Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Apple изпревари Google като най-скъпа търговска марка в света

4 коментара

"Епъл" (Apple) изпревари "Гугъл" (Google) като най-скъпата търговска марка в света, слагайки край на продължилото четири години господство на глобалната интернет търсачка. Това показва новото проучване на британската агенция Millward Brown, която изготвя рейтинга BrandZ Top-100. Шест от класираните в първата десятка са технологични компании.

Агенцията оценява марката Apple на 153.285 млрд. долара. През миналата година корпорацията на Стив Джобс, която произвежда iPhone и iPad, е поскъпнала с 84 процента.

Марката Google, която оглавяваше рейтинга през последните четири години, сега е на второ място със стойност 111.498 млрд. долара (стойността на марката се е понижила с два процента в сравнение с предходната година).

Трето място заема търговската марка IBM (100.849 млрд. долара, ръст от 17%).

В първата десятка влизат още McDonald's, чиято марка се оценява на 81. 016 млрд. долара; Microsoft (78.243 милиарда); Coca-Cola (73.752 милиарда); AT&T(69.916 милиарда); Marlboro (67. 522 милиарда), China Mobile (57.326 милиарда), а също така General Electric (50.318 милиарда долара).

Millward Brown Optimor всяка година класира стоте най-скъпи търговски марки в света. Настоящата класация е шеста по ред.

През 2011 г. прагът за влизане в BrandZ Top-100 бе 8.439 милиарда долара - именно толкова струва марката на банка Goldman Sachs, която заема 100-то място.

Питър Уолш, директор на Millward Brown, каза, че невероятното внимание към детайла, заедно с нарастващото присъствие на продукти на Apple в корпоративните среди, са позволили на компанията по-различно поведение в сравнение с останалите технологични компании.

Търсените от потребителите стоки на Apple са изстреляли фирмата пред Microsoft като най-скъпата технологична компания.

"Те правят това, което и луксозните марки - колкото е по-висока цената на марката, толкова по-голямо е желанието да бъде притежавана", коментира експертът и допълва: "Очевидно, това трябва да се комбинира с прекрасни продукти и много опит, и Apple са постигнали това".

Съобщавайки резултатите от изследването в блога си, от Millward Brown Optimor отбелязват, че "контрастът между Apple и Google е интересен, защото двете компании са доста различни. Google е интернет марка, предлагаща безплатни услуги и отворени системи. Apple пък се придържа към отворения модел, който Стив Джобс нарича интегриран модел”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Я?
    #4
  2. N
    #3
  3. AGT
    #2
  4. g,lmjglakjgfjkdn
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.