70% от клиентите на ЧЕЗ няма да сменят доставчика си на ток

70% от клиентите на ЧЕЗ няма да сменят доставчика си на ток

70% от клиентите на енергоразпределителното дружество за Югозападна България ЧЕЗ нямат намерение да сменят доставчика си на ток.

Това показват резултатите от онлайн проучване на компанията, в което са участвали над 4 000 битови и стопански клиенти.

От Нова година абонатите имат възможност да сменят доставчика си.

Според проучването на ЧЕЗ причината мнозинството от хората да не желаят да правят промени е сложната процедура по излизане на свободния пазар, съмненията в коректността на търговци без опит и история и удовлетвореността си от настоящия доставчик.

"Показателен е и значителният дял на потребителите, които планират избор на търговец - 30 % участвалите в проучването, но не смятат, че са достатъчно информирани за участниците на пазара, ползите и рисковете, затова отлагат излизането си на свободен пазар", посочват от ЧЕЗ.

79% от анкетираните потребители очакват от свободния пазар по-ниска цена на тока, 36% - по-високо качество и сигурност на доставките и 31% - подобрено обслужване.

Близо 60% обаче се притесняват от нелоялни търговски практики, а над 40% - от подвеждащи клаузи в договорите за доставка на електроенергия. Хората се притесняват още от промени в цената, неустойки при прекратяване на договора, злоупотреба с лични данни, фалит на доставчика и др.

"Недостигът на разбираема информация за либерализирания пазар на електроенергия е причина едва половината от анкетираните да са запознати с факта, че свободният пазар дава възможност за смяна само на търговеца на електроенергия, но не и на оператора на електроразпределителната мрежа", посочват от ЧЕЗ.

Според компанията резултатите от проучването показват ясно необходимостта от повече информация за либерализацията на електроенергийния пазар на разбираем език. Затова ЧЕЗ вече е стартилара информационна кампания.

Потребителите могат да научат повече за свободния пазар на ток на сайта на компанията в секция „Свободен пазар“, на денонощната телефонна линия на ЧЕЗ - 0700 10 010, по електронна поща на адрес zaklienta@cez.bg или в центровете за обслужване на клиенти.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?