72% от българите ще се възползват от Black Friday намаленията

72% от българите ще се възползват от Black Friday намаленията

Популярността на кампанията за пазаруване с намаления Black Friday (Черен петък) расте изключително в последните месеци заради ускорената в пандемията еволюция на онлайн търговията и вече 96% от българите знаят какво представлява кампанията, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти.

Това сочи изследване на агенция "Кантар" сред 1027 души между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г., на правено по поръчка на една от най-популярните платформи за електронна търговия eMAG.

Първият избор на 73.3 на сто от запитаните за Black Friday са онлайн магазините. Три пъти по-малко са предпочитащите физическите магазини. 26.1 процента от анкетираните първо се сещат за eMAG като място за пазаруване от вкъщи. Електронната платформа организира за осми пореден път своя Black Friday в България – сега ще е на 20 ноември.

Най-вероятно поради Covid пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта.

Проучването разкрива, че най-големият интерес към намалените цени за Черния петък е към дрехите - 37.9% от хората, смятащи да пазаруват, следвани от обувки (21.6%) и малки домашни електроуреди (11.6%). Отново във фокуса на потребителите са и смартфоните и различните джаджи, големите домакински електроуреди, играчки, продукти за бебета и др.

18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%); 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн).

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?