Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

17 оферти за разпределяне на 460 млн. лв. за пътя Видин-Ружинци

Сумата за поръчката с нов вид на плащане може да набъбне

1 коментар
17 оферти за разпределяне на 460 млн. лв. за пътя Видин-Ружинци

Новият начин за плащане на строителните дейности на пътища след изпълнението и въвеждането им в експлоатация не уплаши повечето големи фирми от бранша и поръчката за 460 млн. лв. без ДДС, с възможност за нарастване, за разширяването и изграждането на частично ново трасе на пътя Видин-Ружинци събра общо 17 оферти за трите лота на трасето с дължина 54.3 км. Това стана ясно от съобщение на пътната агенция във вторник.

Първата обособена позиция е за участък от малко над 29 км от Видин до пътен възел "Макреш“ с индикативна стойност от 250 750 157 лв. без ДДС, която обаче не е пределна. За 30 месеца се иска реконструкция и разширяване с две ленти на съществуващия обходен път на Видин. Към новия пътен габарит ще бъдат привързани двата съществуващи пътни възела – при пресичането на новия път с пътя Видин - Брегово и с пътя Видин- Връшка чука. Планирани са и нови пътни възела - "Дунавци" при пресичането с третокласния път Дунавци – Синаговци, "Кула“ за връзка с пътя Кула – Страцимирово – гара Страцимирово. В тази отсечка ще има 2 моста над реките Делийска и Войнишка, 2 виадукта, 3 надлеза, 5 пътни подлези и 9 селскостопански надлези и подлези. При 15-ти километър от двете страни на пътя ще има площадка за отдих, която ще бъде с ток, вода и пречиствателно съоръжение.

Четирима са кандидатите за този участък. Сред тях е обединението "Северозапад лот 1" ДЗЗД, включващо "Нивел строй", "ПСТ Груп", "Пътинженеринг – М", "ПСТ Видин" и "ПСТ София“. Другият кандидат е ДЗЗД "Видин-Макреш", с участници "ГБС-Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой Интернешънал. Останалите претенденти са Трейс Груп Холд" и ДЗЗД "АПП Видин – Ботевград", с участници "Грома Холд" и "Европейски пътища".

Втората обособена позиция включва изграждането на напълно нов път от  разклона за Макреш, при бъдещия пътен възел "Макреш", до с. Бела, с дължина 13.6 км. Индикативната му стойност е 115 042 400 лв. без ДДС и също не е пределна. 24 месеца е срокът за приключването на трасето с габарит на автомагистрала, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица. В определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавно движещи се товарни автомобили. Трасето ще пресича жп линията Видин - София с надлез, ще се спуска към град Димово и река Арчар и ще продължава към село Бела. В този участък има два  пътни възела, 8 моста, 2 селскостопански подлеза, водостоци и т. н. В близост до пътен възел „Бела“ ще бъде разположен контролен център за управление на трафика.

Седем са кандидатите да изградят тази част от пътя. Самостоятелно играят "ГБС Инфраструктурно строителство“ и "Трейс Груп Холд". Останалите кандидати са обединения. Сред тях "Геопът Видин Ружинци“ ДЗЗД с участници "Пътстрой – 92“ и "Геострой"; ДЗЗД "Роуд Груп", в което са "ДжиПи груп", "БГ Ленд КО“ и "Копекс и Ко", "Северозапад Лот 2“ ДЗЗД, включващо "ПСТ Груп“, "Пътинженеринг – М", "ПСТ – Видин“ и "ПСТ София"; ДЗЗД "АПП Видин – Ботевград", зад което са "Грома Холд“ и "Европейски пътища". В ДЗЗД АМ "Макреш Бела" влизат "Автомагистрали Хемус", "Обрес Асфалтатгес  Таррако“ СА и "ЕМЕ и Хота Труас" СА.

Най-късата отсечка от над 11 км между село Бела до Ружинци за 94 135 800 лв. без ДДС, с опция за оскъпяване и изпълнение 24 месец, е събрала шест оферти.

Тя също ще е с магистрален габарит, с две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и ленти за камиони в отсечките с голям наклон. В участъка ще бъдат изградени надлез над жп линията Видин - София, мостове над реките Барата и Скомля, 3 селскостопански подлеза. При 50-ти км от двете страни на пътя ще има площадка за отдих с тоалетни, паркинги, осветление и пречиствателно съоръжение.

Двама са самостоятелно участващите кандидати – "Трейс Груп Холд" и "Инжстройенженеринг. ДЗЗД "Бела – Ружинци“ обединява "ГБС-Инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой Интернешънал". В "Северозапад Лот 3" ДЗЗД участват "ПСТ Груп", "Пътинженеринг – М", "ПСТ – Видин" и "ПСТ София". Другите двама кандидата са ДЗЗД "АПП Видин – Ботевград" и обединението "Гео път каро билд" на "Геострой", "Пътстрой-92", "Каро Трейдинг" и "Евробилд".

Пътят Видин-Ружинци е част от 167-километровото направление Видин – Ботевград, включващо и 33-километровата отсечка Мездра – Ботевград., която също е разделена на два лота от 19.3 км и 13.4 км. За първата със стойност предстои 123 млн. лв. без ДДС отваряне на подадените девет ценови предложения. За втория лот, където бяха подадени шест оферти за поръчката за 178.8 млн. лв. без ДДС, има избран изпълнител и предстои сключване на договор. Победителят е ДЗЗД "МБ Лот 2-2019" с участници "Европейски пътища", "Водно сторителство - Благоевград" и "Вахостав-СК".

Пътят Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на пътната агенция и регионалното министерство до  2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", припомнят от пътната агенция.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Панайот
    #1

    Леле какви пари и какви срокове само. До сега трябваше горе на Видин да има модерно товарно пристанище, и ако не магистрала, то поне широколентов скоростен път до София или връзка с Хемус, както и съответната жп линия. Също и Струма трябваше отдавна да е направена, така се получава връзка Видин-Солун, както и връзка със сърцето на Европа по Дунава. И после вече можеше да се привлича Фолцваген и много други инвеститори. Да не говорим, че и Хемус трябваше също да е в експлоатация в момента, но. Но

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам