Руската авиокомпания “Аерофлот“ прати в пенсия самолетите Ту-154 след почти 40-годишна експлоатация, съобщи “Комерсант“ в четвъртък. Последният рейс с тази серия “Туполев“ е бил извършен на 31 декември 2009 г. Вътрешните и международните маршрути, обслужвани досега от руските машини, се поемат от “Еърбъс А-320“.
Според изданието е възможно решението за извеждането на тези въздушни съдове от експлоатация да е повлияно от няколкото инцидента с Ту-154 станали в последната година заради технически неизправности.
Първият полет на Ту-154 е извършен през февруари 1972 г, а през 1980-те години това са най-масовите самолети на “Аерофлот“, както и на превозвачите от тогавашния социалистически блок.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
23 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Spravedliva ocenka, spored zaslugite i vyzmozhnostite - taka trqbva da se podhozhda.
А ти, баня папазъ, отдека пък знаеш че си нямам един на старо?!
Ot Vishinski i vsia ostalinaia krasnaia paplach da vi obiasniat kolko sa super tezi samoleti
...Коментатор даже завопил..."
Nadejden, no mnogo shymen i s ogromen razxod na kerosin v sravnenie sus zapadnite analozi. Incidentite stavat poradi eksploataciqta my bez elementarna poddrujka...
A inache cialata "moderna" ruska aviacia proizhozhda ot 3 amerikanski B-29 koito prez WWII kacat avariino v Rusia i "genialnite" mujici koito do tozi moment ne sa i synuvali podobna tehnologia razglobiavat i izkoprivat do poslednoto vintche ...
Искаме си Царя!
а защо на вътрешните линии ще летят еърбъс, руснаците нямат ли си други по-модерни самолети ?
Отива си една легенда в гражданската авиация, за която българските пилоти ще си спомнят с топлота заради голямата скорост и голямата надеждност, както и за характерното "меко" крило което гаси турболенцията в полет. Правен по времето, когато керосинът беше супер евтин и заради това - крайно неикономичен (6 тона на час горивна консумация), но това е главно упрек към двигателистите (за сведение на АА и други грамотеи - самолетът и двигателите навсякъде се проектират от различни фирми). Самолет с много …
плюсове и интересни технически решения. Пак за сведение на тапира АА, при проектирането на Боинг-777 специалисти от фирмата Боинг направиха посещение на ОКБ "Туполев" за технически консултации при оформянето на колесника на Б777. Единия от разработваните варианти е бил с кинематична схема подобна на Ту-154, заради което и са отишли да ги питат.Колкото до мен, самолетите не ги деля на руски и американски, а на лоши и добри, сред които несъмнено заслужено място заема и Ту-154. Айде лека вечер и спокойно си карайте москвичите, те действително за нищо не стават. Но какъвто собственикът - такава и колата.
ама те си и приличат на плитки алуминиеви тенджери с една дръжка.