Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Археолози и довършването на “Тракия” бавят магистрала “Марица”

Лентата на готовия аутобан ще реже следващото правителство

10 коментара
Шефът на пътната агенция Лазар Лазаров проверява строителството на "Марица"

Археолози и довършването на “Тракия” бавят строителството на магистрала “Марица”. Въпреки зимните условия, на строящите се около 70 км отсечки от Оризово до ГКПП “Капитан Андреево” се работи, но с различни темпове. Това установиха проверки на агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) и на финансовия министър Симеон Дянков.

Инспекцията беше наредена от премиера Бойко Борисов. На последното заседание на правителството преди коледните празници той лично се интересува как върви изграждането на магистралата, става ясно от стенограмата на кабинета. Зам.-финансовият министър Владислав Горанов му отговаря “Засега не много добре”. “За следващия Министерски съвет Дянков да се подготви, да не стане така, че да пуснем ЛОТ-овете, а тези три километра да не са готови“, нарежда премиерът Борисов. Така в петък министър Дянков се озова на място за да провери какво се случва. В четвъртък пък инспекция на цялото трасе направи председателят на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров.

 

Къде са археолозите?

 

Три археологически обекта са забавили изграждането на последния участък от 3.4 км, който свързва магистрала “Марица“ с граничния пункт ГКПП “Капитан Андреево“. “Работата по два е приключила. Разкопките на последния археологически обект, който е в непосредствена близост до оградата на граничния пункт, се очаква да завършат в края на пролетта на 2013 г.”, отговориха на запитване на Mediapool от Министерството на финансите.

 

Участъкът се строи от българо-австрийското сдружение “ПСТ Холдинг“ и "Порр“ срещу 21 млн. лв. с ДДС. Възложител е Министерство на финансите, защото парите се осигуряват по заем от Световната банка за обновяването на граничните пунктове.

 

Финансовият министър Дянков даде началото на строителните работи на 4 ноември 2011 г. Тогава той обеща отсечката и ремонтираният граничен пункт да са готови предсрочно до края на 2012 г. По график строителството трябва да приключи през март 2013 г., казаха от Министерството на финансите. Това обаче е малко вероятно да се случи предвид факта, че археологическите разкопките също трябва да приключат през пролетта, според отговора на Министерството на финансите.

 

“До момента са изпълнени всички изкопни работи по трасето. По-голямата част от насипите са направени. Извършена е и реконструкцията на далекопровод 20 киловолто и главен водопровод. Изпълнени са дренажите и отводнителните канали. Две от големите мостови съоръжения са завършени, предстои приключването на останалите три. Пътният възел тип “тромпет” е завършен до степен на полагане на пътната основа и в първите дни при подходящи метеорологични условия ще започне нейното полагане”, посочиха от Министерството на финансите.

 

Ударно се строи отсечката от Оризово до Димитровград

 

След първоначалното забавяне в момента 31-километровата отсечка от Оризово до Димитровград на магистрала “Марица“ се строи ударно. Струпана е много техника и хора, които работят по протежението на цялата отсечка, прави се мостът над река Марица в близост до Ябълково, коментира инж.Лазаров пред Mediapool.

 

Главният изпълнител на обекта е италианската “Кооператива Муратория Чементисти – Чи Ем Чи Ди Равена“. Първоначално имаше забавяне по този лот, но през лятото италианците успяха да изгладят недоразумението с основния подизпълнител - “Пътища Пловдив” на Георги Гергов, и нещата тръгнаха. Гергов дори тегли револвиращ кредит от 29 млн. лв. за строителството на магистралата, което също е помогнало за превключването на по-висока скорост за изграждането ѝ. Така към края на годината вече са изпълнени една трета от строително-монтажните работи, отчетоха от пътната агенция.

 

Договорът предвижда по трасето да бъдат построени 22 големи съоръжения - 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста. По график отсечката трябва да бъде пусната през ноември 2013 г.

 

Участъкът от Димитровград до Харманли готов наполовина

 

Втората отсечка от Димитровград до Харманли, която се строи от обединението “Марица Хайуей“, в което влизат “ПСТ-Холдинг“ и “Порр“, е готова наполовина, е посочено в отговора на АПИ до Mediapool.

