Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

А1 продължава ръста си и през третото тримесечие

1 коментар
А1 продължава ръста си и през третото тримесечие

Телекомът А1 продължава тенденцията за ръст на основните си финансови показатели и през третото тримесечие на 2018 година. Приходите му са се повишили с 5.7% до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6.6% до 40 млн. евро, утвърждавайки подобряването на финансовите резултати на компанията от последната над една година. Тези финансови данни изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третата четвърт на 2017 година с цел реална съпоставка на резултатите, съобщиха от дружеството в сряда.
 
През май 2018 г. Мтел се ребрандира в А1 , предлагайки на клиентите си редица иновативни продукти за българския пазар като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията. Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също добавиха редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия.

Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0.5% до 70.4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12% до 26.2 млн. евро за периода заради предлагането на корпоративни ICT и cloud базирани решения, и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти.

Приходите от устройства бележат ръст с 24% до 14.4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства, посочва операторът.

Средният приход от абонат нараства с 2.6% до 5.8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0.8% до над 3.5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10.2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0.8% до над 4 милиона.
 
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третата четвърт на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат при продажбата на устройства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 17:21 на 16 април 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.