Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Адвокат вижда противоречия в присъдата по делото за трагедията в Охридското езеро

0 коментара

Редица противоречия и пропуснати факти има в присъдата и мотивите към нея по делото за потъналия кораб "Илинден". Така смята Владимир Владимиров, един от адвокатите на преживелите трагедията български семейства.

Според него Апелативният съд в Битоля трябва или да отмени още през есента едногодишните присъди за двамата подсъдими и да върне делото за ново разглеждане, или да тълкува доказателствата по различен начин.

Владимиров определи като възможност за недопустимо влияние и натиск от по-висшестоящ съд факта, че при пледоариите по процеса в края на юни, деловодната система на съда е отказала да работи за час. Съмнението му идва от това, че системата за документиране на делата работи в реално време и всичко, каквото се добавя в нея, се вижда в същия момент от всяко друго съдилище в Македония.

Освен това според адвоката е необяснимо защо присъдите за капитана на кораба Сотир Филевски и служителя от германския "Лойд" Бранко Баич, сертифицирал плавателния съд, са еднакви. По специално наказанието на Баич е немотивирано.

До дни семействата на 15-те жертви ще получат по 4500 евро за всеки удавил се. Това е сумата, която застрахователят ще плати, независимо от нея обаче още през септември най-вероятно ще бъдат депозирани искове за много по-големи обезщетения срещу македонското транспортно министерство, началника на охридското капитанство и двамата подсъдими. Най-вероятно друг граждански процес ще върви и срещу германския "Лойд", като служител сертифицирал годността на плавателния съд.

Прокуратурата, както и българските адвокати вече са протестирали едногодишните присъди. Забавените мотиви за наказанията също притесняват страните. Едно от противоречията според Владимиров е това, дали Сотир Филевски е знаел колко човека се качват на кораба на фаталния 5 септември. Освен това според адвоката съдът не е взел предвид като редовен извършения през 2006 г. преглед от Бранко Баич, когато е издаден сертификат,че на кораба могат да бъдат извозвани туристи, без обаче те да се качват на двете допълнителни панорамни надстройки.

Владимиров смята, че капитанът на кораба много добре е знаел колко българи ще се качат на фаталното пътуване още ден преди това. Българската страна по процеса смята, че е невъзможно техническите прегледи на кораба, правени от Баич през 2007, 2008, 2009 г. да са реални, тъй като всеки един от тях е траел по един ден при необходимо много повече време.

При последните прегледи преди потъването на "Илинден", Баич не казва нищо за стабилитета на кораба и горните палуби, които забранил три години по-рано, но два дни след инцидента издава пояснение, че предупредил Филевски да не качва хора на тях.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.