Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Анексът към концесията на “Тракия” пред финал

33 коментара
Анексът към концесията на “Тракия” пред финал

Вероятно в четвъртък ще бъдат финализирани преговорите с концесионера на магистрала “Тракия” –  българо-португалския консорциум “Автомагистрала Тракия”, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов пред БНР. Според него изявленията на участниците в консорциума давали основание да се смята, че нещата вървят към приемане на всички условия, поставени от държавата, и в зависимост от това Министерският съвет ще реши, след като Гагаузов докладва за постигнатите договорености за анекс на концесията.

В следващите дни трябва да се уточнят текстовете, гарантиращи напълно защитата на националните интереси, и отказът от страна на консорциума да търси поемане на рискове от българската държава. Гагаузов припомни, че едно от изискванията на кабинета за окончателно одобрение на сделката е концесионерът да поеме риска за своя сметка, а не както е предвидено в подписания през 2005 г. договор – да е за държавата.

В срок от 36 месеца от датата на подписване на анекса.към концесията на “Тракия” компанията трябва да открие процедура за финансирането на дострояването на магистралата, да е осигурила кредита, за да може да започне да възлага изпълнението на обекта, каза още регионалният министър.

Гагаузов потвърди, че в концесията ще влязат още български фирми, но това ще стане на ниво подизпълнители. “Кои ще бъдат тези фирми аз не знам и те не са решени, защото все

още нямаме формално подписан анекс към договора”, заяви той.  Според него по концесията има пет лота, които може да се поемат от пет от най-големите български фирми. Изборът им ще е съвместен – от държавата, която притежава 49 на сто от концесионера чрез фирмите си “Техноекспортстрой” и “Автомагистрали”, и от трите португалски фирми.

Преди месец стана ясно, че се търси механизъм за вкарването на компаниите “Главболгарстрой” и “Мостстрой” в концесията, като дори се спрягаше вариантът за тяхното акционерно участие в дружеството, което поема управлението на магистралата в следващите 35-години. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. някой си
    #34

    Ти пък не можа ли да измислиш нещо ами преписа от предния?

  2. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVE
    #33

    ГОРГИ ПЪРВАНОВ, КАКАВА ПРОСТИТУТКА Е Автор: STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVE Получено на: 13 Февруари 2007 00:47 ГОРГИ ПЪРВАНОВ, КАКАВА ПРОСТИТУТКА Е И КАКВО МИСЛИ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА НОВА КЛАСА - ПРОСТИТУТКИ ? - Тук в Щ в е ц и я проституцията е криминализирана е се преследва по закон ! В Народна Рупублика България не е имало такава дума проституция. Имало е куминистическа и пратиина проституция, която се поебваше взаимно и си разаваха работи места и награди ! България имаше нравственост, която се спазваше ! Тове мръсо копиле със синята кръв Симеон Царски наруши морала на България - СМЪРТ ЗА ТОЗИ И МАФИЯТА ПРЕСТЪПНИЧИ - Приятел Ч о л и- http://www.stefan-tcholakov.com/Затвори x

  3. пътищар
    #32

    За да ви се изяснят нещата по концесията,проверете състава на д0иректорите на д0ружеството: шефа на ТЕС-Коцев-син на генерал от ДС,брат му е зам м-р наМВР, и Желев-отНДСВ

  4. Тодор
    #31

    да платят и на комунистите и стария договор ще се подпише. Разбира се, разказват се разни измишльотини, за пред простия народ.

  5. G01E99
    #30

    По долу тук един е написал:"Затова сега Тракия стана добра за комунистите от БСП-ДС. А беше подготвена от жълтите подлоги, за което на Симеон му беше платено с народни имоти. СРАМ за нацията !!!-----Това да се постави с ЕДРИ БУКВИ на няколко избрани места по пътя за да се чете от пътницитекато частта за Симеоновите имоти бъде с по едри буквиАман от неграмотници

  6. Демокрация
    #29

    В четвъртък, 15 февруари, от 17 часа, в залата на Археологическия музей в Пазарджик ще се проведе среща на Георги Ифандиев с представители на обществеността. Вход: свободен.

  7. Четете
    #28

    да

  8. стоп
    #27

    Явно опитът ви се изчерпва с гледане на телевизия и четене на вестници.По-добре си мълчете тогава.

  9. поет
    #26

    БЪЛГАРИЯ НЕ СЕ НУЖДАЕ ОТ АУТОБАН!ТЯ СЕ НУЖДАЕ ОТ ДОКТОР ЕБАН! ДА ВДИГНЕМ НА ЧОЛАКА И ДВАТА КРАКА!

  10. експерт
    #25

    концесията на магистрала "Тракия" е предоставена в нарушение на правилата за държавните помощи на ЕС защото: концесионерът е посочен без търг и конкурс; налице е плащане от бюджета ( от всички ние данъкоплатците) на концесионерът при недостигане на трафик; налице е държавна гаранция при фалит на концесионера. Това е забранена държавна помощ. Започвам да пиша жалбата до дирекция конкуренция на ЕС. чакам подкрепа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.