Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Администрацията не смее да се откаже от условието “най-евтино” в конкурсите

2 коментара

Обещанията за преминаване към нови условия в конкурсите за големи инфраструктурни проекти, които ще отнемат предимството на “най-евтината оферта” остават само на думи. Това е становището на Камара на строителите в България, представено на регионалния министър Лиляна Павлова по време на съвместна среща във вторник. Срещата е била с “опознавателен характер”, коментира пред Mediapool Светослав Глосов, председател на камарата.

Глосов и заместникът му Иван Бойков заявиха пред парламентарната комисия по регионално развитие в края на септември, че един от големите проблеми за строителния бранш през последните 7-8 години е условието “най-ниска цена”, с което се печелят търговете за пътно строителство. Резултатът е ниско качество, дефекти и неплащане на подизпълнителите, за да се избие ниската цена.

Въпреки уверенията, че се готвят нови условия за търговете за магистрали и жп линии, които ще дават предимство на т.нар. икономически най-изгодна оферта (цена, качество, гаранционен срок, технически възможности и т.н.), това си остава само на думи, каза Глосов. По думите на предшественика на Лиляна Павлова – Росен Плевнелиев, Лот 2 на магистрала “Струма” ще бъде първият конкурс по новите условия. Процедура за отсечката още не е обявена.

Администрацията не смее да се откаже от условието “най-ниска цена”, не поради друга причина, а защото този критерий се оспорва най-трудно, заяви Глосов. Така избраният изпълнител има най-голям шанс да вземе поръчката, дори и след жалба на други участници в процедурата.

Освен със строителната камара, Павлова се е срещнала и посланиците на страните членки на Европейския съюз по време на работна закуска, съобщиха от пресцентъра на министерството. По време на срещата министър Павлова запозна дипломатите и с приноса на България към Стратегията на ЕС за Дунавския регион, се казва в съобщение на ведомството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    haosut e totalen!ne moje premiera da stava govoritel na finansovia minister,a toi da e facticheskia premier.vunshno ministerstvo ekato chujdo vunshno. tova na ikonomikata--kato na ikonomikata na vrajdebna strana;vutreshno e SAMO EDNO PODSLUSHVATELNO VEDOMSTVO! zatova nakazatelen vot---NITO EDIN GLAS,ZA PARTIIUPRAVLJAVALI OT 1997 NASAM !

  2. Анонимен
    #1

    Ами как ще се откаже? В администрацията останаха некомпетентни мижитурки, които не смеят да поемат отговорност за нищо. Те бягат от разбивки на техническите критерии, защото не са компетентни и нямат капацитет да ги изработят, а ако някой им ги изработи те не смеят да оценяват по тях и да се подписват по такива оценки. нека да се погледне каква некомпетентност цари в Министерство на транспорта в съответната дирекция. Да се види каква каша е в АПИ. И когато някой го каже и посочи тези недостаъци арогантния

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.