Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

70% от клиентите на ЧЕЗ няма да сменят доставчика си на ток

1 коментар
70% от клиентите на ЧЕЗ няма да сменят доставчика си на ток

70% от клиентите на енергоразпределителното дружество за Югозападна България ЧЕЗ нямат намерение да сменят доставчика си на ток.

Това показват резултатите от онлайн проучване на компанията, в което са участвали над 4 000 битови и стопански клиенти.

От Нова година абонатите имат възможност да сменят доставчика си.

Според проучването на ЧЕЗ причината мнозинството от хората да не желаят да правят промени е сложната процедура по излизане на свободния пазар, съмненията в коректността на търговци без опит и история и удовлетвореността си от настоящия доставчик.

"Показателен е и значителният дял на потребителите, които планират избор на търговец - 30 % участвалите в проучването, но не смятат, че са достатъчно информирани за участниците на пазара, ползите и рисковете, затова отлагат излизането си на свободен пазар", посочват от ЧЕЗ.

79% от анкетираните потребители очакват от свободния пазар по-ниска цена на тока, 36% - по-високо качество и сигурност на доставките и 31% - подобрено обслужване.

Близо 60% обаче се притесняват от нелоялни търговски практики, а над 40% - от подвеждащи клаузи в договорите за доставка на електроенергия. Хората се притесняват още от промени в цената, неустойки при прекратяване на договора, злоупотреба с лични данни, фалит на доставчика и др.

"Недостигът на разбираема информация за либерализирания пазар на електроенергия е причина едва половината от анкетираните да са запознати с факта, че свободният пазар дава възможност за смяна само на търговеца на електроенергия, но не и на оператора на електроразпределителната мрежа", посочват от ЧЕЗ.

Според компанията резултатите от проучването показват ясно необходимостта от повече информация за либерализацията на електроенергийния пазар на разбираем език. Затова ЧЕЗ вече е стартилара информационна кампания.

Потребителите могат да научат повече за свободния пазар на ток на сайта на компанията в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на ЧЕЗ - 0700 10 010, по електронна поща на адрес [email protected] или в центровете за обслужване на клиенти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. НеизЧЕЗващият ЧЕЗтен ЧЕЗник от ЧЕЗ прави промоция, за да задържи клиентите си! 380 волта на цената на 220 за един час. Плащаш 220Волта, получавш 380!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.