121 души на борда на кипърски пътнически самолет се смятат за загинали, след като машината се разби близо до Атина заради вероятно спадане на налягането в пилотската кабина.
Засега няма информация за имената или националността на пътниците. Българските посолства в Кипър и Гърция нямат информация за загинали българи.
Машината на Хелиос еъруейс (Helios Airways) - Боинг 737 - е изпълнявала полет от Ларнака до Прага през Атина със 115 пътници на борда и 6-членен екипаж.
Според първоначални данни, вероятната причина за катастрофата е драматично спадане на температурата в самолета, предизвикано от разхерметизиране или проблеми с вентилационната система.
Пътник в самолета успял да изпрати SMS на свои роднини, в който пише, че пътниците умират от студ, а двамата пилоти са "посинели от измръзване" и са в безсъзнание.
Първоначално се появиха слухове, че самолетът е бил отвлечен, но те бяха бързо опровергани от гръцките власти.
Според агенция Ройтерс катастрофата е най-тежкото авиопроизшествие в историята на Гърция.
Гръцкият министър-председател съобщи пред агенцията, че най-вероятната причина за инцидента е повреда в системата за поддържане на атмосферното налягане. В същото време вископоставен гръцки правителствен източник е заявил, че засега няма сигнали за грешка в командването на машината.
“Разследваме няколко възможни сценария” е споделил той пред Ройтерс.
От гръцкото министерство на отбраната заявиха, че непосредствено преди полета са били ремонтирани системите на самолета за херметизация и радиоконтрол.
“Сбогом братовчеде, ние замръзваме”.
Самолетът е катастрофирал на около 40 километра от Атина в безлюдна местност в района на Оропос в централна област Беотия, близо до историческия град Маратон. Катастрофата е била предхождана от загуба на радиоконтакт с наземния въздушен контрол.
Два гръцки изтребителя F-16, намиращи се по това време в близост до мястото на инцидента, са предали, че са забелязали как помощник-пилотът се е свлякъл от мястото си малко преди падането на машината, а командирът на полета изобщо не бил забелязан в кабината. Полицейски и военни хеликоптери веднага са били изпратени на мястото на инцидента, както и над 10 линейки.
Helios Airways През 1999 г. компанията е основана като първата независима в Кипър. През 2000 г. извършва първия си лицензиран полет. През 2001 г. извършва първия си полет по утвърдено вече разписание. Компанията обслужва дестинации до София, Атина, Лондон, Варшава, Страсбург, Дъблин и Прага. Оперира с 4 самолета Боинг от типа 737. |
Шефът на въздушния контрол на атинското летище Янис Пантацаратос е казал за АФП, че властите са загубили контакт със самолета и пилотите от военно въздушните сили са го открили над полуостров Евбея.
Заради инцидента гръцкият премиер Костас Караманлис е прекъснал почивката си на остров Тинос, където е трябвало да отпразнува църковния празник Голяма Богородица, и спешно се е завърнал в Атина.
На мястото на разбилия се самолет са открити тела и останки от машината, като само опашката на самолета е разпознаваема.
При катастрофата е избухнал горски пожар, който затруднил спасителните операции.
Причините за трагедията “са загадка”
“Има някои доста добри процедури за действие за справяне с проблеми, свързани с недостига на кислород. Има твърде много системи, които биха могли да алармират. Екипажът би трябвало да е уведомен за този проблем” коментира инцидента Кийрън Дейли, от информационното бюро за въздушен транспорт. Според него причините за трагедията са загадка – “пасажерите са коментирали, че е студено, което предполага недостатъчна циркулация на кислород в кабината или в целия кокпит”.
“Доста е нетипично загуба на налягането само в кабината да причини подобен инцидент. Трябва да има и други съпътстващи фактори” коментира говорителят на Европейската агенцията за безопасност на полетите Даниел Холтген.
Електронните табла на летището в Прага, което е и крайната дестинация на завършилия трагично полет HCY522, чакащите роднини и приятели са били информирани от електронните табла, че полетът е “отложен”.
Това не е първият проблем със самолет на Хелиос, съобщава още Ройтерс. През декември 2004 трима от пасажерите на техен полет са били отведени в болница, след като в кабината на самолета се е получила загуба на налягане.
