А1 продължава ръста си и през третото тримесечие

А1 продължава ръста си и през третото тримесечие

Телекомът А1 продължава тенденцията за ръст на основните си финансови показатели и през третото тримесечие на 2018 година. Приходите му са се повишили с 5.7% до 112,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 6.6% до 40 млн. евро, утвърждавайки подобряването на финансовите резултати на компанията от последната над една година. Тези финансови данни изключват еднократния приход от правно споразумение на телекома през третата четвърт на 2017 година с цел реална съпоставка на резултатите, съобщиха от дружеството в сряда.
 
През май 2018 г. Мтел се ребрандира в А1 , предлагайки на клиентите си редица иновативни продукти за българския пазар като приложението за стрийминг на музика A1 Xplore Music, дигиталния портфейл A1 Wallet и А1 кредитна карта, които имат за цел да диверсифицират приходите на компанията. Собствените ТВ спортни канали на А1 MAX Sport също добавиха редица важни първенства в портфолиото си като УЕФА Шампионска лига и испанската La Liga и вече имат позитивно влияние върху броя клиенти на фиксирани услуги и средния приход от фиксирана линия.

Поради тези причини, както и поради увеличаващия се брой на бизнес абонатите в мобилния сегмент, приходите от мобилни услуги на А1 отбелязват ръст от 0.5% до 70.4 млн. евро. Приходите от фиксирани услуги също се увеличават с 12% до 26.2 млн. евро за периода заради предлагането на корпоративни ICT и cloud базирани решения, и повишеното търсене на допълнителни услуги от настоящи клиенти.

Приходите от устройства бележат ръст с 24% до 14.4 млн. евро заради стабилен ръст на търсенето на все по-модерни смарт устройства, посочва операторът.

Средният приход от абонат нараства с 2.6% до 5.8 евро, а общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0.8% до над 3.5 милиона. Това компенсира в голяма степен спада в броя на клиентите на предплатени услуги от 10.2% до 513 хиляди, продиктуван от ограничението на максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки абонат. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 0.8% до над 4 милиона.
 
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% през третата четвърт до над 1 милион, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Увеличението на оперативната печалба (EBITDA) на А1 спрямо третата четвърт на миналата година е с 6,6% до 40 млн. евро, като основната причина е ръстът във фиксирани услуги и собственото съдържание, както и по-добър резултат при продажбата на устройства.

Още от Бизнес