Ако не изчезнат от будките до дни, лотарийните талони стават нелегален хазарт

Ако не изчезнат от будките до дни, лотарийните талони стават нелегален хазарт

Продаването на лотарийни талони след влизането в сила на промените в Закона за хазарта, което се очаква до дни, ще се води нелегален хазарт, съобщиха от пресцентъра на Държавната комисия по хазарта (ДКХ) за Mediapool.

От ведомството допълниха, че е в правомощията на комисията да прави проверки и да налага санкции за това.

"С влизането в сила на този закон (на Валери Симеонов, б. р.) лицензите за организиране на лотарийни игри, с изключение на томбола, бинго, кено и техните разновидности, издадени на организатори, различни от Държавно предприятие "Български спортен тотализатор", се прекратяват и съответните удостоверения за издаден лиценз се обезсилват", съобщиха от ДКХ. Оттам допълниха, че от деня на влизането в сила се преустановява разпространението и продажбата на билети, фишове, талони или други удостоверителни знаци за участие в съответните игри, с изключение на билетите на държавното тото.

В търговската мрежа из страната продължават да се продават лотарийни билети, но на много места търговците обясняват, че вече не изплащат печалби. Ако не са получили печалбите си, потребителите могат да подават жалби до ДКХ, а комисията трябва да образува проверки по тях, съветват адвокати.

До момента няма официална информация от "Националната лотария" как ще протече процесът по приключване на лотарийните игри, които вече стават държавен монопол. На сайта на лотарията – 7777.bg, се промотират други онлайн хазартни игри, за които дружествата не губят лиценза си – онлайн казино, лото, спортни залагания и покер.

Спортният министър Красен Кралев също не е коментирал как държавата смята да реализира монопола си в лотарията. В момента само "Българският спортен тотализатор" има лиценз за подобни игри. Не е ясно дали дружеството ще печата и разпространява билети в мащаби, подобни на частните оператори, нито дали ще заложи на огромна реклама.

Пречки за това няма да има. Депутатите отказаха да ограничат агресивната реклама на хазарт по телевизиите и интернет. Въпреки това не е ясно дали държавното тото ще вдигне рекламния си бюджет, който миналата година е бил около 5 милиона лева, както и на какъв принцип ще разпределя рекламите по медиите.

От Нова телевизия отказаха информация какво ще се случи с рекламния им договор с частните лотарии. През 2017 г., а също и през първата година на 2018 г. "Националната лотария" бе топ рекламодател на ТВ пазара по маркетингови данни. Според медийни публикации от 2018 г. рекламният договор с Нова телевизия е бил надхвърлял 20 млн. лв. годишно.

Собственикът на медията Кирил Домусчиев обяви преди дни, че спирането на рекламите от "Националната лотария" няма да повлияе на финансовите резултати на телевизията, защото рекламата на лотобилети ще бъде заменена с друга.

"Към настоящия момент имаме валиден договор с "Националната лотария". Нямаме политика да коментираме договорните си отношения с други страни и да споделяме информация, която съдържа търговска тайна. След като поправките в Закона за хазарта влязат в сила, "Нова Броудкастинг Груп" ще се съобрази с тях", казаха от ПР отдела на Нова телевизия на 11 февруари.

От излъчванията на медията е видно, че рекламата на лотобилетите към момента е заменена с промотиране на други игри на сайта 7777.bg, които ще запазят лиценза си и след влизането в сила на промените в закона.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес