Над 2 милиарда евро ще са необходими за изграждането на автомагистралите "Струма", "Марица", "Черно море" и "Хемус", е записано в доклада за икономическата целесъобразност от осъществяването на публично-частно партньорство при реализирането на инфраструктурните проекти в сектор"Транспорт", съобщиха от правителствената пресслужба.
Докладът е бил разгледан от Съвета за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение под председателството на премиера Сергей Станишев.
В анализа на министерствата на финансите и на регионалното развитие и благоустройството е посочено, че за автомагистрала "Марица" има пълна проектна готовност. Приблизителната ѝ стойност е 361 млн. евро. Част от аутобана вече е изграден с бюджетни средства и поради това е целесъобразно той да бъде достроен поетапно с национално съфинансиране и със средства от ЕС. Предвижда се автомагистрала "Марица" да бъде готова през 2009 г.
В доклада се препоръчва автомагистралите "Струма" и "Хемус" да бъдат изградени чрез публично-частно партньорство.
За автомагистрала "Струма" има прединвестиционни проучвания с утвърдено трасе, с изключение на участъка през Кресненското дефиле. Експертните оценки сочат, че за построяването на магистралата ще са необходими около 600 млн. евро. Предвижда се тя да бъде готова до края на 2012 г.
"Хемус" също има прединвестиционни проучвания с утвърдено трасе и в момента се актуализират работните проекти на отделни неизградени участъци. За построяването на магистралата ще са необходими над 1 млрд. евро.
Прединвестиционни проучвания са направени и за автомагистрала "Черно море", се посочва в съобщението. Възложено е изготвянето на доклад по ОВОС. Индикативната стойност на проекта е около 400 млн. евро. Аутобанът трябва да е готов през 2017 г.
В националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България за периода 2006-2015 г. е записано, че до 2015 г. страната ни ще има близо 720 км нови автомагистрали.
На 12 юли стратегията ще бъде публично представена пред представители на бизнеса, местните власти, на международните финансови институции и др.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
19 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
2 млрд. евро ей така се намират - като се има впредвид, че повечето пари ще са заеми, които ние ще връщаме. А и схемата с Тракия пак ли ще ни я пробутвате. Ех мегаломания, мегаломания - съветът по инфраструктура що не се замисли как да намери 2 млрд за БДЖ например - хем екологично хем по евтино ще излезе. Или да вземе да инвестира 2 млрд в оправяне на републиканската пътна мрежа.
"щедро" да се отпускат от "щедри" лихври и после - ново робство, но този път финансово!Ами, погледнете сами данните г-да управляващи : 1. 1990г. преди престъпното решение на Луканов за мораториума в/у изплащането на външние дълг, БГ има дългове с обслужването на лихвите 9,7 млрд.(междувременно са посторенени около 300 км магистарлен път в БГ, включително най-високите виадукти на Балканския п-в на Витиня)2.) След успешното инкорпориране на МВФ и СВ.Банка в БГ преиода 1991 - 2005 - ексминистъра на …
финансите М.Велчев мин.пролет обяви, че общата стойност на дълга към външни донори е 13,8 млрд евро (незнайно за мен, защо деномиран вече в евро, а не в долари). Т.е. нарастване за 14г. с 4 мрлд.долари/евро!Дори М.Велчев изрази своите "притеснения", че можело да се застраши фин. стабилност!И е прав! Ами с тези "най - успешни управления" след 10г. ще бъде сигурно над 20 млрд. евро - 2 за магистралките (после успешно да се концесионират от "стратегически инвеститори" - по Н.Василев). 1.5 млрд. за ВиК сектора (по Гагаузов); 1.5 млрд за АЕЦ Белене (онзи ден Овчаров се похвали, че преговорял с някаква бамбашка US банка) 1 млрд. за закупуване на старото желязо на НАТО (по Близнаков) т.н.А,нали знаете, как се разпределят комисионни под масата при всяко заемче от 3 до 10 - 11%?! Че какво им пука на тях - взимат си комисионната, падат от власт, ама народеца плаща десетилетия после!
