Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Apple стана най - голямата компания за всички времена

7 коментара
Apple стана най - голямата компания за всички времена

Apple стана най-голямата компания в историята на САЩ, надминавайки в понеделник рекорда на Microsoft, съобщава "Уолстрийт джърнал". Капитализацията на Apple достигна 623.52 млрд. долара. Сега най-близкият съперник на Apple по обем на капитализация се явява Exxon Mobile с 405.97 млрд. долара.

Apple замина Exxon Mobile още миналата година, когато корпорацията беше най-скъпата в света, но все още беше далеч от рекорда на Microsoft, чиято капитализация през декември 1999 г. беше 616. 34 млрд. долара.

През 2011 г. започна ускорен ръст на стойността на акциите на Apple, независимо от смъртта на съоснователя и креативния гений на компанията Стив Джобс през октомври, независимо от разочарованието на инвеститорите от продажбите и приходите през последното тримесечие и независимо от невъзможността на Apple да представи нова значима продуктова линия от появата на iPad през 2010 г.

Въпреки това Apple остава компанията, чийто подход към технологията и дизайна се е превърнал в стандарт за останалите, а компанията води дела срещу най-големия си конкурент Samsung Electronics за кражба на дизайн и характеристики, като  Samsung отправя сходни обвинения към Apple.

Само през тази година капитализацията на Apple нарасна с 64%.

Големият въпрос сред инвеститори и технологичини експерти е колко дълго Apple може да удържи лидерството. Предизвикателство пред компанията ще е да продължи да привлича клиенти с очакваните си бъдещи продукти, включително   iPhone с по-голям екран и по-малък iPad. Компанията също така се опитва да разлюлее телевизионния бизнес с устройство, които може да предава телевизия на живо, според хора, запознати с разработките, макар че остава да се види дали кабелните оператори ще проявят интерес.

Сега  Apple е изправена пред същите предизвикателства, които имаха Microsoft, GM, IBM и други корпорации, когато доминираха пазара: колкото по-големи стават, толкова по-сложно е да увеличават печалбите и продажбите както преди, а също така редовно да представят нови революционни продукти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    поредният балон като сурат тефтеря

  2. Анонимен
    #6

    ma to ot iabulki, compoti ne stavat.

  3. Анонимен
    #5

    4, iabulki proizvejdat, sega razbra li?

  4. Анонимен
    #4

    a kakvo serizono prozivejda apple, che ne moga da se setia?

  5. Анонимен
    #3

    Единственият вероятен конкурент на Епъл може да бъде бившият правецки завод за полупроводници, тъй като Боко произвежда там вече цели проводници. Ако великият Стив Джобс беше все още на този свят отма щеше да предложи на Боко и Плевнята партньорство и инвестиции толкова, че Боко най-сетне да асфалтира лунната пътека.Това му е мерака.

  6. Анонимен
    #2

    Е, разбира се, че Apple правят добри неща, но тия бомбастични твърдения са малко пиар: http://www.firstpost.com/investing/sorry-apple-is-not-the-worlds-most-valued-company-ever-424867.html

  7. Анонимен
    #1

    Не най-голямата, а най-скъпата на фондовата борса. Има съществена разлика между тези две неща, Медиапул.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.