29% от цигарите от типа slim на българския пазар са произведени от “Пловдив БТ”

29,43% от вътрешния пазар на цигари от типа slim се държи от асортимента на пловдивската цигарена фабрика “Пловдив БТ” – “Femina slim”, сочат предварителните данни на предприятието за първото тримесечие на тази година. За посочения период са произведени 71,570 т от тази марка цигари.

Над 2 пъти са нараснали продажбите на още два асортимента на фабриката - “Femina yellow” и “Femina blue” в опаковка от 10 цигари на цена 1 лев. От началото на годината до края на март "Пловдив БТ" е продало 51,230 т от тях, което е с 30,665 т повече спрямо първото тримесечие на 2005 г.

Въпреки рязкото увеличение на цените на цигарите от началото на годината, което доведе до намаляване на потреблението на всички марки цигари, пловдивското производство от януари до март е стабилно, казаха от ръководството на фирмата. Според тях причината за това е преориентирането на пушачите към цигари от

високия към средния клас, както и засилващата се тенденция за консумация на асортиментите slim. До края на март пловдивската фабрика е реализирала общо 402,720 тона цигари, от които 319,250 тона на вътрешния пазар и 83,470 тона за износ в Грузия, Армения, Гърция, Албания и страните от бившето ОНД.

За същия период дружеството е внесло в републиканския бюджет 2,4 млн. лева данък печалба за миналата година.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?