Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ангел Джамбазки обвини Германия и Франция в протекционизъм за превозите

7 коментара
Евродепутатът от ВМРО Ангел Джамбазки

Големите държави се опитват да решават проблемите си за сметка на страни като България. Това заяви Ангел Джамбазки в Европейския парламент по време на дебат, свързан с въведената в Германия минимална ставка за заплащане на труда.

Целта е чуждите фирми да бъдат изгонени от Германия и така тя да се освободи от конкуренцията в бранша, смятат евродепутати.

"Немското предложение звучи изключително хубаво, разказано като приказка, но истината е, че тази мярка се въвежда, за да се ограничи достъпът на чужди фирми в Германия", каза Джамбазки в Европарламента.

"Според приетите от Берлин правила всички наемни работници, дори тези, които преминават през Германия, трябва да получават на ден по 8.5 евро. По този начин българските транспортни превозвачи ще бъдат задължени да изплащат подобни заплати плюс командировъчни. Това ги прави неконкурентноспособни и ще се откажат да работят в Германия, защото не могат да издържат финансово. Всъщност, това е идеята на Германия – да ограничи превозвачите от България, Полша, Литва и други по-малки европейски държави, за да облагодетелства немските превозвачи", каза Ангел Джамбазки.

Според него Франция също прилага този подход и се опитва да дискриминира превозвачите от малките държави. Тя се опитва да въведе правила, които да задължат шофьорите да спят на хотел, което нарушава маршрута им и оскъпява превоза.

"Един ден големите държави-членки ни говорят за свободен пазар и конкуренция, а на другия ден в националните си законодателства приемат точно обратните мерки. Ако ще спазваме правилата, така няма да стане", казва Джамбазки.

Според него целта е на всички тези "уж незначителни мерки" е да ограничат малките държави и да ги изтикат от пазара.

"Това е вид протекционизъм. Обаче, когато се прилага от Германия и Франция, е уж законно, а ако ние решим да го направим, ще ни наложат санкции. Ето срещу този двоен стандарт се борим", заяви Ангел Джамбазки.

В същото време никой в ЕС не се занимава с турските превозвачи, които вкарват нерегламентиран внос, социален дъмпинг, дъмпинг на стоки и т.н.

Това е причината българският евродепутат, заедно с колеги от Полша, Литва, Чехия и други по-малки държави да настояват Германия и Франция да бъдат наказани, ако продължават да създават пречки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Alan Smithee
    #7
  2. Коментарът е изтрит в 10:49 на 30 март 2015 от автора.
    #6
  3. Realist
    #5

    Този "патриот", бивша (а може би и все още) дясна ръка на доносника Каракачанов винаги ми е бил особено противен и съм изпитвал дълбоко подозрение към чистотата на идеите му. В случая обаче, ако е вярно всичко, което твърди, има много истина в думите му. Разбира се, не би имало нищо очудващо и незаконно в опита да се ограничат възможностите на чужди фирми да развиват бизнес в Германия и Франция, ако такова действие не противоречеше на гръмогласно декларираната официална политика на Европейския съюз.

  4. Jimi
    #4

    Прав си, Ангеле! Ето идея за законова уредба у нас. 1. Да се забрани договор за управление на фирма с фирма, която не е регистрирана в България 2. Да се наложи лицата-чужди граждани, работещи на територията на РБ, да имат партиди в НОИ и/или НАП, където да се регистрират доходите им, които автоматично да се пращат на техните страни за облагане.

  5. Nikola Petkov
    #3

    Дали е 8.5 евро на ден или на ЧАС, а?

  6. И какво от това
    #2

    В случая Джамбазки има право! Защото Германия и франция искат разписание на шофьорите! На немски и съответно френски. На всичкото отгоре искат и да е представено ШЕСТ МЕСЕЦА ПРЕДВАРИТЕЛНО!!! Същите, които измислиха ВЕИ-тата и ни ги пробутват на нас, измислят НОВИ безумия!

  7. Rhapsody of fire
    #1

    Изключително тъпа и безумна теза. Но от "патриот" друго не може и да се очаква.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.