Ангел Джамбазки обвини Германия и Франция в протекционизъм за превозите

Евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки

Големите държави се опитват да решават проблемите си за сметка на страни като България. Това заяви Ангел Джамбазки в Европейския парламент по време на дебат, свързан с въведената в Германия минимална ставка за заплащане на труда.

Целта е чуждите фирми да бъдат изгонени от Германия и така тя да се освободи от конкуренцията в бранша, смятат евродепутати.

"Немското предложение звучи изключително хубаво, разказано като приказка, но истината е, че тази мярка се въвежда, за да се ограничи достъпът на чужди фирми в Германия", каза Джамбазки в Европарламента.

"Според приетите от Берлин правила всички наемни работници, дори тези, които преминават през Германия, трябва да получават на ден по 8.5 евро. По този начин българските транспортни превозвачи ще бъдат задължени да изплащат подобни заплати плюс командировъчни. Това ги прави неконкурентноспособни и ще се откажат да работят в Германия, защото не могат да издържат финансово. Всъщност, това е идеята на Германия – да ограничи превозвачите от България, Полша, Литва и други по-малки европейски държави, за да облагодетелства немските превозвачи", каза Ангел Джамбазки.

Според него Франция също прилага този подход и се опитва да дискриминира превозвачите от малките държави. Тя се опитва да въведе правила, които да задължат шофьорите да спят на хотел, което нарушава маршрута им и оскъпява превоза.

"Един ден големите държави-членки ни говорят за свободен пазар и конкуренция, а на другия ден в националните си законодателства приемат точно обратните мерки. Ако ще спазваме правилата, така няма да стане", казва Джамбазки.

Според него целта е на всички тези "уж незначителни мерки" е да ограничат малките държави и да ги изтикат от пазара.

"Това е вид протекционизъм. Обаче, когато се прилага от Германия и Франция, е уж законно, а ако ние решим да го направим, ще ни наложат санкции. Ето срещу този двоен стандарт се борим", заяви Ангел Джамбазки.

В същото време никой в ЕС не се занимава с турските превозвачи, които вкарват нерегламентиран внос, социален дъмпинг, дъмпинг на стоки и т.н.

Това е причината българският евродепутат, заедно с колеги от Полша, Литва, Чехия и други по-малки държави да настояват Германия и Франция да бъдат наказани, ако продължават да създават пречки.

Споделяне

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?