Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Американските авиационни власти поискаха от Боинг още подобрения на 737 Макс

0 коментара
Американските авиационни власти поискаха от Боинг още подобрения на 737 Макс

Американските власти поискаха от компанията Боинг да преразгледа с цел подобрение измененията, които е внесла в системата за стабилизиране на полетите, за която се подозира, че е изиграла роля в катастрофата със самолета Боинг 737 Макс 8 на индонезийската авиокомпания Лайън еър през октомври, предаде Франс прес.

Боинг трябва да се увери, че внесените промени в системата, отговарят точно на съответните проблеми, се казва в изявление на американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване.

Боинг представи на 27 март актуализация на системата за стабилизиране на полета. Компанията се надяваше бързо да получи разрешение от Федералното управление, за да разгърне актуализацията във флотилията си от самолети 737 Макс, спрени от полети след катастрофата с етиопския самолет от този модел на 10 март.

"Ще разработим методичен подход, за да развием и изпитаме актуализацията на системата и да се уверим, че разполагаме с колкото време ни е нужно, за да доведем това до успешен край", каза говорител на Боинг след съобщението на Федералното управление.

То смята, че е нужно повече време, за да се извърши допълнителна работа и че ще получи от Боинг корекциите на системата в идните седмици. Федералното управление няма да одобри инсталирането на коригирания софтуер, докато не е удовлетворено от актуализацията, която му е представена, допълни управлението. То беше упрекнато, че е поверило част от сертификацията на самолетите Боинг 737 Макс, сред които и на системата за стабилизиране, на служители на Боинг съгласно процедура, която е била в сила от десетина години.

Министерството на транспорта извършва одит на процедурите за сертифициране. Министерството на правосъдието пък започна разследване за развитието на модела 737 Макс.

Боинг отхвърля идеята, че поисканите от нея промени в концепцията на системата за стабилизиране показват, че тя не е била достатъчно качествена. На 27 март компанията представи промени, предназначени да направят системата "по-солидна". Промените ще позволят системата да действа по един прозрачен за екипажа начин и пилотите ще могат лесно да я заобикалят в случай на проблем. Целта на промените в системата е да се попречи на задействането ѝ заради неверни данни. Пилотите ще бъдат по-добре обучени да боравят с нея и като цяло да боравят с 737 Макс.

Същевременно етиопските власти казаха, че предварителният доклад от катастрофата от 10 март вероятно ще бъде публикуван по-късно тази седмица.

Черните кутии на разбилия се самолет се анализират във Франция, където експерти работят с американски и етиопски колеги, за да определят причините за катастрофата. Преди броени дни запознат източник каза, че системата за стабилизиране на самолета, заподозряна за катастрофата в Индонезия, се е била задействала и в етиопския самолет, малко преди той да се разбие. Тази информация е била извлечена от черните кутии и била предадена на американските власти, каза източникът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.