Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Армарис” пожела да закупи “Teрем-Флотски арсенал”

19 коментара
“Армарис” пожела да закупи “Teрем-Флотски арсенал”
Френската компания ''Армарис'', от която България обеща да закупи две супермодерни корвети тип ''Гоуинд''(Gowind 200) за близо 1 милиард лева, кандидатства и за приватизацията на "Терем- КРЗ Флотски арсенал - Варна" ЕООД . Френският посланик у нас Етиен дьо Понсен съобщи в понеделник, че ''Армарис'' планират първата корвета да бъде произведена във Франция, а втората във Варненската корабостроителница. След като договорът с България бъде изпълнен, намеренията на "Армарис" са да продължи строителството на корвети там.

Според почетния консул на Франция и Германия в България Недялко Неделчев ''Армарис'' има намерение да инвестира около 500 милиона евро в корабостроителницата в рамките на офсетно споразумение към бъдещата сделка.

Корабноремонтният завод "Терем-Флотски арсенал" ЕООД е обявен като стратегически за държавата и стратегията за приватизацията му предвижда да бъдат продадени 66% от капитала, а контролният пакет от 34% да остане държавен. Идеята на френската компания е в българското предприятие да бъде изграден център за ремонт на кораби.

Френският президент Никола Саркози постави въпроса за закупуването на четири корвети през есента на миналата година, когато бе посрещнат триумфално в София като "освободител" на българските медици в Либия. Разговорите продължиха в началото на юли т.г., при посещението на премиера Сергей Станишев в Париж, когато броят на заявените корвети бе сведен до две по финансови съображения.

Към днешна дата остава открит въпросът има ли нужда България от такива супермодерни плавателни съдове и защо те внезапно се оказаха приоритет, при положение, че има други по-належащи нужди като закупуването на изтребители за армията. Миналата седмица Станишев каза пред парламента, че закупуването на нови корвети е един от 11-те проекта за модернизацията на армията по т.нар. План 2015 и че проектът е бил задвижен от предишното правителство, оглавявано от НДСВ.

Министерството на отбрана стартира конкурса за закупуване на четири корвети през 2005 г. Първоначално за победител бе избрана холандската фирма ''Медведе“. След оценката на офертите и след безпрецедентен лобистки натиск, МО поиска подобряване на офертите и за победител бе обявена ''Армарис', но резултатите от конкурса дълго време не бяха одобрявани. Преди дни министърът на отбраната Николай Цонев каза в отговор на въпрос на Mediapool, че класирането е подписано.

Той обясни, че няма да се провежда нов конкурс за избор на фирма доставчик, въпреки че заданието е променено и от четири, доставените корвети трябва да са две. По думите му нов конкурс би се наложил, ако има увеличение на поръчката.

Корветата “Гоуинд”, към която българското военно ведомство се ориентира, е кораб от нов тип с дължина 103 м, водоизместимост – 1760 т, максимална скорост 30 морски възела. Към момента плавателният съд може да бъде видян само на хартия, тъй като до момента такъв не е строен.

Той ще е оперативно съвместим с натовско въоръжение и може да носи на борда си 10-тонен хеликоптер.

През 2007 г. правителството даде разрешение да бъдат закупени от Белгия две военни фрегати ''втора ръка'', а и вече имаме военната фрегата “Дръзки”, взета отново втора ръка за 23 млн. евро от Белгия.

Според военни експерти е крайно наложително да започне конкурсът за многоцелеви изтребители, тъй като съществува реална опасност военно-въздушните сили да останат без техника. Ремонтът на наличните МиГ-29 от руската корпорация РСК МиГ се бави, а и след като бъдат ремонтирани всичките 16 изтребители, както е по договор, те ще имат летателен ресурс за още близо 5 години.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. НАТО
    #20

    ВЪВ ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ДАЛАВЕРИ ?

  2. nik
    #19

    Във Варна, приятелче, във Варна!Под носа на рушняците!

  3. Ъ
    #18

    Че тези "Курвети" са по бавни от старите ни пасажирски "Комети"

  4. nik
    #17

    Сигурно е така, драги Ъ - нямате повод за тревоги!

  5. Ъ
    #16

    Никаква тревога, а смях в залата-и преди и сега ,нащия военен флот си остава "учебен".

  6. Георги
    #15

    С този милиард който ще им дадем, стига тъкмо да купят завода. Това момче Станишев няма капацитет да купи два курветини, тръгнал да купува корвети!

  7. Прав си Ъ
    #13

    Най-смешни са френските ракетите Exocet MM40 Block 3. Крейсерската височина на полета е едва 2 метра. За сведение руските С300 не могат да поразяват цели под 5 метра.

  8. арсенал
    #12

    Надай се Борисе, че "Към днешна дата остава открит въпросът"?Вече го закрихме.

  9. йс
    #11

    та тя едва ферибот ще догонва ХАХАХАХА

  10. Севастопол
    #10

    Има достатъчно за гонене руски курвета и крайцерета в Севастопол. Ох, бабачко!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.