През септември 2003, проблем с двигателя е наложил аварийно кацане на летището в Родос – пострадали от този инцидент няма.
Един от най-големите частни английски туроператори Либра Холидейз груп, е купила Хелиос през 2004 година.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
16 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Емигрантската организация ИДЕЯ ЗА БЪЛГАРИЯ е открила електронна подписка за набиране на инициативен комитет и членска маса за бъдеща политическа формация, която да участва в новите избори на България в силен коалиционен съюз с всички нови и неопетнени партии и граждански организации, с нови лица и идеи, за да спечели 51% в Парламента и направи своите РАДИКАЛНИ И МАЩАБНИ РЕФОРМИ В ИМЕТО И БЪДЕЩЕТО НА БЪЛГАРИЯ, а и с това да подпомогне завръщането на българската емиграция в Родината.Тя представя и …
ПОЛИТИЧЕСКАТА ПРОГРАМА на бъдещата формация, на основа на НОВА ИДЕОЛОГИЯ – РЕАЛНАТА ДЕМОКРАЦИЯ в управлението на държавата, с която народът ни ще реализира своя национален идеал в 21 век. Български емигранти претворяват в програмата своя дългогодишен жизнен опит в условията на високоразвитите западноевропейски демократични общества и внедряват РЕАЛНАТА ДЕМОКРАЦИЯ във всяка гънка на управленческите решения и механизми Посетете страниците на ИДЕЯ ЗА БЪЛГАРИЯ и прочетете ПРОГРАМАТА й за внедряване на реалната демокрация в България ! Участвайте в откритите там дискусии:Какво е отношението на ИДЕЯТА към етническите партии и ДСП?Защо Идея за България иска премахване на двойното гражданство?Каква е разликата между Идеята и АТАКА?RE приватизацията и REконцесионирането според ИДЕЯТА ?Има ли място в 21 век за идеологията на реалната демокрация?Каква ще бъде Управленческата стратегия на Идеята?Какво предлага Идеята за повдигане жизнения стандарт, подобряване условията за икономическата инициатива и създаване условия за завръщането на емиграцията?И още много други открити теми...ПРИСЪЕДИНЕТЕ СЕ КЪМ НАС! ДА СЕ ОБЕДИНИМ И ПРОМЕНИМ СТАТУКВОТО! ДА ИЗРИТАМЕ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ДЕГЕНЕРАТИ ОТ БЪЛГАРСКИЯ ПАРЛАМЕНТ! ЗА НОВА И ВЪЗРОДЕНА БЪЛГАРИЯ ! ВАША:ИДЕЯ ЗА БЪЛГАРИЯ www.ideazabulgaria.org
Защо не се скрият тези от "Идея за България".Това е една антиeмигранска партия която се нарича обединител на eнигрантите.
Спрете Антибългарската си Антиемигрантска ченгесария простаци такива! Имайте уважение поне към загиналите 121 души!
Наистина прекалихте като се появихте под този материал! Явно сте безчувствени интересчии! Е, много ви здраве! Стойте си където сте и не ни мислете чак за толкова прости!
http://www.metodii.com/Iniciativa.html
Sprete s degradacijata, be, sanarodnitsi!Pod tozi material trjabva da si ot darvo, za da pishesh za kakvoto i da bilo drugo, osven po vaprosa.Sred zaginalite mojeha da sa nashte deca ili majki i bashti - jertvite ne prinadlejat kam nikoja partija.Zamalchete v pamet na tezi hora i se nadjavajte da ne se sluchi tova s nashi aviokompanii!
ПРИЗИВ ПРИСЪЕДИНЕТЕ СЕ КЪМ ADA,"Идея за България"!Fuck you!
Къде е бил Иван Костов по време на самолетната катастрофа?
Пътувах със самолет на Гръцките авиолинии, който се разхерметизира. Самолетът бързо се спусна на по-малка височина, така че проблемът беше преодолян, макар и с риск (оказа се после) да не стигне горивото до летището. Не мисля, че това се е случило. Ако някой разбира, нека сподели. Мир на праха на жертвите.
.