Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ад на магистрала "Тракия" това лято заради пропаднал мост край София

Ремонтът ще продължи поне половин година, но няма яснота кога ще започне

3 коментара
Задръстванията на магистрала "Тракия" край София за морето ще бъдат ежедневни това лято  Сн.БГНЕС

Пътуването по магистрала "Тракия" това лято в посока морето ще бъде истински кошмар. Причината е пропадане на съоръжение при 20-ти километър на аутобана преди Вакарел.

Проблемът е установен преди около два месеца и заради мерки на безопасност от края на февруари движението в посока Бургас се осъществява само в изпреварващата лента. Така в пиковите часове се образуват километрични колони от автомобили.

По тази причина в дните с интензивен трафик - в края на работната седмица и през почивни дни агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ограничи преминаването на тирове и камиони. Те се отбиват при 5-ти км на магистрала "Тракия" в посока Бургас по стария път и се качват на магистралата при пътен възел "Вакарел" – при 23-ти км.

Въпреки това трафикът остава натоварен и то при условие, че все още не е започнал активният летен сезон, когато се очаква хиляди автомобили да тръгнат към морето, коментираха шофьори пред Mediapool, които пътуват по направлението.

За проблема призна и служебният министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков при посещението си в Пловдив в четвъртък. Той го определи като "сериозен" и оптимистично обяви, че "ремонтът ще трае няколко месеца".

Това обаче не е сигурно, защото едва преди дни е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонтните дейности, става ясно от съобщение на АПИ.

Обществена поръчка за 300 000 лв.

Пътната агенция публикува обществената поръчка на 18 април, а оферти могат да се подават до 2 май.

Поръчката е за избор на изпълнител за проектиране, упражняване на авторски надзор и строителство (инженеринг) на селскостопанския подлез при км 20+500 на магистрала "Тракия" в посока Бургас.

Мостово съоръжение, което трябва да се ремонтира е с дължина 28.5 метра и е в експлоатация от 1978 г.

В участък от платното за Бургас пътната плоча е с нарушена хидроизолация, а по настилката и при двете фуги се наблюдават пукнатини.

Целта на обществената поръчка е изготвяне на технически проект за необходимите строително-монтажни дейности. За тази цел са предвидени 60 дни с два междинни етапа.

Чак след като бъде одобрен проектът ще се премине към строително-ремонтните дейности. За тях са предвидени 120 дни.

Ремонт за няколко месеца по документи, но на практика...

Това означава, че при оптимално развитие на процедурата и при условие, че няма обжалване, ремонтът на мостовото съоръжение ще приключи чак в края на годината, а дотогава пътуващите по направлението ще попадат в поредната тапа.

Най-вероятно регионалното министерство, под чиято шапка е АПИ, се е отказало да възложи дейностите като авариен ремонт на пътно-поддържащата фирма, тъй като това беше обявено като порочна практика от времето на ГЕРБ.

Практиката на законните "експресни" ремонти обаче показва, че те се точат с години. Примерът с пътя между селата в община Гълъбово е красноречив (виж още по темата). Нищо чудно и ремонтът на 30-тината метра на магистрала "Тракия" край София да отнеме години, а пътуващите по направлението да си късат нервите и да губят време в задръствания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. anton nikolov
    #3

    Гарантирано от Гроб.

  2. полк. Дрангов
    #2

    Ами магистралата при Вакарел е още от Тодор Живков.

  3. Отбелязвам
    #1

    Айде пак честито за магистралите! Важното е, че чекмеджето е пълно. И каскетът довечера ще каже, че мостът не е паднал, а това са инсинуации.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.