловдив.

Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел "Скобелева майка" при 98-ми км на второкласния път II-56 и ще продължава почти успоредно на железопътната линия. Той ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от пътя Пловдив – Асеновград.

Новият път с габарити Г20 и ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път Пловдив - Асеновград.

Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети.

Новата пътна артерия ще улесни транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към магистралите "Тракия" и "Марица", а оттам до ГКПП "Капитан Андреево". Така ще се облекчи значително натовареното движение в Пловдив.

Срокът за изпълнение на строителните работи е 18 месеца.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво да се прави при бързото разрастване на коронавирусната зараза?