Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

15 километра от "Струма" ще се строят две години

Шефът на пътната агенция: И на мен срокът ми се струва прекален

16 коментара
15 километра от "Струма" ще се строят две години

Гръцката строителна компания “Актор” ще има цели две години за изграждането на 15-километровата отсечка от магистрала “Струма” от Сандански до Кулата (лот 4). Това стана ясно при подписването на договора за строителство в Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) в петък. Договорът е за 55.98 млн. лв. без ДДС, а срокът, заложен в него – 24 месеца.

Директорът на "Актор" за Балканите и Русия Николас Хаджитеодосиу коментира, че срокът не е голям, защото по трасето има 17 съоръжения – мостове, преходи, дори тунели за костенурки. По този повод регионалният министър Лиляна Павлова каза, че ако лот 1 се е прочул със “зайчетата и мечките”, лот 4 ще е на костенурките. Хаджитеодосиу добави, че за изграждането на магистралата до Кулата ще се местят 3.5 км жп линия.

Помолен да коментира двугодишния срок за 15 км от “Струма” шефът на пътната агенция Лазар Лазаров каза, че и на него срокът му се струва прекалено дълъг, но се надява на предсрочно завършване на обекта, както е станало с “Тракия”. “Актор” строят лот 3 на магистралата – от Нова Загора до Ямбол - и ще приключат няколко месеца по-рано от заложеното в договора – през лятото на тази година.

Министър Павлова каза още, че първа копка на лот 4 от “Струма” ще бъде на 5 април в района на Сандански.

Министърът на транспорта Ивайло Московски каза от своя страна, че с подписването на договора за изграждане на отсечката бюджетът на Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) е почти на изчерпване. Над 86 на сто от средствата по програмата са договорени – почти 3.4 млрд. лева.

В процес на строителство е лот 1 на “Струма” - от Долна Диканя до Дупница, а за лот 2 – Дупница – Благоевград в момента се набират оферти за строителство и инженеринг. Най-сложният участък през Кресненското дефиле е отложен за следващия програмен период, но процедурата по избор на проект ще започне още през този. Тя е поверена на новата компания “Стратегически инфраструктурни проекти”, която по думите на Лазаров вече функционира и с която пътната агенция имала много добро сътрудничество. Справка в Търговския регистър показва, че държавната компанията все още няма съдебна регистрация.

Министър Павлова обясни, че със спестени средства от договора за лот 4 на “Струма”, чиято очаквана стойност е била 50 млн.евро, ще бъдат финансирани други пътни отсечки, сред които София – Калотина, обходите на Монтана и Враца, Мездра - Ботевград.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    мостове, преходи, тунели за костенурки, бардаци, автоморги, нарко-складове, чейндж-бюра, кръчми, цигарени борси...

  2. Анонимен
    #15

    15 километра за 23 месеца прави 652,18 метра на месец, а при 22 работни дни това прави 29,64 метра на ден. На бас че децата от пясъчника пред блока могат същото. От друга страна 1 километър ще е 3 732 000 лв. бед ДДС или 3 732 лв. без ДДС на метър. Навярно ще има камъни Сваровски като хоризонтална маркировка.

  3. Анонимен
    #14

    56 млн. лв. за 15 км - 3.7 млн. лв. за 1 км = 1 000 м - 3 700 лв. за 1 м - абе долу-горе, приблизително 10 000 лв. :)))))))

  4. Анонимен
    #13

    "Справка в Търговския регистър показва, че държавната компанията все още няма съдебна регистрация" журналистите малко да се пообучат няма и да има съдебна регистрация тази компания колкото и да я чаката има или ще има регитрация САМО и ЕДИНСТВЕНО в Търговския регистър, а не в съда !!!

  5. Анонимен
    #12

    Тази лента май ще я реже Кунева.

  6. Анонимен
    #11

    И защо сте побили снимка от пътя преди Перник?

  7. Анонимен
    #10

    4eta i ne vqrvam u6ite kakvi typotii se pi6at,ima6e jalba i zatova se zabavi starta,sroka e 2 godini za da e po evtino,ako se stroi po byrzo,truda 6te struva pove4e

  8. Анонимен
    #9

    пояснение от номер 1: еее, ясно е, че цената е за 1 метър, не е трудно да съобразите..т.е. 1 м = 10 000 лв, а за Тракия имаше и цени за 1 м = 22 000 лева

  9. Анонимен
    #8

    Всичко в България става трудно и бавно, защото ние сме трудни и бавни. Веднъж запада като ни разбере що за стока сме и почне да се държи предпазливо с нас, ние пък се обиждаме. Много удобно не си даваме сметка че чуждото отношение към нас е отражение на собственото ни поведение (действие или бездействие).

  10. Анонимен
    #7

    Ръжда ще хване ножицата на тиквата...Да договорят парчета по 500 м.и...клъц, клъц, клъц....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.