Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Андрей Цеков: От години пътното строителство е политически бизнес

0 коментара
Андрей Цеков, Снимка: БГНЕС

"Всеки път, когато "Продължаваме промяната" участва в изпълнителната власт, въпросът относно обществените поръчки за пътно строителство и пътни ремонти, се превръща във взривоопасна тема. Защо? Много години пътното строителство се е превърнало в политически бизнес, а не в обществено полезна дейност. Това е неоспорим факт. Десетилетия пътното строителство се е възлагало в условията на минимална или почти отсъстваща конкуренция". Това коментира в предаването "На фокус" на Нова телевизия в неделя министърът на регионалното развитие Андрей Цеков.

"Нито едно управление не е легитимно само единствено защото около него има политическа подкрепа. За да бъде легитимно едно управление, то трябва да е полезно за българските граждани. Ако управлението не е полезно за българските граждани, то от него няма смисъл,", коментира още той, запитан може ли работата му да взриви управлението.

Министърът каза, че ще се работи за връщането на конкуренцията и прозрачните процедури.

"Никога не съм чувал името Бабаков, в Москва съм бил на частни визити като част от екипа на частна компания, няколко пъти между 2000 и 2013 година. Турски поток е строен между 2019 и 2021 г.", каза Цеков, който повтори, че не познава въпросния руски министър.

Министърът коментира и възложената от кабинета "Петков" финансова инспекция на поръчките за пътни ремонти. "Проверени са договори за 700 милиона за текущ ремонт, сключвани между 2019 и 2020 г. Докладът установил, че по 90 от заданията са извършвани основни, а не текущи ремонти, което не може да се прави с такъв договор", обясни министърът.

"Тези обекти са незаконни строежи, това е установени по времето на служебния кабинет. Тоест по едни договори, сключвани между 2019-2020 г., са похарчени 710 милиона за незаконни строежи", заяви министър Цеков.

Той отговори и на обвиненията на бившия министър Николай Нанков.

"Към настоящия момент и в последната повече от година и половина България няма сключени договори за пътно поддържане. По време на служебния кабинет са сключени договори за зимна поддръжка, т.е. за снегопочистване и за аварийни ремонти на различна стойност. За Варна примерно 11 милиона лева, за София - около 30 милиона лева. По тези договори е осъществено зимно поддържане за миналия сезон. Стойността общо за цялата страна е около 140 милиона лева. През останалото време Агенция "Пътна инфраструктура", в разрез с предмета на договорите, е осъществяла и текущи ремонти, т.е. кърпене на дупки, каквито по тези договори не може да се възлагат. И това, което разпоредихме ние, е да не се извършват такива дейности в разрез с нарушението на закона, а да се изчака сключването на новите договори за текущ ремонт", заяви министър Цеков. Той каза, че зимното почистване е обезпечено отчасти за по-голямата част от страната.

Има обявени обществени поръчки, но те се обжалвали.

"Смятам, че има политически мотив (за обжалването, б. р.). Не искам да се ангажирам с това, от коя партия идва това", заяви Цеков.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.