Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Адвал-Гео" обжалва търга за метрото до "Хладилника"

0 коментара

Обединението "Адвал-Гео" обжалва търга за строителството на метрото до "Хладилника". Очаква се до края на месеца Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да се произнесе по претенцията.

 

Обединението между "Адвал" и "Геострой", с подизпълнител "Стартинженеринг", остана на второ място в надпреварата. То беше изпреварено с 0.46 стотни от обединение "Метро Черни връх 2013", в което влизат българските "Станилов" и "Джи Пи Груп" и чешката "Метропроект Прага".

 

Състезанието беше изключително оспорвано. Четирима от шестимата кандидати да строят подземната железница, допуснати до отварянето на ценовите оферти, бяха получили максималните 48 точки за техническата оценка.

 

Така цената се оказа решаваща за избора на победител в търга. Най-ниска цена даде обединение "Метро Черни връх 2013" – 42.349 млн. лв. без ДДС.

 

Второ остана обединение "Адвал-Гео" с цена от 42.725 млн. лв. без ДДС, която е само с 375 377 лв. по-висока от тази на победителя.

 

В жалбата до КЗК от "Адвал", чието ново име е "Евро Алианс", посочват, че избраният изпълнител "Метро Черни връх 2013" не би могъл да покрие заложеното изискване в търга за строителство на минимум един километър тунели чрез подземно преминаване.

 

Според жалбоподателя комисията за избор на изпълнител не е имала необходимата квалификация и опит, свързан с поръчката. Мотивът е, че предвидените работи в търга – изграждане на тунели и метростанция, изискват назначение на определени специалисти, за да бъдат правилно оценени предложенията на кандидатите.

 

От над 300 процедури, проведени по Закона за обществените поръчки от 2001 г. досега, това е третата, която се обжалва, каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен". По думите му за първи път КЗК допуска разглеждането на жалба срещу "Метрополитен" по същество.

 

Въпреки това шефът на метрото няма притеснения, защото и шестимата класирани участника имат необходимите качества да изпълнят поръчката. По тази причина ще се изчака решението на КЗК и на съда, ако има ново оспорване.

 

Подземната отсечка между кръстовището на бул."Черни връх" и ул."Сребърна" е с дължина от 1301 метра с една станция. Плановете са строителството ѝ да започне в началото на 2014 г. и да приключи за две години. Финансирането се осигурява от Столичната община.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.