Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Агенцията за приватизация удължи срока за продажбата на “БДЖ Товарни превози”

6 коментара
Агенцията за приватизация удължи срока за продажбата на “БДЖ Товарни превози”

Докато новото правителство на Пламен Орешарски се чуди какво да прави с “БДЖ Товарни превози”, Агенцията за приватизация удължи отново срока за продажбата му.

Кандидатите за държавното предприятие трябва да внесат депозит за участие до 21 юни, а срокът за подаване на офертите е 25 юни, съобщиха от агенцията. Официалният мотив за удължаването на срока е все още невдъгнатия запър върху акциите на жп превозвача, наложен му заради дълг от 6.3 млн. лв. към "Депфа банк", прижежаваща част от емисията от облигационния заем на дружеството.

 

Това е четвърто удължаване на сроковете. Този път то идва след изказването на новия транспортен министър Данаил Папазов. При встъпването си в длъжност той заяви, че ще направи опит за спре продажбата на “БДЖ Товарни превози”. Мотивът му беше да се запазят работните места.

Не се знае обаче дали при новата неясна ситуация с намерението на новото правителство да стопира процедурата, ще се запази интересът на румънската “Груп Феровиар“, австрийската финансова група “Донау Финанц“, собственикът на "Български морски флот" Кирил Домусчиев и “Първа инвестиционна банка“.

Тръжните условия обаче също предвиждат бъдещият купувач да не прави съкращения през първите три години след купуването на държавното предприятие.

Новият транспортен министър се застрахова, че няма да предприема прибързани действия, преди да се направи анализ на ситуацията. От думите му стана ясно още, че ще има разговори с Министерството на финансите, което вероятно означава, че ще се търси държавно финансиране за стабилизиране на закъсалата железница.

БДЖ разчиташе от продажбата на “БДЖ Товарни превози” да вземе най-малко 100 млн. лв., с което да погаси най-неотложните си дългове.

Дълговете на “Холдинг БДЖ“ възлизат на 474 млн. лв., от които просрочени са 154 млн. лв., съобщи неотдавна доскорошният транспортен министър Кристиан Кръстев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    5, не е виновен само ГЕРБ, а и останалите правителства преди него, включително това на БСП и ДПС. Качествен мениджмънт ще има когато дружеството стане частно - тогава и кражбите на всички нива ще намалеят драстично защото няма да го има дебелият гръб на данъкоплатеца покриващ загубите. Рентирането ще е от данъците, които НАП и НОИ ще събират. Компаниите - чужди и български - са еднакво грабителски - толкова колкото им позволяват държавните институции.

  2. Анонимен
    #5

    При качествен мениджмънт БДЖ Товарни превози ще се превърне за кратко време в печелившо предприятие. Идиотския мениджмънт, назначен от ГЕРБ влоши недоброто състояние на дружеството. България е на географски кръстопът. Това трябва да се рентира и то за държавата, за всички българи. Стига износ на финансови ресурси от България, чрез чужди грабителски компании. Българина не заслужава да бъде ограбван повече.

  3. Анонимен
    #4

    БДЖ не е ЕРП и ми бърка в джоба много повече когато е държавно, т.е. или крадящо от директора до машиниста или безхаберно от директора до машиниста или комбинация от двете с изключение на малкото читави хора вътре. ЕРП също няма да ми бърка в джоба ако държавната ДКЕВР си върши работата. Държавните НЕК и БЕХ и общинската Топлофикация ми бъркат в джоба повече и от ЕРП, ама трябва да им се радвам защото са държавни или какво?

  4. Анонимен
    #3

    До 2 Ясно е,че не разбирате!ЕРП стигнаха до тук,защото им се позволи да стигнат!Стига с тези регулации ,те само създават среда за корупция!Свободният пазар е истината.Стига изкуствено да крепим нещо,което или да стане частно,или да бъде закрито,иначе само се симулира някаква работа и някаква заетост.Вижте само какво е казал т.н. социален министър-рискови били инвестициите в интеграция на малцинствата,рискови били инвестиции в образование и дрън-дрън.Някакви уж временни заетости и разни измишльотини.Така няма пазар на нищо-нито на работна ръка,нито конкуренция.

  5. Анонимен
    #2

    1! Ако следваме твоята препоръка, държавните фирми ще станат като ЕРП, които ще ти бъркат все по-дълбоко в джоба, а като се скъса и на друго място!

  6. Анонимен
    #1

    Хайде сега да видим кой е юнак и кой-мижитурка!Крайно време е държавата да се освободи от фирми,само гълтащи пари и носещи борчове!Но за това се иска кураж и знания!Всички реформи не само са спрени,те дори са се върнали много назад,затова е и отчайващо положението.Нищоправенето води до тук,ясно ли Ви е?Сега няма с кой да се оправдавате,по-рано цели 12 години Ви "пречеше" И.Костов,сега ще Ви гледам сеира.Лошо е,че българинът не се взема поука и повтаря едни и същи грешки,в крайна сметка страдат и малкото останали читави хора!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.