АПИ обеща ремонтите на виадуктите на "Тракия" да приключат до юли

От петък ще се кара само в едното платно на магистралата между 9-ти и 23-ти км

АПИ обеща ремонтите на виадуктите на "Тракия" да приключат до юли

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обещава до 1 юли да приключат ремонтите на петте виадукта на магистрала "Тракия".

Дотогава за поредна година от петък - 13 март, ще се пътува в едното платно на магистралата. Движението в близо 14-километров участък (между 9-ти и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в обновеното през миналата година платно за Бургас.

За улеснение на трафика движението ще е реверсивно. Всеки петък от 14 часа ще има две ленти за Бургас и една за София.

В неделя, когато пътуващите се връщат към столицата, ще има две ленти за София и една за Бургас. От 14 часа в неделя до 10 часа в понеделник ще има две ленти за София и една за Бургас.

Реверсивно движение ще бъде въвеждано и при събирането на няколко почивни дни, като двете ленти в посока Бургас ще бъдат в последния работен ден, а за столицата в последния почивен ден.

Държавната компания "Автомагистрали" обещава да работи "изключително мобилизирано, за да може ремонтните дейности на петте виадукта по магистрала "Тракия" да завършат преди началото на активния туристически сезон - до 1 юли", е посочено в съобщението.

Ограничения за тировете

Камионите над 12 тона, които пътуват в посока Бургас, няма да имат право да минават по магистралата в 14-километровия участък. Те ще ползват обходен маршрут през Нови хан и Вакарел.

В момента дупките по този път се изкърпват. Планира се ремонтът на първокласния път І-8 да приключи следващата седмица.

Така от петък - 20 март, от 14 часа до 20 часа и в събота от 9 до 14 часа автомобилите над 12 т ще пътуват по първокласния път.

Отбиването на движението ще става при 5-ти км на магистрала "Тракия", а качването отново на автомагистралата ще е при 23-ти км - пътен възел "Вакарел".

Тежкотоварният трафик за София ще преминава по магистрала "Тракия".

Пренасочването на тировете се прави с цел повишаване на безопасността на движение и повишаване на пропускливостта в дните с интензивно движение.

Ремонтът на виадуктите струва 25 млн. лв.

Индикативната стойност за ремонта на горното строене на виадуктите е около 25 млн. лв. с ДДС.

Ще се направи ремонт на пътните плочи, греди, дилатационни фуги и тротоарни блокове, хидроизолация, асфалтова настилка, маркировка, нови предпазни парапети и мантинели.

Съоръжението при 13-ти км е с дължина 254 м, при 15-ти км - 322 м, при 17-ти км - 322 м, при 18-ти км - 242 м, а при 20-ти км - 404 м.

Продължава и ремонтът на долното строене на виадуктите. Към момента са изпълнени около 80% от дясното и близо 30% от лявото платно.

Споделяне

Още от България