Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ад за шофьорите по "Хемус" при сняг заради ремонта на тунелите

Зимното поддържане на пътищата поскъпва с около 10 млн. лв.

4 коментара
Ад за шофьорите по "Хемус" при сняг заради ремонта на тунелите

Километрични колони чакат шофьорите по магистрала "Хемус" при сняг. Причината са ремонтите на двата тунела "Витиня" и "Ечемишка". Това се разбра от пресконференцията на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова за зимната готовност.

"Най-голямото предизвикателство за нас и за шофьорите през тази зима ще бъде пътуването по магистрала "Хемус", тъй като поради ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" движението се осъществява двупосочно в едно платно, а при снегопочистване магистралата ще се затваря изцяло", каза Павлова.

В зависимост от метеорологичните условия е възможно част от тежкотоварните превозни средства да бъдат спирани докато пътят се обработи или да бъдат насочвани по обходни маршрути.

Определени са и места за престои на тирове. За пътуващите от Видин към София мястото е преди Ботевград, а за трафика от София към Северна България ще има отбивка преди виадукт "Елешница".

Леките автомобили могат да ползват алтернативни маршрути – през прохода "Петрохан" или през Искърското дефиле.

При затваряне на пътното платно за пренасочването на движението ще има екипи от "жива сила на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Министерството на вътрешните работи, каза Павлова.

Зимното поддържане поскъпва

Бюджетът за поддържането на магистрали и пътища тази зима е увеличен с 10 млн. лв. и достига 65 млн. лв. Изминалата зима е излязла 55 млн. лв., става ясно от данните на АПИ.

Зимното поддържане на републиканската пътна мрежа влиза в сила от 1 ноември. Дотогава всички фирми трябва да осигурят необходимите количества химикали, инертни материали и да приведат в готовност снегопочистващата техника.

Към момента пътно поддържащите фирми в три области (Перник, Видин и Пловдив) не са осигурили още нужното количество химикали, а в седем (София, Софийска, Перник, Смолян, Кърджали, Велико Търново и Добрич) - нужните количества пясък. Пътната агенция се надява до 1 ноември това изискване да бъде изпълнено.

Необходимите машини за този зимен сезон са 3087. Заради подходящите метеорологични условия за извършване на строителни дейности по пътищата някои от машините все още са на обектите, но могат да бъдат преоборудвани за 6 до 8 часа, увери Павлова.

Допустим сняг на платното от 3 до 10 см според категорията път

При снеговалеж в зависимост от категорията път допустимият сняг на пътното платно е от 3 до 10 см.

За магистралите и най-натоварените първокласни пътища е допустимо да има 3 см сняг при снеговалеж, който до два часа след спирането на снега трябва да е почистен до асфалт.

За първокласни и второкласни пътища допустими са 5 и 7 см сняг на пътното платно при снеговалеж. Снегът трябва да бъде почистен изцяло съответно до 3 и до 5 часа след спирането на валежа.

За третокласните пътища допустимата снежна покривка е 10 см, а почистването ѝ трябва да е факт след 8 часа от спирането на снега.

Годината на Северна България

През тази година са инвестирани 400 млн. лв. в пътни ремонти. Около 70% от тях са отишли за рехабилитацията на 330 км пътища в Северна България, отчете Павлова.

Най-много от са ремонтираните пътища в Северозападна България по направлението Враца – Видин и в Разградска област.

Общо по различните програми на Агенция "Пътна инфраструктура" са ремонтирани около 630 км пътища. Оттук нататък всяка година целево ще се отделят средства, тъй като пътната мрежа в тази част на България е значително по-лоша в сравнение с южната част на страната, каза Павлова.

През 2016 г. са ремонтирани 28 пътни участъка, мостови съоръжения и тунели в областите Велико Търново, Видин, Добрич, Ловеч, Монтана, Плевен, Разград, Русе, Силистра, Търговище, Шумен и на магистралите "Тракия" и "Хемус".

Изгражда се дясното платно на надлеза над жп линията София – Бургас на второкласния път II-18 при Казичене – в участъка от Северната скоростна тангента до магистрала "Тракия", каза Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на АПИ.

"Необходимите средства за поддържане на републиканските пътища в добро състояние всяка година възлизат на около 800 млн. лв. Вложените през тази година средства са недостатъчни, за да може всички ползватели на пътната мрежа да са доволни", каза Лазаров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ина
    #4

    Защо забравиха за удобния и лек за преминаване проход АРАБАКОНАК? От години е занемарен и става все по-зле. Ако го закърпят, ще забравим за тапи по всякакви поводи и ще си ремонтират на спокойствие! Кратка връзка между Южна и Северна България. Ама...

  2. Коментарът е изтрит в 20:39 на 24 октомври 2016 от автора.
    #3
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  4. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.