 

В момента на обекта се работи с по-забавени темпове в сравнение с другия лот. Обяснението на изпълнителите пред АПИ е, че усилията са им съсредоточени върху успешното приключване на последния участък от магистрала “Тракия” - от пътен възел “Петолъчката” край Сливен до Карнобат, който трябва да е готов най-късно в края на май. По данни на АПИ в момента “ПСТ Холдинг” строи дясното платно между Харманли и Свиленград от 98 до 108 км.

 

Строителството на 34-км участък Димитровград до Харманли беше замряло през лятото заради усилията по пускането на първите 15 км от Ямбол до Петолъчката край Сливен на магистрала “Тракия”. Според фирми, работили на обекта, от средата на юли до края на август въобще не се е работило. През октомври фирми дори излязоха на протест заради забавени плащания за около 3 млн. лв. Наложи се АПИ да влезе в ролята на медиатор, за да бъде решен междуфирмения спор. Към момента обаче всички задължения са платени, казаха от “ПСТ Холдинг” пред Mediapool.

 

Първата копка на обекта беше направена през юли 2011 г. и по договор участъкът трябва да е готов през август 2013 г. От АПИ уточниха, че засега е планирано цялата магистрала “Марица“ да бъде пусната наведнъж през ноември, заедно с другия участък от Оризово до Димитровград.

 

Засега е сигурно, че лентите на готовата магистрала “Марица” ще реже следващото правителство в края на годината. Цялата магистрала е с дължина от 117 км и тръгва от пътния възел “Оризово“, където се осигурява връзката с “Тракия“, минава покрай Димитровград, Хасково, Харманли, Любимец, Свиленград и стига до ГКПП “Капитан Андреево.

 

Последното рязане на лента беше на 2 октомври 2010 г., когато премиерът Бойко Борисов и тогавашният строителен министър и настоящ президент Росен Плевнелиев откриха новата отсечка от Любимец до Свиленград и ремонтираната от Харманли до Любимец. Стойността на извършеното строителство беше за 36 милиона лева.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    пълна лъжа е че на лот4 от Марица се работи. Също така и от задълженията на ПСТ холдинг към фирмите подизпълнители не е изплатена и една стотинка.Заради това днес пред сградата на холдинга отново имаше протест на който бяха поканени и БНТ и Канал3. Те направиха техните репортажи но в новините по БНТ не ги видяхме

  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #9
  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #8
  4. Анонимен
    #7

    Герб колкото пари потрошика по показни ПР акции, можеха да построят магистрали до Търново и Русе. Говори се, че за 4 години са хвърлили над 500 млн. на ПР агенции.

  5. Анонимен
    #6

    В южна България поне се строи. 2-3 магистрали или тази година или догодина ще са функциониращи. А какво остава за данъкоплатците в северна-нищо. Пътя Русе-Бяла или 45те км извесни като пътя на смърта са в ужасно състояние на денонощие минават по 500 ТИРа. Движат се по 5-6 и е невъзможно да бъдат изпреварени. Никой не ги проверява пият и карат както си искат. Колко хора още трябва да умрат? Поне закърпете дупките-на места пътя се е пукнал по осевата линия и ако ти попадне гумата в дупката... Напомням че всеки ТИР оствя в България 300 евро транзитни такси.

  6. Анонимен
    #5

    Такааа. По банкянски тертип, следващият, който реже лентата да каже: "Ето каква нагистрала ВИ построих е с тия две ръце".

  7. Анонимен
    #4

    Толкова сме чакали, ще почакаме още малко. Ако най-напред изпълним измислените финансови разпоредби, обещавате ли, че ще намерите тези старини.

  8. Анонимен
    #3

    Три от петте мостови съоръжения не са готови, обаче за това си има дежурни виновни археолозите. Те щото си копаят едната разкопка едновременно и под трите моста. Тия са титани по оправданията и само чакат да гушат от анекси по довършването.

  9. Анонимен
    #2

    автора на статията явно е имал слаб 2 по география ! Петолъчката е край Сливен колкото Родопите са край София - п.в. Петолъчката се намира на територията на община Стралджа област Ямбол !

  10. Анонимен
    #1

    Лъжа еза струпаната техника по магистрала Марица. Всичко е зарязано и си стои. няма работа от месеци, защото според местните, а те обикновено имат най-вярната информация, на изпълнителя не са платили и той си е вдигнал чукалата. Още от лятото. Хау!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.