Благодарение на тунела пътят от Копенхаген до Хамбург, който сега отнема четири часа, ще стане един час. Строителството ще започне през 2014 г. Откриването на тунела е планирано за 2020 г. Стойността на проекта, който ще се финансира от Дания, е 5.1 млрд евро, от които 1.1 млрд. евро може да бъдат предоставени от ЕС.
Подводният тунел ще струва около 100 млн. евро повече, отколкото изграждането на мост между двата острова. Смята се, че с времето съоръжението ще се изплати за сметка на таксите за преминаване.
Подводният тунел ще се състои от три секции – две от тях ще представляват четирилентови аутобани, а в третата ще бъдат изградени две железопътни линии.
Окончателното решение за проекта Дания ще вземе през 2013 г., след което предстои екооценка. Според "Шпигел" обаче по всичко изглежда, че това е само въпрос на формалност.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.