434 млн. лева ще струва изграждането на 60 километра от "Хемус"

Срокът за подаване на оферти за трасето от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч е месец

Сн. БГНЕС

Строителството на 60 километра от магистрала "Хемус" между Ябланица и разклона за Плевен и Ловеч ще струва 434 млн. лв. без ДДС. Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) е обявила поръчката за изпълнител на изграждането, съобщи Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Документацията все още не е качена в регистъра за обществените поръчки, както и на сайта на НКСИП.

Това е една от най-големите обществени поръчки в строителния бранш за тази година. Бъдещите изпълнители ще бъдат избрани с процедура на два етапа. Кандидатите ще минат първо през предварителен подбор, а тези, които го преодолеят, ще подадат и оферти за строителство.

Търгът е разделен на две позиции. Едната е от Ябланица до пресичането с пътя за Луковит и е с прогнозна стойност 168 млн. лв. Другата позиция е за оставащия участък до разклона за Плевен и Ловеч. Тя е с прогнозна стойност от 266 млн. лв. Срокът за изпълнение по всеки от договорите по двете обособени позиции е две години и половина.

Кандидатите да строят част от "Хемус" могат да подадат документи до 17 часа на 9 февруари.

Финансирането на проекта е по оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г., която беше одобрена от Брюксел в края на миналата година.

Изисквания към кандидатите

За да участват в предварителния подбор, кандидатите по всяка от обособените позиции трябва да докажат наличието на поне 20 млн. лв. или достъп до такъв ресурс. През последните 3 години трябва да са направили поне един идеен или технически проект за магистрала или първокласен път с дължина най-малко 10 км. Възможност да участват имат фирми, проектирали поне един пътен, жп или метро тунел. Трябва да имат опит и в археологическите проучвания.

От кандидатите се изисква още да са строили или ремонтирали пътища с дължина поне 20 км. в последните 5 години. Трябва да са направили поне 10 км нова магистрала. Трябва да имат опит в строителството на мостове и тунели.

Преминалите първия етап на търга, ще бъдат поканени да подадат същински оферти през второто тримесечие на 2015 г.

Критерият за избор на изпълнител е икономически най-изгодна оферта с тежест на цената 75% и тежест на техническата оценка 25%.

Строителството

Освен магистрала строителите на първия участък от "Хемус" ще трябва да направят една площадка за отдих, два пътни възела, 18 селскостопански и пътни подлеза и надлеза, 8 моста с обща дължина 2300 метра. Ще бъде построен и 830-метров тунел. В поръчката са заложени и три археологически проучвания на обекти в близост до трасето.

За втората обособена позиция, освен магистралното трасе, са предвидени три площадки за отдих, два пътни възела, 16 подлеза и надлеза и 10 моста. Ще бъдат изградени и два тунела, а заложените археологически проучвания са 5.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Да подаде ли оставка здравният министър, както искат ресторантьорите?