Анексът към концесията на “Тракия” пред финал

Анексът към концесията на “Тракия” пред финал

Вероятно в четвъртък ще бъдат финализирани преговорите с концесионера на магистрала “Тракия” –  българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия”, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов пред БНР. Според него изявленията на участниците в консорциума давали основание да се смята, че нещата вървят към приемане на всички условия, поставени от държавата, и в зависимост от това Министерският съвет ще реши, след като Гагаузов докладва за постигнатите договорености за анекс на концесията.

В следващите дни трябва да се уточнят текстовете, гарантиращи напълно защитата на националните интереси, и отказът от страна на консорциума да търси поемане на рискове от българската държава. Гагаузов припомни, че едно от изискванията на кабинета за окончателно одобрение на сделката е концесионерът да поеме риска за своя сметка, а не както е предвидено в подписания през 2005 г. договор – да е за държавата.

В срок от 36 месеца от датата на подписване на анекса.към концесията на “Тракия” компанията трябва да открие процедура за финансирането на дострояването на магистралата, да е осигурила кредита, за да може да започне да възлага изпълнението на обекта, каза още регионалният министър.

Гагаузов потвърди, че в концесията ще влязат още български фирми, но това ще стане на ниво подизпълнители. “Кои ще бъдат тези фирми аз не знам и те не са решени, защото все

още нямаме формално подписан анекс към договора”, заяви той.  Според него по концесията има пет лота, които може да се поемат от пет от най-големите български фирми. Изборът им ще е съвместен – от държавата, която притежава 49 на сто от концесионера чрез фирмите си “Техноекспортстрой” и “Автомагистрали”, и от трите португалски фирми.

Преди месец стана ясно, че се търси механизъм за вкарването на компаниите “Главболгарстрой” и “Мостстрой” в концесията, като дори се спрягаше вариантът за тяхното акционерно участие в дружеството, което поема управлението на магистралата в следващите 35-години. 

Още по темата
Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?