Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

72% от българите ще се възползват от Black Friday намаленията

0 коментара
72% от българите ще се възползват от Black Friday намаленията

Популярността на кампанията за пазаруване с намаления Black Friday (Черен петък) расте изключително в последните месеци заради ускорената в пандемията еволюция на онлайн търговията и вече 96% от българите знаят какво представлява кампанията, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти.

Това сочи изследване на агенция "Кантар" сред 1027 души между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г., на правено по поръчка на една от най-популярните платформи за електронна търговия eMAG.

Първият избор на 73.3 на сто от запитаните за Black Friday са онлайн магазините. Три пъти по-малко са предпочитащите физическите магазини. 26.1 процента от анкетираните първо се сещат за eMAG като място за пазаруване от вкъщи. Електронната платформа организира за осми пореден път своя Black Friday в България – сега ще е на 20 ноември.

Най-вероятно поради Covid пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта.

Проучването разкрива, че най-големият интерес към намалените цени за Черния петък е към дрехите - 37.9% от хората, смятащи да пазаруват, следвани от обувки (21.6%) и малки домашни електроуреди (11.6%). Отново във фокуса на потребителите са и смартфоните и различните джаджи, големите домакински електроуреди, играчки, продукти за бебета и др.

18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%); 35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.