18 души са ранени след катастрофа между ТИР и микробус на пътя Разград – Благоево. По информация на МВР инцидентът е станал около 10 часа в събота, а двете превозни средства се удари челно на завой.
В микробуса са пътували пенсионери от силистренското село Страцимир, които отивали на събор в поповското село Садина. По информация на полицията в Разград, цитирана от агенция "Фокус", бусът се е ударил челно в камиона. При катастрофата са пострадали всички 17 пътници в микробуса, както и шофьорът му.
Всички 18 ранени са откарани в болница. По-късно от полицията съобщиха, че един от тях е в кома, други трима са с различни фрактури и наранявания. Настанените в болницата бяха посетени от вицепрезидента Илияна Йотова, която трябваше да присъства на събора в Садина.
Шофьорът на камиона не е пострадал. Той ще бъде задържан, тъй като се предполага, че се е движел с превишена скорост и е блъснал микробуса. След това колата с хората, тръгнали на събор, е излязла от пътя и се е преобърнала в канавката.
Заради катастрофата движението на пътя беше временно спряно. Продължава разследването на причините.
Преди две седмици при подобен пътен инцидент в Искърското дефиле загинаха 17 души. Те отиваха на екскурзия, но автобусът им се преобърна и падна от пътя край Своге. Оказа се, че участъкът, в който стана инцидента, е опасен и трябвало да бъде оправен. Това обаче се случи едва вчера, когато отсечката беше преасфалтирана, тъй като настилката там била с по-ниско сцепление от нужното. В събота на мястото се полага шумяща маркировка и движението е ограничено в едната лента.
В събота временно беше ограничено и движението по магистрала "Хемус" в посока Варна при 355-и километър. Причината е обърнал се на платното камион. Част от каросерията била в насрещната лента за движение.
Обходният маршрут е при етапната връзка Каспичан по пътя Нови Пазар-с. Ветрино-Девня, уточниха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Няма пострадали при инцидента, съобщи МВР Шумен.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Минаха 24 часа, а още никой от Института за пътна безопасност не се е изказал за състоянието на пътя. Защо? Не ми се иска да мисля, че в катастрофата до Своге става дума за медийно ексбанкерско отмъщение от лешоядски тип, защото би било цинизъм без граници и намеса във вътрешните работи на суверенна държава, но изглежда някои самозабравили се фабриканти на обществено мнение не знаят, че ако дълго се взираш в прокуратурата, няма начин и тя да не се вгледа в теб!
На телевизионни дебати по повод катастрофата при Своге, собственици на фирми за обучение на шофьори потвърдиха, че не само любителите, но и професионалните шофьори масово не били способни да се справят при утежнени пътни условия - вода, сняг, лед, кал, пясък. Не са обучавани за това и се учат от практиката си, респ. от по-леките почуквания. Някои идвали доброволно на специални полигони и чак там разбирали какво могат. Не всеки може да си играе с колата като автомобилен състезател, но доста опитват …
да се правят на такива. Разчитат на съвременните системи за сигурност на автомобила, но всъщност не могат да придобият квалификацията на шофьорите на старовремските таралясници. Не усещат кога гумите започват да губят сцепление.
Понятието в закона „съобразена скорост“ не е безсмислица. Ако ще „камъне и дърве“ да валят, шофьорът е длъжен да кара безопасно. Ако стане белята, с основание той ще е виновен. Дори формално друг да е виновен, всеки трябва да си признае, че ако си е отварял очите и предугаждал поведението на другите участници в движението, можел е да предотврати колизията. Колко пари струва предимството ти, ако колата ти стане на купчина ламарини или на надгробния ти паметник пише „Тука почива шофьорът с предимство“. :)
МВР и ДАИ, съвместно или по единично трябва да спират всеки ТИР през 4 - 6 часа и да им проверяват тахографите и компетентността. Нямам достъп до ежедневна информация за ПТП в България , но очевидно тежките катастрофи се предизвикват от професионалните шофьори , който не почиват достатъчно и заспиват. Трябва всеки ТИР и автобус да се спира и проверява, не е толкова трудно да се сети човек. По градската и извънгратската пътна мрежа трябва да се движат редовни МПС и шофьори. Или с две думи валидна ГО и трезвени шофьори , няма право да се движат каруци и други ПС.
Колкото по-малко пенсии > толкова повече асфалт и стиропор за Родината.
Имам странното усещане,че май проблема не е в пътя и пътната настилка,а в уменията на шофьорите!