България няма пътища. Пък иска да има икономика.
Не си много прав! Работя в тази сфера и искам да ти кажа, че пътищата в БГ са доста по-добри от онези в Румъния, Полша и др.Транспортната стратегия на Б-я, която бе одобрена през 1998г. бе подготвена от отлични професионалисти - пътищари от ИА "Пътища", МТ и МРРБ! В нея се залагаше приоритети Тракия, Хемус, Люлин (основно заради изкарването на тежкия трафик извън Сф) Черно море и накрая Струма! Струма е само и единствено гръцки интерес, не български! Проектирането на Струма е готово и Гърция натиска …
София да я включи в заемите!Да не забрявяме, че в момента по коридор 4 - Видин - Солун БГ ивестира за разширение и подобрение над 130 млн. евро!Дори в момента се довършва отсечката Даскалово - Дупница и втората тръба на Дупница за около 50 млн. евро!Нашият експорт/импорт е основно насочен през Варна и Бургас, тъй като пристанищните такси по гръцките северноегейски пристанища са убийствени!
Имам един въпрос относно Люлин: сигурен ли си че наистина ще изкара тежкия трафик, защото аз не. Пък и по данни на МРРБ дори с Люлин магистралата след няколко години трафикът през Княжево ще нарастне значително (не помня точни проценти но нарастването беше бая).
Nali Bg ikonomikata beshe likwidirana, za kakwo j sa magistrali? Za nqkolko po-lyskawi koli na shepa indiwida i za EU - Maloaziatskiq tranzit?
Premestwa se stolicata w drug grad i stawame OK! I bez towa Sofiq stana neweroqtna kochina i sbirtyk na ciganski, luksozni, diplomaticheski, rabotnicheski i kakwi li ne oshte geta!
Малко на краставичар краставици се опитваш да продаваш, Pete.Сега 30 % от контейнеризирания внос и износ на България преминава през Пристанище Солун. Скоро още толкова, най малко, ще преминават през Констанца.Пристанищата Варна и Бургас са със затихващи функции поради редица причини. Много значима част от тези причини са липсата на добрите им шосейни и жп-връзки с вътрешността на страната, а оттам и със сърцето на Европа. Затова Румънците ще оберат всичкия транзитен трафик изток-запад за/от ЕС. От …
друга страна, останалото, което не може или просто спре да влиза в Черно море, ще го обират гръцките пристанища Солун и евентуално Александруполис (ако покрай петролопровода получт пари да си го удълбаят и разширят) и по коридор 4 ще се влиза в ЕС.Тъй че ние се очертаваме като голямата транспортна ДУПКА на Балканите (е, коридор 4, през София и Дунав мост ще е нещо, но пристанищата ни ще си доумрат.)
Магистрала Люлин ще "изнесе" тежкия трафик, който идва от север - магистрала Хемус, "следва" отчасти 3-4 км трасето на сег. сев. част на околовръстния път и на пътен възел Суходол продължава в югозападна посока, правейки доста тежък преход през Люлин планина! Илиза на пътен възел Даскалово, като по този начин прави естествена връзка с Е-79! Стойността за строителството за тези около 19 км е доста висока , защото има изгражаде на доста съоръжения : 18-20мостове със ср. дължина от 100 - 500м, 2-3 тунел …
по "откит способ", над сто различни видове водостоци, над 2 000 000 м3 насипи и др. Проектантът е дал доста разумни тех. решения, но не съм сигурен дали геоложкият доклад е подготвен, съгласно техническото му задание!Т.е. да не "излезнат%" допълнителни изкопни работи, оттук промяна на проекта и съответно значително завишаване на първоначалната стойност! Друг проблем е, че ДЕК в Сф одобри за изпълнител турски консорциум???!!! В момента не мога да се името му!
Кои са причините Варна и Бургас да са със зътихващи функции?За сметка на Констанца напр?