Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

А1 вдига с 9.5% цените си, дава бонуси, а от 2025 г. и отказ от договор без неустойки

6 коментара
Обяснението за поскъпването извън инфлацията са нарасналите разходи за поддръжка на силно увеличение трафик в мрежите, сн. GettyImages

Най-сетне и третият мобилен оператор – А1, обяви с колко ще вдигне цените на мобилните си услуги. Това ще стане от 1 март и ще е с размера на годишната инфлация от 9.5 на сто, но телекомът ще даде срещу това бонуси, а от догодина клиентите ще могат при подобна индексация да се откажат от договора си без да дължат неустойка. Операторът пък е решил от 2025 г. да въведе и реципрочност за промяна на цените си при дефлация и ще ги намалява, ако националната статистика отчете годишно поевтиняване на живота.

Така мартенските сметки на А1 ще са по-големи, но до края на 2024 г. частните клиенти ще ползват неограничени минути и мегабайти, интернет на максимална скорост, 200+ ТВ канала и отстъпки за устройства, съобщиха от дружеството.

То обясни също така, че сега обявената индексация няма да засегне хората в неравностойно положение, както и потребителите на предплатени мобилни услуги.

Клиентите на мобилни или фиксирани услуги могат да заявят в периода от 1 до 31 март по един бонус за всяка ползвана услуга от оператора. Изборът е между неограничени национални минути, неограничен мобилен интернет на максимална скорост, 200+ ТВ канала. Има опция и за максимална скорост на домашен интернет, спрямо възможностите на използваната технология, както и ваучер на стойност 50 лева за закупуване на ново устройство при подновяване на договор.

Дружеството също така ще позволи на клиентите си да се отказват от договор без неустойки при бъдещи индексации на месечните такси. Ако пък НСИ отчете годишна дефлация от 2 процента, това ще се отрази върху бъдещите сметки. Телекомът също така се постави праг за индексация на месечните такси от минимум 2% средногодишен Индекс на потребителските цени.

"А1 България" дава и подробно обяснение защо вдига цените си, заради нарастването на разходите ѝ за подобряване и разширяване на мрежата ѝ заради нарасналия трафик.

Само за последната година трафикът през мобилната мрежа се е увеличил с почти 70%, а А1 е инвестирала над 200 млн. лева, за да посрещне растящите нужди на потребителите. За сравнение през 2023 г. инвестициите в мобилната мрежа са над 46% повече спрямо тези през 2022 г. В момента 4G покрива над 99% от населението, а 5G ULTRA мрежата на оператора е достъпна за над 82.6% от населението, посочва се в съобщението на телекома.

Той отбелязва, че инвестира сериозно и в честоти, чрез които предлага мобилни услуги. Само спектърът 700/800 MHz, който придоби през миналата година, изисква първоначални такси от 43.2 млн. лева. Инвестициите във фиксираната мрежа са нараснали с 13% през 2023 г. спрямо 2022 г. Разходите за телевизионно съдържание също се увеличават, като за 2023 и 2024 г. те ще са в размер на почти 185 млн. лева, което е увеличение от над 20% спрямо предните две години (2021-2022 г.), обясняват още от дружеството.

На този фон разходите за мобилни и фиксирани гласови услуги, достъп до интернет и телевизия в България съставляват под 4% от разходите на домакинствата. За сравнение разходите за хранителни продукти и безалкохолни напитки, които са се увеличили значително (13.7%) през миналата година, съставляват над 31% от разхода на домакинствата. Разходите за здравеопазване са се увеличили с 11.6%, за лекарствени продукти с 14.4%, за развлечения и култура с 12.4%, за водоснабдяване с 18.7%, за топлоенергия с 19.7%, дава телекомът примери за повишението на цените в останалите сектори.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. jivka65
    #6

    Цените на всичко се вдигнаха ейййй

  2. Pesho
    #5

    Мошеници! Я се опитайте да говорите с оператор, кауза пердута. Мо-ше-ни-ци!

  3. Мюнхен
    #4
    Отговор на коментар #3

    ПОПРАВКА:надписаното и ненужното

  4. Мюнхен
    #3

    Мошеници. Това е прах в очите на клиентите. Клиент съм им от 1999г., редовно плащам и това, което съм употреби и написаното, и нинужното-като стац.телефон и глупави ТВ канали, купил съм от техни магазина апарати, винетки и др. И НИКОГА не съм получавал "бонус".

  5. sоmеonе
    #2

    Ментел са стари измамници, както и да се прекръщават, а идиоттел и виваСом си индексираха дори без да попитат клиентите съгласни ли са...

  6. Guest787
    #1

    ... майката австрийска!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.