АП ще продава чрез конкурс "Ален мак"

Пловдивското парфюмерийно предприятие "Ален мак" ще се продава от Агенцията за приватизация чрез публично оповестен конкурс, а не чрез преговори с потенциален купувач. Причина за това е предстоящото приемане на нов закон за приватизацията, който ще изключва възможността държавно предприятие да се продава чрез преговори с потенциален купувач.

Сроковете за закупуване на тръжни книжа и за подаване на оферти ще бъдат съответно 35 и 40 календарни дни от датата на обнародване на новото решение в Държавен вестник. Участниците в този конкурс трябва да внесат депозит от 300 000 долара.

АП изисква потенциалните купувачи на "Ален мак" да представят тригодишна програма за неговото развитие.Предложените инвестиции и програма за трудова заетост в козметичния завод ще бъдат включени в приватизационния договор. От бъдещият собственик ще се изисква да запази основният предмет на дейност на "Ален мак" за срок от 3 години.

Това е третата поредна процедура в която влиза пловдивското козметично предприятие.

През май миналата година варненската фирма "Канотранс" подписа договор с АП за 49% от акциите на козметичното предприятие при цена на сделката 6.3 млн. долара, платими в брой.

Избраният купувач обаче обяви, че междувременно финансовото състояние на "Ален мак" се е влошило драстично и поиска да плати 70% от договорената цена с компенсаторни записи. След поредица от спорове през октомври 2000 г. сделката бе развалена.

Агенцията за приватизация откри втора тръжна процедура за продажбата на 57% от капитала на парфюмерийното предприятие през тази година, но до крайния срок 2 юли нито един кандидат не подаде оферта.

На 19 юни т. г. девет дружества купиха от агенцията тръжни книжа за "Ален мак" - "Рубела" АД - Рудозем, регистрираната на остров Ман "И Си Ем Холдинг", БНП Париба България АД - София, "Ален мак козметикс" ООД - Пловдив, "Фикосота холдинг" АД - Шумен, "Аленма" АД - София, "Фикосота Синтез" - Шумен, "Магнолия 99" ЕООД - Пловдив и "Евйап" А.Ш. - Турция.

"Ален Мак" е най-голямото предприятие за козметика в страната по отношение на производствени мощности и заема трето място в България по продажби. Дружеството изнася 80 процента от продукцията си, предимно за Русия и републиките от ОНД.

За първите осем месеца на годината дружеството отчита загуба от 3,2 милиона лева.

Споделяне
Още от Бизнес