Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

АПИ захранена с 355 млн. лв. да плати за вече свършена работа

4 коментара
АПИ захранена с 355 млн. лв. да плати за вече свършена работа

Правителството одобри отпускането на общо 355 млн. лв. за пътната агенция за разплащането ѝ към фирми по изпълнявани вече пътни проекти и за внедряването на последния етап от тол системата. Това стана на заседание на Министерския съвет във вторник привечер, ден след като премиерът Бойко Борисов обяви даването на същата сума за пътна инфраструктура като антикризисна мярка за справяне с последиците от коронавируса.

Тогава министър-председателят посочи, че парите ще отидат за проекти като магистралите "Европа", "Струма", "Хемус" и други пътища, което провокира редица въпроси около предназначението на посочената сума.

Сега става ясно, че те всъщност са за вече свършена работа или такава ще продължи да се изпълнява по вече изпълнявани пътни проекти и реално няма да имат антикризисен ефект, а пътната агенция така или иначе е трябвало или трябва да ги плати.

Още 90 млн. лв. за тол системата и 265 млн. за пътните проекти се дават на регионалното министерство, което на свой ред ще ги предостави на пътната агенция.

До 170 747 001 лева се отпускат за разплащане до края на годината за извършени дейности по изграждането на отсечката между Драгоман и Сливница от бъдещата магистрала "Европа", Софийския околовръстен път в участъка от "Цариградско шосе" до ж.к. "Младост" и обходния път на Поморие, пише в правителственото съобщение. По кой проект колко пари ще се дадат, не се посочва, но се уточнява, че неизвестно на колко възлизащият "остатък от средствата ще бъде вложен в ремонт на ключови участъци от републиканската пътна мрежа и съоръжения по тях, както и за повишаване на пътната безопасност чрез ремонт на мантинели, възстановяване на вертикална сигнализация, полагане на хоризонтална маркировка и други".

С друго постановление на Министерския съвет се предоставят 81 421 062 лв. за разплащанията на фирмите за свършеното по строежа на 16.3-километровия участък между Буховци и Белокопитово от магистрала "Хемус", който започна през август 2018 г. и догодина трябваше  да бъде завършен. От кабинета обаче посочват, че там се работи много мобилизирано и в случай че не възникнат допълнителни затруднения, е възможно строителството да приключи и по-рано от предвиденото.

Други 12 945 900 лв. се отпускат за авансови и междинни плащания при предстоящото стартиране на строителните работи и строителния надзор на северния обходен път на град Бургас. С изграждането на 4,7-километровото трасе транзитният трафик, идващ от Варна по път І-9 и продължаващ на юг по път І-6 София – Бургас и автомагистрала "Тракия", ще се изнесе извън центъра на Бургас, обясняват от МС.

Отделно до 89 998 200 лв. се предоставят по бюджета на регионалното министерство за финансиране на Националното тол управление за плащане на последната част от договора за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа, пише в правителственото съобщение.

Решено е също така да се отчуждяг частни имоти за за модернизацията на 27.2 км път между Видин и Ботевград на територията на общините Макреш, Димово и Ружинци. Средствата за обезщетяване на собствениците обаче са за сметка на Агенция "Пътна инфраструктура". Колко пари са предвидени и колко декара терени ще се отчуждят не се посочва.  Собствениците им обаче могат да обжалват решението, ако не са съгласни с предложениет им компенсации.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Николина
    #4

    Що пари се излязаха за магистрали, що пари се откраднаха и накрая - повече от 10 години нямаме нито една завършена магистрала, а това което е направено е некачествено и само чакат да мине гаранцията и да започнат нови ремонти с нови кражби. Една Сърбия се справи по-добре от нас, да не говорим че по времето на Хитлер Германия е построила 6000 км магистрали за 3 години.

  2. vladi_guetzov
    #3

    Златните калпави магистрали на България.Най-много се краде от пътища.Фалшивите фирми ,,спечелили,, нагласени поръчки наемат ЕН на брой подизпълнители,те наемат Ен на брой подизпълнители на подизпълнителите ,последните на свой ред наемат ен на брой подизпълнители и така до 9-то коляно подизпълнители,всичките фирми с участие на 2-3 бизнесмени/бизнескрадци/ и така скъпи проекти ,калпави пътища , защото парите не стигат до тях.Държавата/не контролира/, дава ли дава пари ,от скъпо пре -скъпо.И

  3. Калико Джо
    #2

    Хазната трябва скоростно да бъде опразнена...

  4. mediaman
    #1

    Мафията усеща Жегата. Краят е близо! Бързи, последни взятки...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.