Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

250 млн. евро за пътища и жп отсечки отиват за метрото

13 коментара
250 млн. евро за пътища и жп отсечки отиват за метрото

В опит да спаси европейското финансиране по Оперативна програма "Транспорт" правителството реши да прехвърли 250 млн. евро, предвидени за пътища и жп отсечки, към проекта за софийското метро. Парите отиват за изграждане на линията от жк "Обеля" до надлез "Надежда" и от кв."Младост" до "Цариградско шосе", както и за закупуване на мотриси, съобщи във вторник министърът по еврофондовете Томислав Дончев.

Той обясни, че това не означава непременно отказ от проектите в осите за железопътен транспорт и пътища, а че ще се реализират частично, заради критичното изоставане.

"Едните пари стоят блокирани, така с доза неизвестност кога и дали ще бъдат похарчени, при реалната опасност, става дума за огромни проекти, ако те стартират късно, реално средства не могат да бъдат усвоени. Инвестираме там, където има нужда и където има готовност. Дай Боже, Националната компания "Железопътна инфраструктура" заедно с управляващия орган съвсем скоро да покажат, че могат още повече. Парите не са проблем. Пари могат да бъдат намерени", каза Дончев.

Заместник-министърът на транспорта Ивайло Московски посочи, че жп проектите, за които няма яснота дали ще бъдат изпълнени в срок, са отсечките Септември-Пловдив и Димитровград-Свиленград.

От средствата за жп инфраструктура се взимат 190 млн. евро, а от парите за магистрали - 60 млн. евро, каза министър Дончев. Това са спестените пари от проведените търгове за строителството на магистрала "Тракия", уточни Московски. Министър Дончев посочи, че в пътищата няма нито един проект под съмнение. Въпреки това обаче в началото на другата седмица ще има среща с ръководството на пътната агенция за да се изчистят въпросите със сроковете за някои проекти.

По същото време в регионалното министерство министър Росен Плевнелиев изчисли, че строителният сектор щял да получи 1.7 млрд. лева догодина по линия на оперативните програми и държавните инвестиционни заеми – Транзитни пътища V (Европейска инвестиционна банка) и програмата на Световната банка. Това щяло да извади от кризата сектора, който е регистрирал спад от над 50 на сто от 2008 г. до сега. Инвестициите през 2011 г. ще са по-големи отколкото през най-силната година за строителството – 2008 г., когато пътната агенция и регионалното министерство са дали за инфраструктурни проекти около 1 млрд. лева. Тогава имаше милиарди излишъци, сега трябва да благодарим на европейската солидарност, каза Плевнелиев.

От тези 1.7 млрд. лв., 1.2 млрд. ще са за пътища, а останалите – за инфраструктурни проекти на общините.

Новият Закон за обществените поръчки ще ускори усвояването на еврофондовете, заяви Плевнелиев. Сега звено към Министерския съвет подготвя типизирани правила за възлагането на обществени поръчки, кметовете ще получат наръчници и така ще се избегне "творчеството" при писането на тръжните условия, обясни Плевнелиев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. s
    #14

    Лостов рече: Не го познавате министъра на транспорта, понеже нищо не прави!

  2. Дедо Тошо
    #13

    не остава нищо друго, освен да отидат до столицата и да се повозят на новото метро. Преди това обаче ще трябва да минат по надупчените си пътища.

  3. craghack
    #12

    Когато бяха търговете за тези отсечки на метрото се явиха европейски фирми и дадоха своите цени. Спечелилите български ,участници дадоха доста по-ниски. Днес се дават допълнителни пари за метрото. Това означава, че са направени анекси, които облагодетелстват въпросните фирми. Защо? Това е забранено от ЗОП.

  4. Софиянец
    #11

    Това не са анекси а текущо финансиране на вече договорени работи. Вместо държавата и общината (собственик на метрополитена) да плащат от джоба си ще ползват европейски пари. Освен това се надяват и да финансират продължението на метрото от Цариградско шосе до летището, за което има одобрен проект. Тук заслугата е 100% на Томислав Дончев за да не се изпуснат и тези европейски пари.

  5. българин
    #10

    Точно така Софиянец. Има и умни хора в България.

  6. чичин
    #9

    Под "вещото ръководство" на този некадърник беше съсипан транспорта.

  7. Глух плъх
    #8

    Няма бат Бойко да ви праща Фалкона всеки път я! Кът въ прасни дамлата в Бургас, със суфийскуту митро ли шъ съ прибиръти?

  8. И.Иванов, Швеция
    #7

    "В опит да спаси европейското финансиране по Оперативна програма "Транспорт" правителството реши да прехвърли 250 млн. евро, предвидени за пътища и жп отсечки, към проекта за софийското метро.""Искаме пари за космодроми, но по компетентност строим обори за транспортни коне за да не изпуснем парите ... на други, отработили ги в Европа ...""Или строим още километър метро в София, дето разгеле на тартора на дружката му на дъщеря й младичкият й приятел печели търгове за изпълнение за милиони ...""Та

  9. гражданин
    #6

    Плевнелиев, най после ще разбереш ли къде работиш и за какво става дума.По неадекватен министър в това министерство не е имало, като се има пред вид, че Церовски и Гагаузов не ставаха за нищо.

  10. Бобчо
    #4

    Тотално безсилие на редактора от Медиапул по отношение илюстрациите...Първата снимка ог Гугъл имидж на тема метро... и воала - Шестицата от Ню Йорк...Нямате ли снимка от Софийското метро...?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.