Вицепремиерът Томислав Дончев е пратил специално писмо до администрациите в цялата страна, с което ги уведомява, че административното обслужване на потребителите в центровете за услуги не бива да бъде преустановявано.
Писмото е адресирано до всички министри, председатели на агенции, областни управители, ръководители на специализирани администрации и кметове, съобщиха от правителствената пресслужба.
Във връзка с получени сигнали, че на места някои администрации са преустановили обслужването на потребители "на гише", Дончев подчертава, че подобна практика е нарушение на нормативните актове за административно обслужване и следва да бъде прекратена.
Съгласно препоръките на Националния оперативен щаб за коронавируса, става ясно, че в центровете за административно обслужване трябва да се предвидят равномерно разпределени през работния ден 3 прекъсвания за дезинфекция и проветряване.
От особена важност е информирането и насърчаването на потребителите да заявяват услуги и получават документи по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор.
В писмото са дадени указания и за въвеждане на работа от домашна среда за уязвимите групи служители, като се създаде такава организация на административните дейности, от която да не страда ефективността на работния процес.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Дончев е бивш кмет на Габрово и би трябвало да знае за многобройните административни услуги, които общинската администрация извършва за гражданите и бизнеса. В голямата си част те все още са хартиени, не защото "тъпата" ниско платена администрация не желае да ги дигитализира, а защото изготвените документи са плод на изследване на данни, съдържащи се в електронни и хартиени регистри до които достъпът е специален (службите ГРАО) и допуск до масовия потребител е нежелателен заради сигурността на системите. …
Техническите служби пък без пряк контакт с потребителите на услуги ще се налага многократно да приемат и връщат за отстраняване на грешки и пропуски на голям обем документация, каквито са различните строителни проекти. Т.е. няма в скоро време Дончевите идеи да се сбъднат... От друга страна, щом е извънредно положение, нека извънредно да се преустанови работата на администрацията за 2 седмици, нищо фатално няма да се случи. Но пък може фатално да се разрастне пандемията поради многобройните неконтролируеми контакти между служителите и гражданите, а от друга страна се харчат и сериозни финанси за предпазни средства и дезинфектанти в условия на дефицит, със съмнителен ефект обаче. Въпросът е какво прави една общинска администрация след констатиран случай на заразяване на неин служител? Отговорът - всички в къщи под карантина и затваряне... Т.е. отпред пепелянка, отзад възбудено магаре...