Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

АПИ и пътни експерти в спор опасно ли е кръстовището, където стана инцидентът с Местан

8 коментара
АПИ и пътни експерти в спор опасно ли е кръстовището, където стана инцидентът с Местан

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Институтът по пътна безопасност влязоха в спор доколко е опасно кръстовището край село Загорско, Кърджалийско, където в неделя стана тежък пътен инцидент. При катастрофа, с участието на лидера на ДОСТ Лютви Местан, загина 6-месечно бебе, а родителите и братчето му пострадаха.

Експерти от Института по пътна безопасност смятат, че пътят е направен така, че създава риск от катастрофи. По данни на неправителствената организация от 2016 г. насам на това кръстовище са станали 3 тежки катастрофи с двама загинали и 8 ранени.

АПИ твърди точно обратното. От пускането в експлоатация на първокласния път Кърджали – Подкова в участъка на кръстовището за село Загорско от 2014 г. досега не е имало нито една катастрофа, въпреки че денонощно преминават средно по около 5000 автомобила, заявяват от АПИ.

АПИ: Кръстовището е проектирано по правилата

Пътната агенция посочва, че въпросното кръстовище е проектирано, построено и сигнализирано по всички правила на нормативната уредба, по които са изградени всички кръстовища у нас. Проектът за пътна сигнализация е изготвен според Закона за движение по пътищата и е съгласуван с "Пътна полиция".

Пътната агенция "апелира всички експерти от неправителствения сектор и медиите да се въздържат от разпространяването на необосновани и неверни твърдения".

Институтът по пътна безопасност: Кръстовището е смъртоносно

По-рано експерти от Института за пътна безопасност обявиха, че пътят е направен така, че създава предпоставки за инциденти.

"Нямаме статистика за инцидентите в този пътен участък, но още на пръв поглед излизат няколко неща. Първото е, че преди кръстовището няма знак за ограничение на скоростта. Второто е, че е поставен знак "Стоп", но няма хубава видимост, защото от едната страна имаме завой. Този пътен участък е идентичен с онзи, при който скоро загинаха няколко футболисти", алармира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност, цитиран от Dir.bg.

В нощта на 12 срещу 13 септември 2018 г. четирима млади спортисти от Павликени бяха пометени от тир на кръстовище в района на свищовското село Горна Студена.

Също както при инцидента с Лютви Местан, те са се включвали с колата си в главен път. И досега е спорно дали са спазили знака "Стоп" и дали съобразяването с правилника е било достатъчна гаранция за предотвратяване на трагедията, посочва Богдан Милчев.

Според него при случая с Местан организацията на пътя за Маказа при разклона за село Загорско повишава аналогично риска от тежки произшествия и кръстовището може да се нарече смъртоносно.

"Не говорим дали в случая участва известен човек, просто пътят е направен така, че да предполага за инциденти. Кръстовището е смъртоносно", казва Богдан Милчев.

"Дизайнът на пътя в този участък трябва да бъде сериозно преосмислен и най-после да се заговори за ревизиране на пътната инфраструктура. Да се направи независим одит на всички участъци с повишена концентрация на пътно-транспортни произшествия, включително и този. Трябва да се направи тази ревизия в спешен порядък и да се изработят мерки, в които да се инвестира, за да може пътищата да осигуряват безопасност. Трябва да отворим и темата за обезопасителната система в колите ни – столчетата. Има неща, за които трябва да се помисли, извън самия инцидент", каза Диана Русинова от Института за пътна безопасност пред БНР.

Инцидентът

Катастрофата на кръстовището за село Загорско край Кърджали стана в неделя. По първоначални данни автомобил, управляван от Лютви Местан се е ударил с друг автомобил, в който са пътували семейство с две деца. При удара на място е загинало 6-месечно бебе. Братчето му на 9 години и майка му на 28 години са ранени.

Прокуратурата обвини Лютви Местан за причиняване на смърт по непредпазливост. След първоначалното му задържане, той беше пуснат на свобода срещу гаранция от 10 000 лева. Наложена му е и забрана да напуска страната. Отнета му е временно и шофьорската книжка, съобщи прокуратурата.

Според Местан единственият шанс да избегне катастрофата е, ако не е бил на това място по това време.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. [email protected]
    #8
    Отговор на коментар #3

    Ама те онзи ден станаха неправителствена организация,когато се пенсионираха.Да не би 99% от пътищата в България да са били построени последните една-две години,че тези сега се сетиха да критикуват,а когато са приемали пътищата като служебни лица са си затваряли очите?!А иначе когато излизаш на главен път си отваряш очите на четири,а не да ви търсят някой оправдания,като височина на табелата или трябвало да има остров.ДА казвам ли че,в огромна част от случаите пътищата ни са без отделни острови,ами сами са начертани?!

  2. ЧАРЛИ
    #7

    Даааа, атмосферното налягане е било по високо от обичайното !

  3. Васил Мяналав
    #6

    КЬОРОЛСУН ТАБЕЛАТА?

  4. Димитър Мавров
    #5

    Като гледам снимките,картата на Гугъл,клипчето и слушам думите на г-н Местан оставам с впечатлението,че "специалистите" от АПИ трябва да си вземат патите,които са дали за "дипломите"си.Същото важи и за прокурорите повдигнали обвинение на Местан защото "стоп"линията е много назад,а ударът е станал на самият главен път в десният преден калник от автомобила,който не е можал да вземе завоя и след него е излетял в ляво от пътя си.(Просто е карал с т. н."несъобразена "скорост.

  5. Umoren
    #4

    Никой не казва, дали бебето е било в задължителното столче!! 99 на сто, че не е било. Така че Местан ще се измъкне!!

  6. BlueWater
    #3
    Отговор на коментар #1

    Тези експерти са истински, защото говорят конкретно и с доказателства. Според тях в случая:..1.Няма ограничение на скоростта до 60км/ч по главния път преди кръстовището. 2.На кръстовището трябва да има т.н. "остров" с повдигане на нивото над пътя, а има само маркировка с боя. 3.Пътните знаци не са с необходимата височина. 4.Главният път точно преди кръстовището прави плавен десен завой и видимостта е физически ограничена. 5. Може да отворите Гугол мапс и на стрийт вю да видите всичко сами.

  7. brambar
    #2

    Със сигурност проектирането у нас е на ужасно ниво. Проектантските фирми са най-безотговорни и некадърни. Въпросът е, ако беше обикновен човек, а не Местан, дали щеше да бъде повдигната темата с калпавите проектанти, които колиба за куче, ако им се даде да проектират, ще оплескат нещата.

  8. [email protected]
    #1

    Само едно ще спомена. Тези "експерти" от неправителствената организация,са произлезли от средите на АПИ и МВР. Станаха по големи експерти като се пенсионираха от системата ли?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.