Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Актьорът Калин Сърменов спечели поръчка за 350 хил. лева за реклама на биоземеделието

Под 3% от 630 млн. евро са усвоени за екологични храни

13 коментара
Калин Сърменов

"Студио Златен век" на артиста Калин Сърменов, който в момента играе централна роля в сериала "Седем часа разлика", спечели поръчка за 344 хил. лв. за провеждането на празник на агроекологичния земеделски стопанин, научи Mediapool.

Средствата се осигуряват по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за реклама на мярката с най-слабо усвояване на евросредствата – под 3 процента. Съществува дори риск България да загуби част от парите за агроекология, като за това предупредиха евроексперти през май.

Това е втори проект, който печели фирмата на Сърменов. Миналата година "Студио Златен век" направи осем рекламни клипа на ПРСР за 175 хил. лв.

Въпреки, че 13 фирми са участвали в надпреварата за организиране на празника на биопроизводителите, "Студио Златен век" печели поръчката с една и съща цена като тази, която е обявена за прогнозна. Практиката от търговете по оперативни програми "Транспорт" и "Регионално развитие", в които също участват по толкова кандидати, показва значително понижение на прогнозната стойност.

За първи път биоземеделието с празник

Празникът на биоземеделието тази година се прави за първи път, като идеята е да продължи и в бъдеще, каза неотдавна зам.-министърът на земеделието Светлана Боянова.

Според обществената поръчка празникът е трябвало да бъде през септември, но сега ще се направи от 8 до 15 октомври. Причината е забавянето на избора на изпълнител.

Поредица от събития ще се проведе под логото "БиоМания 2011", казаха от "Студио Златен век". Целта на празника е да даде възможност за показване на добри агроекологични земеделски практики. Производители ще могат да представят произведената от тях екопродукция.

"БиоМания 2011" започва следваща събота в Сливен с ден на редките местни породи, казаха от "Студио Златен век". Предвиждат се още демонстрации по производство на сирене и кашкавал във ферма с дегустации. През седмицата са предвидени събития в Стара Загора, Пловдив, Чипровци, Бургас и Граф Игнатиево.

Кулминацията е на 15 октомври в парка пред театър София в столицата, където ще има изложение на биопродукти, дегустации, игри и различни забавления. Ути Бъчваров, например, ще приготви избрани биорецепти. Ще има томбола с награди, забавления за деца и подаръци.

Като част от инициативата във Facebook вече се провежда фотоконкурс на тема "Чиста храна! – Чиста природа!", като снимките трябва да бъдат изпратени до 7 октомври. Жури ще избере 20-те най-добри фотографии, които ще бъдат показани по време на празника на 15 октомври. Победителят ще получи като награда уикенд за двама на диво място с конна езда, стрелба с лък, биовечеря под звездите и нощувка в юрта.

Под 3% са усвоените средства за биоземеделие

Причината за мащабната рекламна кампания и харченето на 350 хил. лв. за промоция на биоземеделието е слабата усвояемост на средствата по тази програма. По време на всички събития ще бъде представена мярка 214 "Агроекологични плащания", по която за три години са платени едва 21 млн. лв., според данните на Програмата за развитие на селските райони.

През пролетта експерти от Европейската комисия предупредиха, че България може и да не успее да усвои средствата за агроекология. Тази мярка е задължителна за прилагане с определения ѝ бюджет, който е една четвърт от общия по земеделската програма, което е 637.4 млн. евро. Ако парите не бъдат усвоени до 2013 г., ще трябва да се върнат. Към момента България е усвоила за агроекология под 3% от сумата.

Причина за ниския процент на усвояване е, че кандидатите са средно около 1500 годишно, но една част от тях се отказват, а други не отговарят на изискванията, обясни през лятото Румен Порожанов. За 2010 г. са били подпомогнати над 1300 биопроизводители, показват данните на фонд "Земеделие".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #13
  2. Анонимен
    #12

    Браво, 350 000 лв за реклама !! имате ли идея колко струва една реклама ?!!!

  3. Анонимен
    #11

    Браво за Сърменов !

  4. Анонимен
    #10

    Тъпо име за тъпо организиран празник, на който никой няма да отиде доброволно, дори да умира от скука. Жалко за добрата кауза(това наистина е Кауза)...Сега ми е ясно, защо губим и тези пари. Ами "то не става само с ядене - трябва и акъл!"

  5. Анонимен
    #9

    И защо "Мания"? В чужбина това не е за манияци, а за хора с кауза. Що за глупово име на празник, който иска да увеличи броя на био производителите и потребителите.

  6. Анонимен
    #8

    Зам.министърката Светлана Боянова не казва истината. Празникът не се провежда за първи път. През 2008 година същото това министерство чрез търг и конкуренция финансира Сдружение АГРОЛИНК за сумата от 27 000. 15 пъти по-малко от тазгодишната сума. Празникът на Агролник беше с 40 производители. През 2011 в София бяха по-малко, пък уж производителите са се увеличили с 75%. Интересно за какво се похарчиха парите след като в Бургас например са участвали само 2 производители. И каква ирония! Светлана Боянова, горещ радетел на ГМО да открива празника на агроекологията!

  7. Анонимен
    #7

    Боже, пак ли светЪт започва от ГерБаджиите и от г-жа Боянова! Този празник е доста популярен сред хората, които се занимават и интересуват от биоземеделие в България и Европа. Неговото съществуване е усилие на доста хора, но мисля, че г-жа Вяра Стефанова е човека, които да бъде поздравен за неговото провеждане и то без осигуряването на такива СУМИ. г-жа Боянова е доста извън темата, нейният принос е само в ПОХАРЧВАНЕТО на едни 350 000 лева без значение за какво и какъв е ефекта за ДАНЪКОПЛАТЕЦА.

  8. Анонимен
    #6

    Биоземеделието е имало празник! Г-жа Боянова нещо се е объркала. Май ....

  9. Анонимен
    #5

    До Врачанската Комисия по Избори - 2011

    Копия - До Българската Медиана общественост и Форуми

    ЖАЛБА ДО КОМИСИЯТА ПО ИЗБОРИТЕ И ПРОТЕСТ СРЕЩУ НЕЯ – 30.09.2011

    От Стефан Димитров Чолаков , ул. Райна Княгиня № 20 А-12 , 3000 Враца

    Драги Председателю на Врачанската Комисия по Избори – 2011,
    Не изписвам името ти, за да не скверня хартията и хората който ще четат написаният текст да те четат и

  10. Анонимен
    #4

    Какви грешни пари се харчат за реклама и колко ли ще помогне тя?На фона на целия ни хал?Хубаво е да ни покажат и резултатите от цялата работа - а именно как след тази ПР кампания,ще се вдигне % на усвояване?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.